شناسهٔ خبر: 54143169 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حضور اعضای کمیسیون اجتماعی در شهرستان مرزی گرمی

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در چارچوب سفر نظارتی خود به استان اردبیل در شهرستان گرمی حاضر و در جمع مسئولان، صنعتگران، فعالان اقتصادی و فرماندهان انتظامی منطقه، مشکلات این شهرستان در حوزه مسائل اجتماعی را بررسی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  پیش از ظهر امروز (جمعه 30 اردیبهشت) در چارچوب سفر نظارتی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به استان اردبیل، اعضای این کمیسیون با حضور در شهرستان مرزی گرمی در جلسه شورای اداری این شهرستان در جمع مسئولان منطقه ای، کارآفرینان، امام جمعه و مدیران کل بخش های مختلف شهرستان حاضر شدند و از نزدیک مشکلات حوزه اشتغال و امور اجتماعی شمال استان را استماع کردند.

در این جلسه موضوع کارخانه شیشه دارویی گرمی و تکمیل عملیات احداث آن از سوی حجت الاسلام صفری امام جمعه شهرستان مطرح شد و وی طی سخنانی خاطرنشان کرد: جوانان تحصیلکرده این شهرستان در حال ترک منطقه هستند و در شهرهای دور و غریب در معرض آسیب های اجتماعی قرار دارند. همچنین کارخانجات نیمه تعطیل یا در معرض تعطیلی است و از مرز و مرزنشینی تاکنون تنها آسیب های آن نصیب منطقه شده است و هیچ بهره ای از مواهب مرزنشینی عاید گرمی نشده است. ضمن آنکه راه های روستایی به مرکز بخش نه تنها توسعه نیافته بلکه دچار عقب گرد نیز شده است.

در این جلسه موضوع اشتغال روستایی، تکمیل ساختمان مرکز نگهداری معلولین، تسهیلات کم بهره ویژه کارخانجات شیرآلات مستقر در منطقه، بیمه صنوف و بخشودگی جریمه های تامین اجتماعی، مشکل بازپرداخت وام مقاوم سازی مسکن روستایی، داروخانه مرکزی هلال احمر شمال استان به عنوان بخشی از مطالبات و مسائل مبتلابه منطقه گرمی از سوی مردم و مسئولان مطرح  و مقرر شد این موضوعات طی جمع بندی نهایی سفر نظارتی با حضور نماینده هیات دولت و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی و راهکارهای عملیاتی آن ارائه شود.

ضمن آنکه مدیرکل تامین اجتماعی استان از اصلاح قانون کارگران ساختمانی و بیمه تمام کارگران ساختمانی در آینده ای نزدیک براساس قانون جدید خبر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در این جلسه مدیرعامل شرکت شستا، مدیرکل تامین اجتماعی استان و امام جمعه شهرستان گرمی، اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس را همراهی می کردند./

پایان پیام

نظر شما