شناسهٔ خبر: 54140183 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

نمی‌دانم دیدگاه من به سپاهان می‌خورد یا نه

نویدکیا: سپاهانی که من دوست داشتم این است

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از پیروزی برابر شهرخودرو به سوالات مختلف و مهمی پیرامون شرایط این روزهای زردپوشان اصفهانی پاسخ داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، محرم نویدکیا سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار برابر شهرخودرو که با برتری سه گله این تیم همراه شد، حرف‌هایش را با اشاره به یکی از هواداران سپاهان که به تازگی از دنیا رفته است، آغاز کرد: اول دلم می‌خواهد از طرف خودم به خاطر هواداری که چند روز پیش از دست دادیم و خانواده‌اش تصمیم گرفتند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند هدیه کنند، به خانواده او تسلیت بگویم و برای این کار بزرگ از آنها تشکر کنم. آقای علی یزدانی. امیدوارم خداوند به خانواده آنها صبر بدهد.

*چرا هوادار نداریم؟
او سپس با کنایه زدن انتقادی را نسبت به مسئولان استانی و همینطور مسئولان باشگاه سپاهان مطرح کرد و گفت: موضوع دوم، فکر می‌کنم باید انتقادی داشته باشم از مسئولان استان و مسئولان باشگاه. به خاطر اینکه ما در بازی با پدیده که بازی حساسی هم هست نباید هوادار داشته باشیم اما وقتی پرسپولیس و استقلال در تهران و تبریز بازی دارند، بازی‌ها با هوادار برگزار می‌شود و ورزشگاه کاملا پر است. فکر می‌کنم باید کلاهمان را یک مقدار بالاتر بیندازیم.
بخش بعدی صحبت‌های محرم نویدکیا درباره جریان فنی مسابقه مقابل شهرخودرو بود و در این مورد اینطور توضیح داد: بازی خوبی بود. اگر اواخر نیمه اول به گل نمی‌رسیدیم، بازی سخت‌تر می‌شد، ولی سعی کردیم خیلی راحت بازی کنیم. حتی من به بازیکنان اصرار داشتم که ریسک را تا حد امکان پایین بیاورند و ساده‌تر بازی کنند. به خاطر اینکه این طور بازی‌ها اگر بخواهیم خیلی احساساتی بشویم، ممکن است حتی بازی را هم از دست بدهیم. نیمه اول سعی کردیم خیلی منطقی بازی کنیم. 

*شهر خودرو جلو کشید و ... 
او سپس با اشاره به نحوه بازی تیم شهرخودرو اضافه کرد: سعی کردیم از فضاهایی که شهرخودرو به ما می‌دهد استفاده کنیم ولی واقعیت این بود که فوق‌العاده شهر خودرو در کار دفاعی پرتعداد بودند و فضاهای کمی می‌دادند. سعی کردیم تا جایی که می‌شود چرخش توپ زیاد باشد که بتوانیم فضاها را به وجود بیاوریم وگرنه در حالت معمولی نمی‌توانستیم این کار را انجام بدهیم. خوشبختانه اواخر نیمه اول به گل رسیدیم و نیمه دوم یک مقدار راحت‌تر بازی کردیم. شهرخودرو هم دید که شرایطش سخت‌تر می‌شود، یک مقدار جلوتر بازی کردند و فضاهای خوبی به ما دادند که بتوانیم از پشت مدافعین آن‌ها استفاده کنیم.



*بازی پیچیده‌ای نبود
نویدکیا با اشاره به تعویض‌هایش و استراتژی‌اش برای این تعویض‌ها حرف‌هایش را از سر گرفت و گفت: از دقیقه 60 به بعد که سه بر هیچ شدیم با تعویض‌ها سعی کردیم بازی را کنترل کنیم. در همان شرایط هم یکی دو موقعیت خوب داشتیم. در آخر هم سعی کردم به بچه‌های جوان فرصت بدهم که در بازی‌های رسمی هم محک بخورند. درست است که دقایق بازی کردن آن‌ها کم بود ولی همین بازی ها به آنها در آینده کمک خواهد کرد. خیلی بازی شرایط پیچیده‌ای نداشت که بخواهیم در موردش صحبت کنیم. از دقیقه 60 به بعد بازی معمولی‌ای بود که فقط سعی می‌کردیم نتیجه را حفظ کنیم و انرژی‌مان را برای بازی‌های بعد نگه داریم.

*فرشاد مشکلی ندارد،حسینی رفت تا پایان فصل
سوال اول از محرم نویدکیا درباره شرایط محمدرضا حسینی بود که در اواسط نیمه اول مسابقه با مصدومیت کتف روبرو شد و مجبور شد جای خودش را به میلاد جهانی بدهد. سرمربی سپاهان در واکنش به وضعیت این بازیکن و همینطور فرشاد احمدزاده بیان کرد: محمدرضا حسینی احتمالا فصل را از دست خواهد داد اما باز پزشکان قرار است امشب کتف او را ببینند و نظر قطعی دهند. اما آسیب‌دیدگی او  شدید بود و احتمالا حسینی را در 2 بازی آخر نداشته باشیم. درباره فرشاد باید بگویم او آسیب دیدگی کمتری داشت اما به قول خودش حسی در عضله‌اش دارد که باید یکی دو روز بگذرد تا پزشکان نظر قطعی را بدهند. از ظواهر قضیه این طور مشخص است که شاید فرشاد بتواند به تیم اضافه شود اما حسینی نمی‌تواند به تیم کمک کند.
سوال بعدی از محرم نویدکیا درباره دستیارانش بود و اضافه شدن یک دستیار پرتغالی که سرمربی سپاهان ترجیح داد به این سوال در پایان مسابقات جواب بدهد: در مورد دستیارانم آخر فصل بهتر است حرف بزنم و باید 2 بازی دیگر هم بگذرد که مفصل صحبت کنم.

*از شما ممنونم
سرمربی سپاهان در ادامه صحبت‌هایش در کنفرانس خبری در واکنش به توضیحات خبرنگار ورزش‌سه که او را یک مربی حرفه‌ای و پاسخگو در تمام شرایط در طول فصل دانست و بابت این موضوع و احترام به اصحاب رسانه از او تشکر کرد، اینطور واکنش نشان داد: به خاطر موضوع اول ممنون. من فکر می‌کنم یک مربی حرفه‌ای وظیفه‌اش این است که قبل و بعد از بازی جواب بدهد. باید بتواند خودش را حتی در روزهای سخت که امسال برای من هم اتفاق افتاد، کنترل کند. سعی کردم تا جایی که می‌شود واقعیت های فوتبال را بگویم. از شما هم بابت این موضوع ممنونم.

*به بدشانسی عقیده ندارم 
نویدکیا در پاسخ به بخش دیگری از سوال این خبرنگار که در رابطه با دلیل ناکامی سپاهان پرسید و اینکه حمید مطهری هم سپاهان را شایسته قهرمانی دانسته، بیان کرد: در مورد اینکه ما شانس قهرمانی بودیم؛ ما تیم خوبی داریم و از لحاظ سبک فوتبالی، فوتبال خوبی ارائه دادیم اما شاید باید برنامه‌ریزی‌ بهتری می‌کردیم. شاید فرصت‌هایی که در نیم‌فصل اول داشتیم را خیلی راحت از دست دادیم. خیلی‌ها می‌گویند بدشانسی آوردیم که توپ‌ها به گل نرفت اما من خیلی به این موضوع اعتقادی ندارم و فکر می کنم باید کار بیشتری کرد تا مشکلات را بهتر حل کنیم تا بازی ها را ببریم. هر چقدر از ما تعریف شود نتایج ما ایده‌آل نبود. نمی گویم بد بود ولی برای سپاهان ایده آل نبود.



*بعد استعفا هم زیاد گل نزدیم 
نویدکیا در پاسخ به این سوال که سپاهان در چند بازی موقعیت‌سوزی نداشت؛ در بازی با نفت، موقعیت‌ها را به گل تبدیل کردیدو با اینکه شما استعفا دادید این فرصت‌ها به گل تبدیل شد، گفت: استعفای اول و دوم نداشتم، استعفای اول من شفاهی بود و 2-3 روز بعد به صورت کتبی به باشگاه اعلام کردم چون می‌خواستم نفر بهتری به تیم کمک کند اما درباره موقعیت‌سوزی باید بگویم اگر این را ملاک قرار دهیم در جام باشگاه‌های آسیا موقعیت‌های وحشتناکی از دست دادیم. نمی‌توان از این دید نگاه کرد چون من استعفا دادم بچه‌ها بهتر گل می‌زنند و واقعا این طور نبوده چون موقعیت‌های زیادی را در خیلی از بازی‌ها از دست دادیم. من همیشه دلم می‌خواست تیم اول بتواند فوتبال خوبی ارائه بدهد و در کنارش نتیجه هم بگیرد. از لحاظ فوتبال خوب تا جایی که من فکر می‌کنم و دوستان هم صحبت کردند، تیم‌مان بد بازی نمی‌کند و شرایط خوبی دارد اما واقعیت این است‌ که نتایج خیلی هم خوب نبوده است مخصوصا در نیم فصل اول یا شروع نیم فصل دوم. ما خیلی از بازی ها را پشت سر هم مساوی کردیم و این مقداری ما را از آن حالت خارج کرد. 

*با هر سبکی موفقیت زیباست
وی افزود: باید به تیم استقلال هم بابت قهرمانی تبریک گفت؛ فکر می‌کنم نتایج‌شان فوق‌العاده بود. خیلی ها انتقاد می‌کنند که این تیم فوتبال جذابی ندارد یا نیم فصل اول نتایج اتفاقی کسب کرده است اما من به این مسائل اعتقاد ندارم و می‌گویم هر کسی یک سبکی بازی می‌کند و باید در سبک خودش بتواند موفقیت ها را به وجود بیاورد که استقلال این کار را کرده است. باید به آقای مجیدی، مسئولین باشگاه و هواداران‌شان تبریک گفت و امیدوارم همیشه موفق باشند. ما هم امیدواریم بتوانیم روندمان را به سمت جلو ادامه بدهیم.

*دلم می‌خواست سپاهان این سبکی باشد
نویدکیا در واکنش به اینکه اولویت فرهاد مجیدی قهرمانی بود اما اولویت او از ابتدا فوتبال زیبا بود بیان کرد: درست است برای هر تیمی قهرمان شدن مهم است اما اولویت های مربی ها متفاوت است. برای مثال آقای مجیدی یک افکاری دارد، آقای گل‌محمدی یک افکاری دارد و من هم یک دیدگاهی در فوتبال دارم؛ برای همین می‌گویم باید فصل‌ تمام شود و ببینم دیدگاه های من به درد این تیم می‌خورد و می‌توانیم با این سبک جلو برویم یا نه. من همیشه گفته‌ام سپاهان باید یک فرهنگ فوتبالی خاص داشته باشد و همین را ادامه بدهد. با سبکی که می‌خواهد بازی کند اینطور نیست که هر مربی شرایط بهتری دارد اینجا بیاید؛ باید هر مربی و بازیکنانی که نوع فوتبالشان مناسب سپاهان است، بیاورند. من همیشه دلم می‌خواست که سپاهان صاحب یک فرهنگ فوتبالی شود و همین مسیر را طی می‌کنیم. به همین خاطر دلم می‌خواهد اول تیمم خوب بازی کند. برای همین باید سال تمام شود و با مسئولین باشگاه صحبت کنیم و ببینیم به‌ کجا می‌رسیم اما دیدگاه آقای مجیدی هم کاملا درست است. در دنیا هم خیلی از باشگاه ها می‌خواهند فرهنگ فوتبال‌شان را جلو ببرند و یک جاهایی ممکن است نتایج را از دست بدهند اما سبک‌شان را عوض نمی‌کنند.

نظر شما