شناسهٔ خبر: 54143851 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

بازنشستگی در ورزش معنی ندارد؛

باقرزاده: برنامه‌ریزی برای اعزام‌های شمشیربازی انجام شده/ تابع تصمیم وزارت ورزش برای شرکت در انتخابات هستم

سرپرست فدراسیون شمشیربازی گفت: برای حضوردر انتخابات فدراسیون تابع تصمیم وزارت ورزش و جوانان هستم.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فضل‌الله باقرزاده در مورد اینکه اساسنامه فدراسیون‌ها می‌گوید یک رئیس پس از سه دوره نمی‌تواند در انتخابات بعدی نامزد شود، اظهار داشت: ما تابع نظر وزارت ورزش و جوانان هستیم و هر تصمیمی آنها بگیرند قبول می‌کنیم. اگر امروز هم به من بگویند نباشم، می‌روم.

 
وی در مورد اینکه نامه‌ای از رئیس کنفدراسیون آسیا به وزارت ورزش رسیده و از شما به عنوان عضو تأثیرگذار تعریف کرده است، بیان داشت: ببینید برخی از پست‌ها هستند که تأثیر زیادی در کنفدراسیون‌ها دارند. من الان رئیس 5 زون آسیا هستم و رأی من مثل رئیس کنفدراسیون تأثیرگذار و با آن برابر است.
 
سرپرست فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: به هر حال در اساسنامه گفته شده که رئیس کنفدراسیون، دبیرکل یا عضو هیأت رئیسه می‌توانند برای دوره چهارم هم نامزد شوند اما دیگر سمت‌ها دیده نشده است. بنابراین ما تابع قانون و نظر وزارت ورزش هستیم.
 
باقرزاده در خصوص سرپرستی‌اش تصریح داشت: به هرحال وزارت ورزش شرایط را می‌سنجد و بهترین تصمیم را می‌گیرد. با این وضعیت دیگر شمشیربازی دچار وقفه نمی‌شود و ما برنامه‌های خود را ادامه خواهیم داد. برنامه ریزی برای اعزام‌ تیم‌ها در حال انجام است و ارز هم برای آنها تهیه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در ورزش بازنشستگی معنا ندارد گفت:‌ تمام رؤسای فدراسیون‌های جهانی و آسیایی را ببینید کمتر از 70 سال ندارند الان رئیس یک فدراسیون که انتخاب می‌شود 4 سال طول می‌کشد که جا بیفتند 4 سال بعد رئیس یک کمیته می‌توانید شوید و 4 سال سوم یک مسؤولیتی را می‌پذیرید و در دوره‌های چهارم و پنجم است که رئیس یک تشکیلاتی می‌توانید شوید. در برخی رشته‌های ورزشی کسب کرسی‌های مهم‌ آسیایی و جهانی خیلی سخت است. در حال حاضر ما در بخش‌های زیادی از کنفدراسیون آسیا و فدراسیون جهانی اعضای تأثیرگذار داریم. رئیس کمیته فنی آسیا یک ایرانی است و در کمیته داوران و کمیسیون پزشکی و توسعه هم عضو فعال داریم.
 
رئیس فدراسیون شمشیربازی عنوان داشت:‌ شمشیربازی ما رشد زیادی کرده است ما قبلاً رنگ مدال را هم نمی‌دیدم اما الان شانس کسب مدال المپیک هستیم و همه انتظار دارند. قبل از مسابقات توکیو رئیس کمیته ملی المپیک به من می‌گوید ما از شمشیربازی مدال می‌خواهیم و کشورهای زیادی از ما دعوت می‌کنند با آنها اردو برگزار کنیم و این نشان از پیشرفت شمشیربازی ما دارد.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما