شناسهٔ خبر: 54137123 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اردوگاه جنین نماد مقاومت فلسطین در برابر صهیونیست ها

تهران – ایرنا- رژیم صهیونیستی که از چهار ماه پیش به این سو جنین در کرانه باختری را از همه طرف آماج یورش ناجوانمردانه قرار داده، همچنان به محاصره فلسطینی های ساکن این اردوگاه ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا، رژیم صهیونیستی که از چهار ماه پیش به این سو جنین در کرانه باختری را از همه طرف آماج یورش و حملات ناجوانمردانه خود قرار داده همچنان به محاصره فلسطینی های ساکن این اردوگاه ادامه می دهد؛ در مقابل ساکنان فلسطینی این اردوگاه نیز با مقابله و پایداری در برابر اشغالگران، جنین را به نماد مقاومت، جانفشانی و دلیری ملت فلسطین تبدیل کرده اند.

این افتخار در حالی است که اشغالگران صهیونیست هر روز به جنین در کرانه باختری یورش می برند و اردوگاه و روستاهای پیرامون آن را محاصره می کنند.

در همین باره خبرگزاری سانا گزارش داده است که حملات صهیونیست ها در این مدت افزون بر تخریب خانه های فلسطینیان و آوارگی ساکنان آنها منجر به شهادت ۱۹ فلسطینی و زخمی و دستگیری ده ها نفر دیگر شده است.  

آگاهان می گویند که این حملات رژیم صهیونیستی تلاشی مذبوحانه و از روی هراس برای شکستن اراده و مقاومت مردم جنین است که شگفت انگیزترین حماسه های قهرمانی را در مقابل اشغالگران رقم زده اند.

مقام های فلسطینی نیز در واکنش به این جنایات اشغالگران به خطر حملات روزانه نظامیان صهیونیستی و شهرک نشینان افراطی به جنین  هشدار داده و از جامعه جهانی خواسته اند که از صدور بیانیه‌های محکوم‌کننده دست بردارند و فوری برای توقف این حملات مداخله کنند.

از سوی دیگر، «غسان دغلس»، مسئول پرونده مقاومت شهرک سازی در شمال کرانه باختری گفت که رژیم اشغالگر قصد خود را برای تشدید تجاوزات به اردوگاه جنین در روزهای آینده اعلام کرده و به تقویت نظامی در منطقه ادامه می دهد.

«عارف دراغمه»، تحلیلگر و محقق حقوق بشر نیز در این باره تصریح کرده که هیچ روزی نیست که نیروهای اشغالگر به جنین یورش نبرند.

مقام های امنیتی فلسطین دیروز (چهارشنبه) گزارش دادند که نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر به اردوگاه جنین در شمال کرانه باختری یورش برده و چند تک تیرانداز صهیونیست در بام خانه‌های فلسطینیان مستقر شدند.

بر پایه گزارش ها، در این تجاوز نظامیان صهیونیست و درگیری آنها با فلسطینیان، چندین نفر بازداشت شدند و پهپادهای تهاجمی و جاسوسی ارتش رژیم صهیونیستی بر فراز اردوگاه جنین و مناطق پیرامون آن به پرواز درآمدند.

امروز نیز منابع رسانه ای گزارش دادند که نظامیان صهیونیست چهارشنبه شب در تداوم عملیات یورش به کرانه باختری، ۱۳ فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.

گردان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی امروز - پنجشنبه - در بیانیه ای به مناسبت سالگرد نبرد «شمشیر قدس» تاکید کرد که آماده جنگ با دشمن صهیونیستی در غزه، جنین و سراسر شهرهای اشغالی است و به مقاومت خود تا آزادسازی فلسطین ادامه می دهد.

در همین حال، منابع صهیونیستی خبر دادند در پی به هلاکت رسیدن یک افسر ویژه ارتش این رژیم که به دنبال درگیری مسلحانه در جنین با فلسطینیان زخمی شده بود، مقام های تل آویو در حال بررسی به کارگیری پرنده ها و بالگردهای جنگی در کرانه باختری علیه مردم فلسطین هستند.

در مقابل گروه های مقاومت فلسطین تاکید کردند که تهدیدهای دشمن صهیونیستی علیه جنین هرگز عزم و اراده ساکنان این شهر را تضعیف نمی‌کند و پیامد هرگونه تجاوز علیه جنین، دامن اشغالگران را خواهد گرفت.

در شنیع ترین جنایت، نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت جاری در یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی و درگیری با ساکنان آن، «شیرین ابوعاقله» خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست ها به اردوگاه جنین در حالی که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله مستقیم نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شهید شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

شهادت این خبرنگار بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی، خبری و رسانه‌ای جهان داشته و بسیاری از شخصیت ها و مقام های کشورها این جنایت را محکوم کردند.

نظر شما