شناسهٔ خبر: 54143225 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

از ژسوس تا سالیبا - چگونه برنامه‌های نقل و انتقالات تابستانی آرسنال تحت تأثیر نرسیدن به لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد؟

به نظر می رسد توپچی ها در لیگ برتر در رده چهارم قرار نگیرند و این می تواند امید آنها را برای به خدمت گرفتن اهداف اصلی خود مختل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، عواقب نمایش‌های فاجعه‌بار آرسنال برابر اسپرز و نیوکاسل به‌طور قابل‌توجهی ترسناک بوده است.

رسانه‌های اجتماعی دریای متلاطم از شوخی‌‌ها بودند، در حالی که کارشناسان و طرفداران رقیب صف کشیده‌اند تا در کنار میکل آرتتا عکس بگیرند!

البته هنوز شانس کمی وجود دارد که آرسنال بتواند جواز حضور در لیگ قهرمانان اروپا را کسب کند، اما آنها باید یکشنبه اورتون را شکست دهند و امیدوار باشند که نوریچ سقوط کرده بتواند هر سه امتیاز را در هنگام میزبانی از تاتنهام کسب کند.

میکل آرتتا قبلاً به تیمش گفته که آنها باید آماده باشند تا از هرگونه لغزش اسپرز استفاده کنند، اما در اعماق وجود او می‌داند که شانس آرسنال برای چهارم شدن پس از آن شکست‌های متوالی به پایان رسیده است.

اگر نتایج این آخر هفته طبق انتظار پیش برود، آرسنال پنجم خواهد شد و پس از یک سال دوری از رقابت های دسته دوم اروپا، فصل آینده به لیگ اروپا باز خواهد گشت.

با توجه به اینکه توپچی‌ها در دو دوره اخیر لیگ برتر هشتم شده‌اند، این یک شکست دور از انتظار است، اما از آنجایی که برای مدت طولانی به لیگ قهرمانان اروپا دست نیافته‌اند، زمانی طول می‌کشد تا احساس ناامیدی از بین برود.

اما از دست دادن جایگاه بین چهار تیم برتر چه تاثیری بر برنامه های آرسنال برای تابستان خواهد داشت؟

توپچی ها بیش از هر تیم دیگری در لیگ برتر در پنجره نقل و انتقالات سال گذشته پول خرج کردند و شش بازیکن اضافه کردند که هزینه ای در حدود 145 میلیون پوند (180 میلیون دلار) داشت.

و آنها قصد دارند این بار دوباره مشغول باشند و آرتتا مشتاق است بازسازی را که از زمان ورود او به باشگاه در سال 2019 به عنوان جانشین اونای امری در حال انجام است، ادامه دهد.

هدف اصلی تقویت حمله است. آرتتا از زمان هدایت آرسنال هنوز یک مهاجم را به خدمت نگرفته اما مطمئناً در پنجره نقل و انتقالات آینده این تصمیم تغییر خواهد کرد. گابریل ژسوس یک هدف اولویت دار است و مدتی است که مذاکرات با نمایندگان بازیکن برزیلی ادامه دارد.

این مهاجم همه فن حریف تنها یک سال از قراردادش با منچسترسیتی باقی مانده و با توجه به اینکه ارلینگ هالند قبلاً برای فصل آینده قرارداد امضا کرده، اگر او تصمیم به ادامه بازی بگیرد، رهبران لیگ برتر سد راهش نخواهند بود.

مارسلو پتیناتی، ایجنت ژسوس اوایل این ماه تایید کرد: "ما با آرسنال صحبت هایی داشتیم. ما پروژه را دوست داریم - این امکانی است که در حال بحث هستیم." پتیناتی همچنین تایید کرد که "شش" باشگاه دیگر نیز علاقه مند به جذب ژسوس هستند و یکی از آنها حدس می‌زند که حداقل برخی از آنها فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا بازی کنند.

بنابراین، اگر آرسنال فقط بتواند به این بازیکن 25 ساله فوتبال در لیگ اروپا را پیشنهاد دهد، این می تواند یک مشکل باشد. با این حال، انتظار می رود توپچی ها همچنان در تابستان امسال برای جذب ژسوس تلاش کنند، حتی اگر رتبه میان چهار تیم برتر را از دست بدهند.

در حالی که آرسنال به اندازه فوتبال در لیگ قهرمانان اروپا پول زیادی نخواهد داشت، برنامه سرمایه گذاری در این تیم و ادامه پیشرفتی که معتقد است در سال گذشته انجام داده، فعلا باقی مانده است.

در واقع، حتی اگر آنها در مسابقه برای ژسوس پیروز شوند، باز هم انتظار می رود که یک مهاجم دیگر را هدف قرار دهند، الکساندر لاکازت و ادی نکتیا که در تابستان امسال قراردادشان به پایان می رسد، در نقل و انتقالات به عنوان بازیکن آزاد از آرسنال خواهند رفت.

دومینیک کالورت لوین از اورتون یک هدف بلندمدت بوده، در حالی که همچنان علاقه به تامی آبراهام از رم و جاناتان دیوید از لیل وجود دارد. آرسنال همچنین با داروین نونز در بنفیکا مرتبط بوده، اما با توجه به اینکه بسیاری از باشگاه‌ها به بازیکن اروگوئه‌ای چشم دوخته‌اند، ناکامی در کسب کیفیت برای لیگ قهرمانان، انتقال احتمالی را بسیار بعید می‌سازد.

با این وجود، در آرسنال عزم راسخ وجود دارد که به آرتتا ابزارهایی را بدهد که او معتقد است می‌تواند به تیم کمک کند. باشگاه می‌داند که تیم باید هم بهبود و هم توسعه یابد، با بازگشت رقابت‌های اروپایی به امارات در فصل آینده، و تصمیم برای عدم سرمایه‌گذاری در پنجره ژانویه به این معنی است که تابستان امسال پولی برای خرج کردن وجود دارد.

حداقل یک هافبک جدید انتظار می رود که به تیم وارد شود و مذاکرات با نمایندگان یوری تیلمانس از لسترسیتی در مورد انتقال احتمالی به شمال لندن ادامه دارد. تیلمانس تنها یک سال از قراردادش با لستر باقی مانده و توجه چندین باشگاه در سراسر اروپا را به خود جلب کرده است. آرتتا مشتاق جذب این بازیکن 25 ساله است، اما فقدان حضور در لیگ قهرمانان اروپا در این مورد می تواند بسیار مهم باشد، زیرا بازیکن ملی پوش بلژیکی مشتاق رقابت در برترین سطح فوتبال اروپاست.

روبن نوس در وولورهمپتون بازیکن دیگری است که آرسنال به او نگاه می کند و انتظار می رود که ملی پوش پرتغالی ورزشگاه مولینوکس را در پنجره تابستانی ترک کند. یک مدافع کناری جدید نیز در ماه‌های آینده مورد توجه آرسنال است و گزارش‌های متعددی از ایتالیا مبنی بر اینکه آرسنال به توافق برای آرون هیکی در بولونیا نزدیک شده، گزارش شده است.

در جای دیگر، آینده ویلیام سالیبا در هفته های آینده مشخص خواهد شد. مذاکرات بین آرسنال و نمایندگان سالیبا در پایان فصل تسریع خواهد شد زیرا باشگاه بررسی می کند که آیا او در فصل آینده در باشگاه باقی می ماند یا خیر. این مدافع میانی از زمان امضای قرارداد با سنت اتین در تابستان 2019، هنوز یک بازی رقابتی برای توپچی ها انجام نداده است!

او اکنون تنها دو سال از قراردادش باقی مانده و به تازگی یک فصل فوق العاده را به صورت قرضی با مارسی سپری کرده و عملکرد او باعث شده تا به عنوان بهترین بازیکن جوان لیگ فرانسه انتخاب شود. با این حال، پایان دادن به خارج از چهار تیم برتر بر تفکر آنها تأثیری نخواهد داشت. در واقع، میکل آرتتا باید فصل آینده در مراحل اولیه لیگ اروپا بازیکنان خود را به مراتب بیشتر بچرخاند و این می‌تواند به سالیبا فرصت‌های متعددی برای شروع بازی‌ها بدهد، حتی اگر او بماند و فصل را پشت سر بن وایت و گابریل ماگالهاس آغاز کند. 

با این حال، اگر آرسنال در این آخر هفته چهارم نشود، آنها به دنبال افزایش بودجه نقل و انتقالات خود با جذب تعدادی از بازیکنان هستند، به خصوص بازیکنانی که 12 ماه گذشته را به صورت قرضی سپری کرده اند. متئو گوندوزی به طور دائم به مارسی خواهد پیوست و کنستانتینوس ماوروپانوس در اشتوتگارت خواهد ماند. آرسنال برای هر دو بازیکن حدود 15 میلیون پوند (18.5 میلیون دلار) دریافت خواهد کرد.

همچنین مذاکراتی با فیورنتینا بر سر لوکاس توریرا انجام خواهد شد که از یک فصل خوب در فلورانس برخوردار بوده، در حالی که اودینزه مشتاق است انتقال قرضی پابلو ماری را دائمی کند و انتظار می رود هکتور بیرین با رئال بتیس امضا کند. آرسنال همچنین به دنبال یافتن خریدارانی برای آینسلی ماتیلند-نیلز خواهد بود، در حالی که به نظر می رسد آینده نیکلاس په په از شمال لندن دور باشد، اگرچه توپچی‌ها پیدا کردن باشگاهی که بخواهد 140 هزار پوند این وینگر را بپذیرد دشوار است. - دستمزد هفتگی (175000 دلار).

نظر شما