شناسهٔ خبر: 54140959 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سه تیم بیشترین سهم را دارند؛

تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر

برترین‌های این هفته لیگ برتر در شرایطی انتخاب شدند که هشت تیم دارای نماینده در این جمع هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رقابت‌های هفته بیست و هشتم لیگ برتر در شرایطی با انجام هفت مسابقه و یک دیدار نیمه تمام بین پرسپولیس و تراکتور پشت سر گذاشته شد که در هفت بازی انجام شده، تیم‌های سپاهان، گل‌گهر سیرجان و مس رفسنجان بردهای ارزشمندی برای تداوم حضورشان در بالای جدول به دست آوردند و به ترتیب از سد شهرخودرو، نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت عبور کردند تا هر کدام دو بازیکن در تیم منتخب داشته باشند.

در دیگر مسابقات انجام شده هم استقلال، فولاد خوزستان، ذوب‌آهن، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران نیز توانستند  نمایش خوبی برابر حریفان خود داشته باشند و بازی جذابی همراه با کسب امتیاز رقم بزنند تا دیگر نماینده‌های تیم منتخب هفته بیست و هشتم لیگ برتر از بین آنها انتخاب شود که اسامی این ۱۱ ستاره را در زیر می‌خوانید:

* دروازه‌بان

فائز الرشیدی(مس رفسنجان)
صنعت نفت آبادان که در دور رفت مس رفسنجان را اذیت کرده بود، در بازی برگشت هم نمایش خوبی ارائه داد ولی عملکرد مطمئن و بدون اشتباه فائز الرشیدی همراه با سیوهای مطمئن و شیرجه‌های تماشایی کاری کرد تا مس رفسنجان در این بازی خارج از خانه هیچ گلی دریافت نکند و در کنار آن، صاحب سه امتیاز شود. دروازه‌بان عمانی مس که سعی کرده به شرایط خوبی برسد، این هفته یکی از بهترین عملکردهایش در این فصل را داشت و جزو نفرات موثر تیمش بود.


* مدافعان

سید محمد قریشی(ذوب‌آهن)
مدافع باتجربه تیم فوتبال ذوب‌آهن در شیراز یکی از بهترین نمایش‌های خود در لیگ بیست و یکم را به اجرا گذاشت؛ او در نقش یک مدافع پیش‌تاخته زننده گل ۳ امتیازی ذوبی‌ها در مقابل فجرسپاسی بود و به جز گلزنی در خط دفاعی نمایشی بی‌نقص را به اجرا گذاشت و در مقابل تغییر تاکتیک حریف در نیمه دوم و استفاده از ارسال‌های بلند، به خوبی توانست روی هوا بالاتر از مهاجمان فجر به توپ ضربه بزند و اجازه خودنمایی به تعویض‌های سرآسیایی را نداد تا تیمش با دست پر از شیراز به اصفهان بازگردد و خود او نیز به عنوان یکی از چهره‌های برتر هفته برگزیده شد.


امیرمحمد هوشمند(آلومینیوم)
مدافع جوان آلومینیوم اراک که امسال بازی در ۴ پُست مختلف را تجربه کرده و نمایش خوبی داشته، برای سومین بازی طی چهار هفته متوالی در جمع ۱۱ بازیکن اصلی تیمش مقابل استقلال قرار گرفت که با قطع توپ و برتری در نبردهای هوایی و همچنین دوئل‌های زمینی، کاری کرد تا شاگردان مجیدی نتوانند از سمت او فرصت خطرناک چندانی به وجود بیاورند؛ امیرمحمد هوشمند راه حمله یکی از نقاط قوت استقلال از جناح راست خط دفاعی اراکی‌ها را بست و نمایش مطمئنی داشت که تکل عالی او در وقت‌های تلف شده نیز بازی خوب‌اش را تکمیل کرد تا مانع از گلزنی آبی‌پوشان شود و در تیم منتخب جای بگیرد.


امیرمهدی جان‌ملکی(نساجی)
مدافع خوش‌آتیه نساجی‌چی‌ها در ادامه روند رو به رشد خودش برابر هوادار هم یکی از مردان تاثیرگذار تیمش بود. جان‌ملکی که گویا به خوبی ژنتیک جانملکی‌ها در خط دفاع را دارد، بارها روی حملات بازیکنان هوادار ایستادگی کرد و مخصوصا در نبردهای هوایی برابر مهاجمان این تیم موفق بود. جان‌ملکی علاوه بر موفقیت در وظایف تدافعی‌اش موفق شد در یکی از دفعات اضافه‌شدن به حملات تیمش توپ ارسال شده روی ضربه ایستگاهی را با ضربه سر وارد دروازه هوادار کند تا هم با به ثمر رساندن گل مساوی، امیدهای تیم شهرخسته را برای برگشتن به بازی و رقم زدن یک کامبک رویایی زنده کند و هم اسم خودش را برای حضور در ترکیب تیم هفته رزرو کند.


* وینگ‌بک‌ها

دانیال اسماعیلی‌فر(سپاهان)
راست‌پای سرعتی و تکنیکی سپاهانی‌ها همچنان خستگی‌ناپذیر و یکنواخت به بازی‌های خودش در ترکیب سپاهان ادامه می‌دهد. دانیال پس از عملکرد قابل قبول برابر پیکان، این هفته هم یکی از مهره‌های شاخص تیمش بود و بارها با نفوذهای گاه و بیگاهش از جناح چپ شهر خودرو مدافعان این تیم را آزار می‌داد. اوج کار اسماعیلی‌فر اما حضور غیرمنتظره‌اش در محوطه جریمه شهر خودرو بود که با به ثمر رساندن گلی زیبا همراه بود. گلی که قبل از به پایان رسیدن نیمه اول با نتیجه تساوی، زده شد. دانیال با یک کنترل عالی و دریبلی بی‌نقص فراهانی را از پیش رو برداشت و گل اول و فشارشکن تیمش را به شهرخودرو زد تا با درنظر گرفتن عملکردهای دفاعی مثبتش در طول بازی، شایسته حضور در تیم منتخب هفته باشد.


سید ابوالفضل جلالی(استقلال)
فرصت کوتاه برابر شهر خودرو برای جلالی کافی بود تا او ورق را برگرداند. بازیکن جوانی که بخش اعظم فصل را به دلیل مصدومیت از دست داده بود، در هفته های پایانی در پی اثبات توانایی هایش بود. او با عملکرد خوب مقابل تیم مشهدی و ارسال یک سانتر دیدنی، پایه گذار تک گل تیمش بود. همین کافی بود تا مجیدی در بازی های بعدی از جمله تقابل با آلومینیوم به این بازیکن اعتماد کند. در روز محرومیت دانشگر و مصدومیت چشمی، کادرفنی استقلال از جلالی در پست مدافع استفاده کرد و این بازیکن جوان به خوبی از پس مأموریت محول شده برآمد. او 9 عملکرد دفاعی موفق داشت و 75 درصد پاس هایش نیز سالم بودند. او با 3 تکل درست و 5 نبرد هوایی موفق، بهترین بازیکن دیدار برابر میهمان اراکی بود.


هافبک‌ها

محمد کریمی(سپاهان)
مهره مورد علاقه محرم در خط میانی، نمایش فوق‌العاده با کیفیتی برابر شهر خودرو ارائه کرد. هافبک مرکزی طلایی‌پوشان خیلی خوب خط وسط شهر خودرو را از جریان بازی خارج کرده بود و با در اختیار گرفتن نبض بازی تیمش و اصطلاحا ایفای نقش جارو برقی در جلوی خط دفاع، سهم بسزایی در بازی خوب شاگردان نویدکیا داشت. پاس گل استثنایی کریمی برای دانیال اسماعیل‌فر منجر به کاسته شدن فشار از روی دوش بازیکنان این تیم شد و در ادامه هم با به ثمررساندن گل سوم تیمش علاوه بر راحت کردن خیال محرم از پیروزی، خودش را با استحقاق کامل به ترکیب تیم هفته تحمیل کرد.



سعید صادقی(گل‌گهر سیرجان)
ستاره گل‌گهر با یک درخشش فوق‌العاده چند تیر را توانست به هدف بزند؛ او هم پایه‌گذار پیروزی تیمش در مقابل نفت مسجدسلیمان بود و هر دو گل شاگردان قلعه‌نویی را ساخت و هم توانست تاریخ‌ساز در لیگ برتر شود و با ۱۳ پاس‌گل رکوردی استثنایی را در تاریخ لیگ برتر به نام خود کرد. این عملکرد درخشان از صادقی در تقابل با نفت باعث شد تا او به واسطه تیزهوشی و نقش کلیدی که در پیروزی گل‌گهر داشت، به عنوان یکی از چهره‌های برتر هفته انتخاب شود. وینگری که بدون‌شک یکی از ترین‌های لیگ بیست و یکم بود و به نوعی برگ برنده امیر قلعه‌نویی در فصل جاری لیگ فوتبال ایران به شمار می‌رود.


* مهاجمان

گادوین منشا(مس رفسنجان)
در حالی‌که 79 دقیقه از دیدار صنعت نفت و مس بدون گل سپری شده بود، ضربه ایستگاهی که برای مسی ها به دست آمد، سرنوشت بازی را تغییر داد. منشا یک روز پر سر و صدا را در آبادان آغاز کرد. او ابتدا با مهدی حسینی هم تیمی خود وارد یک درگیری فیزیکی شد و در ادامه با وساطت ربیعی سرمربی مس، این قائله ختم به خیر شد. اما این مسئله نیز تمرکز منشا برای رسیدن به گل پیروزی را از بین نبرد و او توانست ضربه ایستگاهی که پشت محوطه جریمه به دست آمده بود به زیبایی هر چه تمام تر وارد دروازه آبادانی ها کند و زمینه ساز برتری تیمش باشد. منشا که در این دیدار خط دفاعی صنعت نفت را آزار داده بود، با این گل قفل دروازه گروسیان را باز کرد و چهاردهمین گل خود در لیگ برتر را به ثمر رساند تا بدین ترتیب به احتمال بسیار زیاد، عنوان آقای گلی لیگ را نیز از آن خود کند.



ساسان حسینی(فولاد خوزستان)
فرصت‎‌طلب‌ترین مهاجم هفته شاید بهترین لقب برای ستاره جوان فولاد باشد؛ چراکه ساسان حسینی در دقیقه ۹۰ به ترکیب تیمش اضافه شد و حضور کوتاه‌مدتی در زمین مسابقه داشت، اما حسینی نشان داد که ۷ دقیقه فرصت برای درخشش او کافی‌ست و با تیزهوشی و فرار از پشت مدافعان پیکان توانست پاس در عمق خلعتبری را به تور دروازه حریف بدوزد تا با گلزنی ساسان حسینی، فولاد با دست پر و سوغاتی ۳ امتیازی تهران را ترک کند. گل ارزشمند حسینی علی‌رغم حضور کوتاهش در ترکیب فولاد باعث شد تا نام او به عنوان یکی از چهره‌های برتر و تاثیرگذار هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال ایران معرفی شود.


کی‌روش استنلی(گل‌گهر سیرجان)
مهاجم مورد علاقه امیر قلعه‌نویی نشان داد همانقدر که روی هوا متبحر است و می‌تواند برای دفاع حریف دردسرساز باشد، روی زمین هم قدرت تمام‌کنندگی بالایی دارد؛ او در این هفته به خوبی نبردهای هوایی را از مدافعان نفت مسجدسلیمان برد و روی زمین هم با گلزنی خود زهرش را به تیم نفت ریخت و پای پیروزی خانگی شاگردان قلعه‌نویی را با گلزنی خود امضا کرد تا بار دیگر در ترکیب گل‌گهر درخشیده باشد و گلزنی و نمایش موفق در نبردهای هوایی در مصاف با خط دفاعی نفت دو فاکتور مهم ستاره گل‌گهر برای حضور در ترکیب منتخب هفته بود.

نظر شما