شناسهٔ خبر: 54141654 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قصه تکراری اما و اگرهای صعود تیم فوتبال قندی یزد

یزد- ایرنا- تیم فوتبال شهید قندی یزد تا پایان مرحله مقدماتی لیگ دسته ۲ فوتبال کشور در فصل جاری سه مسابقه خانگی در پیش‌رو دارد که اگر بر حریفان غلبه کند و رقبای بالای جدول دچار تزلزل شوند شانس حضور در مرحله پلی‌آف را خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

طبق برنامه اعلامی فدراسیون تیم قندی در سه مسابقه آخری خود در لیگ امسال در خانه میزبان تیم‌های مهیار ایمان سبز شیراز، گل ریحان البرز و پاس همدان است که باید برای رسیدن به پلی‌آف بر رقبا در خانه پیروز شود.

تیم فوتبال قندی امسال به رغم اینکه در مجموع در مسابقات خانگی و بیرون از آن نتایج نسبتا خوبی را کسب کرد ولی در ۲ مسابقه اخیر خود در یزد و بوشهر مقابل تیم‌های نود ارومیه و شاهین بندرعامری متحمل شکست شد.

مسابقه تنها نماینده فوتبال یزد در لیگ دسته ۲ کشور در هفته بیست و دوم در خانه به علت ناهماهنگی و نبود نیروی انتظامی برگزار نشد و با حکم کمیته انضباطی سه بر صفر  به سود نود ارومیه اعلام شد.

همچنین در هفته بیست و سوم این رقابت‌ها در فینالی زود هنگام تیم شهید قندی در بوشهر مقابل تیم شاهین بندرعامری این استان چهار بر یک شکست خورد.

هم‌اکنون در جدول گروه دوم مسابقات تیم‌های شاهین بندرعامری بوشهر با ۴۸، خلیج فارس ماهشهر، نود ارومیه و ون پارس اصفهان با ۳۸ ، اسپاد تهران با ۳۵ و فولاد نوین اهواز و شهید قندی یزد با ۳۴ امتیاز به ترتیب اول تا هفتم هستند.

تیم قندی یزد امسال هم همانند پارسال در موقعیت حساس لیگ ۲ قرار دارد و برای اینکه به مرحله پلی‌آف و لیگ دسته اول صعود کند تنها به پیروزی بر تیم‌های حریف نیاز دارد.

یکی از آرزوهای چندین ساله جامعه ورزش به خصوص فوتبال‌دوستان یزد از تیم قندی و مسئولان و کادرفنی آن این است که برای رسیدن به لیگ آزادگان قدر مسابقات خانگی را بدانند.

برای یزد با داشتن شرایط مناسب صنعتی و معدنی و خیل علاقه‌مندان و ظرفیت‌های فرهنگی به هیچ وجه زیبنده نیست که در فوتبال و لیگ‌های معتبر کشور هیچ جایگاه مناسبی ندارد.

در این خصوص بارها مردم و ورزش‌دوستان یزد بر ضرورت برنامه‌ریزی با استفاده از بخش صنعت با مدیریت علمی و قوی برای ارتقای فوتبال استان تاکید و مطالبه شده که باید برای تحقق آن اقدام صورت گیرد.     

بر اساس آخرین بروز رسانی جدول گروه دوم رقابت های لیگ دسته دوم باشگاههای کشور در سه هفته پایانی ۶ تیم خلیج فارس بندرماهشهر، نود ارومیه، ون پارس نقش جهان، اسپاد تهران، فولاد نوین اهواز و شهید قندی یزد شانس صعود به مرحله پلی آف را خواهند داشت. 

تیم قندی در گروه دوم لیگ دسته دوم با ۹۰ ارومیه، گل‌ریحان البرز، مس‌ نوین کرمان، شاهین بندرعامری، اسپاد الوند تهران، خلیج فارس بندر ماهشهر، عقاب تهران، اترک بجنورد، پاس همدان، فولاد نوین اهواز، مهیار ایمان سبز شیراز و شهرداری نوشهر هم‌گروه است.

در گروه اول تیم‌های چوکای تالش، شهرداری ماهشهر، نیروی زمینی تهران، علم و ادب تبریز، سپیدرود رشت، شمس‌آذر قزوین، ایران جوان بوشهر، شهدای بابلسر، پیام توس خراسان رضوی، شهرداری بندرعباس، ملی حفاری اهواز، شهرداری بم، شهید اورکی اسلامشهر و شهدای رزکان البرز هم‌گروه است.

مسابقه لیگ دسته دوم فوتبال قهرمانی کشور در ۲ گروه به صورت دوره‌ای و رفت و برگشت با رعایت نکات بهداشتی زیرنظر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پیگیری می‌شود و در پایان تیم های اول و دوم جواز حضور در لیگ دسته اول کشور ( جام آزادگان ) را کسب می‌کند.

۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری حضور دارد و این استان با یک میلیون و ۲۳۶  هزار نفر جمعیت ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه ورزشی  و ۲ هزار فضای ورزشی باز و مسقف در ۱۱ شهرستان در اختیار دارد. 

نظر شما