شناسهٔ خبر: 54143041 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

غرب مسئله دریافتِ غلات در ازای اعطای سلاح به اوکراین را رد نکرد

مهر

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که غربی ها در حال انتقال غلات اوکراین به کشورهای خود به عنوان نوعی باز پرداخت هزینه تسلیحات ارسالی شان به کی یف هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «دیمیتری پولیانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که کشورهای غربی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد، مسئله معامله غلات در برابر تسلیحاتی که به اوکراین تحویل داده اند را رد نکردند.

پولیانسکی در این باره با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نوشت: ما از همکاران غربی خود خواستیم که درست در جلسه شورای امنیت، به طور علنی این روایتی را که امروزه بسیاری از کارشناسان تمایل به باور آن دارند، رد کنند. البته هیچ کس این کار را نکرد. همانطور که هیچ کس توضیح نداد که چگونه این معاملات موجب تسهیل در افزایش امنیت غذایی در جهان است که کشورهای غربی به طور شفاهی نگران آن هستند.

پیشتر و در همین رابطه «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت این سازمان در مورد درگیری ها و امنیت غذایی اعلام کرده بودکه صادرات غلات اوکراین به دست کشورهای فقیر نمی رسد، بلکه به اتحادیه اروپا می رود که احتمالاً به عنوان مبلغ پرداختی تسلیحات ارسال شده به این کشور است.

نبنزیا در سخنان خود از همکاران غربی خود، بالاتر از همه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا خواست که علناً این روایت را رد کنند، اما حتی یک نماینده غربی نیز به این مسئله نپرداخته است.

همه این ها در حالی است که غربی ها مسکو را به اخلال در روند صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه و به خطر انداختن امنیت غذایی در جهان متهم کرده اند که البته وزارت خارجه روسیه این مسئله را تکذیب کرده است.

همزمان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در حال انتقال غلات اوکراین از طرق زمینی و ریلی به دیگر مقاصد هستند که طبق اظهارات نماینده روسیه در سازمان ملل، مقصد این غلات کشورهای فقیر و نیازمند نیست.

نظر شما