شناسهٔ خبر: 54139991 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نویدکیا: استعفای من ملاک گلزنی بهتر سپاهان نیست/ سپاهان باید فرهنگ فوتبالی خاص داشته باشد

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نمی‌توان از این دید نگاه کرد چون من استعفا دادم بچه‌ها بهتر گل می‌زنند و واقعا این طور نبوده چون موقعیت‌های زیادی را در خیلی از بازی‌ها از دست دادیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محرم نویدکیا در نشست خبری بعد از بازی سپاهان و شهرخودرو در هفته بیست و هشتم لیگ برتر اظهارداشت: دلم می‌خواهد از طرف خودم به خاطر هواداری که چند روز پیش تصادف کرد و خانواده‌اش اعضای بدن او را اهدا کرد، تسلیت می‌گویم و به خاطر کار خوب‌شان تشکر می‌کنم. موضوع دیگر اینکه باید از مسئولان استان و باشگاه انتقاد کنم چون بازی با شهرخودرو که حساس بود هوادار نداشتیم. بازی پرسپولیس با تراکتور با هوادار بود و استقلال هم همین طور پس باید کلاه‌مان را بالاتر بیندازیم.

وی افزود: بازی خوبی بود اگر اواخر نیمه اول به گل می‌رسیدیم بازی سخت‌تر می‌شد. باید راحت بازی کنیم، بازیکنان باید ریسک خود را تا حد امکان پایین بیاورند چون اگر بخواهیم احساساتی بازی کنیم ممکن است بازی را از دست بدهیم. نیمه اول سعی کردیم منطقی بازی کنیم، سعی کردیم از فضاهایی که شهر خودرو می‌دهد استفاده کنیم، با اینکه باید این .اقعیت را قبول کنیم شهرخودرو در خط دفاع پرتعداد بودند و فضای کمی می‌دادند. سعی کردیم چرخش توپ زیاد باشد تا بتوانیم فضاها را به وجود بیاوریم وگرنه در حالت معمول نمی‌شد. اواخر نیمه اول خوشبختانه به گل رسیدیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: نیمه دوم راحت‌تر بازی کردیم؛ شهرخودرو می‌دید که شرایط سخت‌تر می‌شود ترجیح داد جلوتر بازی کند، فضای خوبی داد که از پشت مدافعان استفاده کنیم. بعد از دقیقه 60 به بعد که 3 بر صفر شد سعی کردیم با تعویض‌ بازی‌ را کنترل کنیم. با این شرایط یکی دو موقعیت خوب داشتیم که می‌شد استفاده کرد. سعی کردیم اواخر بازی به بازیکنانی که از پایه آمده بودند شانس دهم خود را در بازی رسمی محک بزنند. درست است میزان دقایقی که در بازی بودند کم بود اما همین کمک می‌کند در آینده به تیم کمک کنند. بازی شرایط پیچیده‌ای نداشت که بخواهم در مورد آن حرف بزنم. از 60دقیقه به بعد سعی کردیم بازی را نگه داریم و انرژی‌مان را برای بازی بعد بگذاریم.

نویدکیا در پاسخ به اینکه مصدومیت حسینی و احمدزاده در دیدار امشب، عنوان کرد: محمدرضا حسینی احتمالا فصل را از دست خواهد داد اما پزشکان قرار است امشب کتف او را ببینند و نظر قطعی دهند. آسیب‌دیدگی او  شدید بود و احتمالا حسینی را در 2 بازی آخر نداشته باشیم. درباره فرشاد باید بگویم او آسیب دیدگی کمتری داشت اما به قول خودش حسی در عضله‌اش داشته که باید یکی دو روز بگذرد تا پزشکان نظر قطعی را بدهند. از ظواهر قضیه این طور مشخص است که شاید فرشاد اگر قرار باشد می‌تواند راحت به تیم اضافه شود اما حسینی نمی‌تواند به تیم کمک کند.

وی درباره همکاری با دستیار خارجی‌اش، گفت: در مورد دستیارانم آخر فصل بهتر است حرف بزنم و باید 2 بازی دیگر هم بگذرد که مفصل صحبت کنم.

سرمربی سپاهان در ادامه صحبت‌هایش در کنفرانس خبری، درباره اینکه سپاهان یک بازی انجام داد و سرمربی حریف این تیم را شایسته قهرمانی دانسته، تصریح کرد: ما تیم خوبی داریم و از لحاظ سبک فوتبالی، فوتبال خوبی ارائه دادیم اما شاید باید برنامه‌ریزی‌مام بهتر باشد. فرصت‌هایی که در نیم‌فصل اول داشتیم را خیلی راحت از دست دادیم. خیلی‌ها می‌گویند بدشانسی آوردیم که توپ‌ها به گل نرفت اما من خیلی به این موضوع اعتقادی ندارم چون باید کار بیشتری کرد تا مشکلات را بهتر حل کنیم. هر چقدر از ما تعریف شود نتایج ما ایده‌آل نبود.

نویدکیا در پاسخ به این سوال که سپاهان در چند بازی موقعیت‌سوزی نداشته و در بازی با نفت و این بازی موقعیت‌ها را به گل تبدیل کردید به خصوص اینکه شما استعفا دادید این فرصت‌ها به گل تبدیل شده، گفت: استعفای اول و دوم نداشتم، استعفای اول من شفاهی بود و 2-3 روز بعد کتبا به باشگاه اعلام کردم چون می‌خواستم نفر بهتری به تیم کمک کند اما درباره موقعیت‌سوزی باید بگویم اگر این را ملاک قرار دهیم در جام باشگاه‌های آسیا موقعیت‌های وحشتناکی از دست دادیم. نمی‌توان از این دید نگاه کرد چون من استعفا دادم بچه‌ها بهتر گل می‌زنند و واقعا این طور نبوده چون موقعیت‌های زیادی را در خیلی از بازی‌ها از دست دادیم.

وی ادامه داد: من همیشه دوست داشتم تیمم اول بتواند فوتبال خوبی ارائه دهد و در کنار آن نتیجه بگیرد. درباره فوتبال خوب تیم ما بد بازی نمی‌کند اما واقعیت این است نتایج خیلی خوب نبوده مخصوصا در نیم فصل اول. در ابتدای نیم فصل دوم پشت سر هم مساوی کردیم این ما را از آن حالت خارج کرد. باید به استقلال هم تبریک می‌گویم و نتایج آنها فوق‌العاده بود. شاید خیلی‌ها انتقاد کنند فوتبال استقلال خیلی جذاب نیست و نیم فصل اول نتایج‌شان اتفاقی بوده اما من خیلی به این چیزها اعتقاد ندارم و می‌گویم هر کسی یک سبکی را بازی می‌کند و باید در آن سبک‌ها موفقیت کسب کند که استقلال این کار را کرد. باید به آقای مجیدی، باشگاه و هواداران این تیم تبریک گفت. ما هم امیدواریم روندمان را خوب به سمت جلو ادامه دهیم.

سرمربی سپاهان درباره اینکه شما باتوجه به صحبت‌هایی که داشتید تلویحا گفته‌اید برای فصل سوم آماده‌اید اما در کنفرانس خبری قبلی قاطعیت قبل را نداشتید، خاطرنشان کرد: من قبلا منظورم همین بود و الان هم همین طور. بعد از بازگشت از لیگ قهرمانان گفتم 6 بازی تمام شود، با هیات مدیره در مورد همه چیز صحبت کنیم و ببینیم روند تیم در این 2 سال چطور بوده، به کجا آمدیم، چه آینده‌ای برای تیم باید ترسیم کنیم بعد در مورد اینکه چقدر توانسته‌ام به تیم کمک کنم صحبت کند. درست است که من این تیم را دوست دارم اما این طور نیست به هر قیمتی بمانم. دلم می‌خواهد تا زمانی که می‌توانم به تیم کمک کنم باشم. سر حرفم هستم، 2 بازی دیگر داریم. این را به بازیکنان تیم هم گفته‌اند چون برخی از آنها در مورد اینکه من می‌مانم یا نه صحبت‌هایی داشتند. با اعضای هیات مدیره هم 2 جلسه داشتیم و مفصل صحبت کردیم. به همه گفتم باید یکی یکی جلو برویم، لیگ تمام شود تا درباره آینده صحبت کنیم.

ی درباره اتمام قرارداد 2 بازیکن و اینکه با آرامش کار را جلو می‌برید، عنوان کرد: الان هم ما کارمان را ادامه می‌دهیم؛ من با چند بازیکن صحبت کردم چه باشم چه نه باشگاه مسیر خود را طی می‌کند. صحبت‌های ابتدایی را با بازیکنان داشتیم و من همیشه اعتقاد داشتم باید ثبات وجود داشته باشد به همین دلیل کار را با آرامش انجام‌ می‌دهیم. به بازیکنان هم گفته‌ام اول باید اینجا را دوست داشته باشند، خواستند قدم‌شان روی چشم نخواستند برایشان آرزوی موفقیت دارم.

نویدکیا همچنین در خصوص صحبت‌هایی که درباره استقلال داشته و اینکه این تیم چند سالی قهرمان نشده و تمرکز تیم روی برد بود اما شما از زمانی که آمدید با وجود اینکه چند سالی تیم قهرمان نشده بود اما اولویت خود را روی بازی زیبا گذاشتید، تصریح کرد: برای همه تیم‌ها قهرمان شدن مهم است اما اولویت افراد و اهداف‌شان متفاوت است. مثلا مجیدی یک افکاری دارد، من دیدگاهی دیگر به خاطر همین می‌گویم باید فصل تمام شود و ببینیم دیدگاه من به درد تیم می‌خورد؟ آیا می‌توانیم با این سبک جلو برویم؟ بحث من همیشه این بوده سپاهان باید فرهنگ فوتبالی خاص داشته باشد و ادامه دهد. با این سبکی که دارد این طور نیست که هر مربی شرایط خوبی دارد اینجا بیاید، هر مربی و بازیکنی که نوع فوتبال‌شان به سپاهان می‌خورد باید بیاورند. من همیشه دلم می‌خواست سپاهان صاحب فرهنگ فوتبالی شود. باید سال تمام شود، با باشگاه صحبت کنیم و ببینیم به کجا می‌رسیم. دیدگاه آقای مجیدی هم درست است و شما می‌بینید در دنیا فرهنگ فوتبال‌شان را رو به جلو می‌برند. شاید نتیجه را هم از دست بدهند اما سبک‌شان را تغییر نمی‌دهند.

نظر شما