شناسهٔ خبر: 54133735 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

راهنمای خرید ساندویچ پانل

مصالح ساختمانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که بایستی در امر ساخت و ساز به آن توجه اساسی شود زیرا کیفیت و عملکرد سازه مورد نظر به متریالی که برای ساختمان سازی استفاده می شود، بستگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، مصالح ساختمانی یکی از مهمترین موضوعاتی است که بایستی در امر ساخت و ساز به آن توجه اساسی شود زیرا کیفیت و عملکرد سازه مورد نظر به متریالی که برای ساختمان سازی استفاده می شود، بستگی دارد. ساندویچ پانل ها یکی از مرغوب ترین مصالح پیش ساخته ساختمانی هستند که امروزه به واسطه ی داشتن مزایایی مانند وزن سبک، قیمت مناسب و استحکام و دوام بالا یکی از محبوب ترین مصالحی هستند که به عنوان جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی شناخته شده اند. این مصالح پیش ساخته علاوه بر اینکه استحکام و دوام سازه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند بلکه از هدر رفتن انرژی، زمان و هزینه بازیابی جلوگیری می کنند و این یکی از نکات مثبت ساندویچ پنل ها است.

راهنمای خرید ساندویچ پانل

یکی از نکات قوت این نوع مصالح پیش ساخته ساختمانی این است که هم برای پوشش دهی دیوار و هم سقف می توان از آنها استفاده نمود. ساندویچ پانل سقفی به منظور پوشاندن سقف و ساندویچ پانل دیواری جهت پوشاندن دیوار سازه های پیش ساخته ساختمانی به کار می روند.

نکات مهم در خرید ساندویچ پانل

نوع ورق ساندویچ پانل

ورق های مختلفی برای پوشش خارجی ساندویچ پنل مورد استفاده قرار می گیرد که استفاده از هر کدام بسته به نظر و کاربرد مصرف کننده متفاوت می باشد.از مهمترین ورق هایی که به منظور پوشش دهی قسمت خارجی پانل های ساندویچی استفاده می شود آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه است که هر کدام ویژگی ها و کاربرد مخصوص به خود را دارند.هر کدام از این ورق ها که برای پوشاندن اطراف پانل های ساندویچی مورد استفاده قرار می گیرند، براساس کاربردی که دارند به درخواست مشتری به صورت طرح دار و ساده تولید می شوند.

عمدتا آن دسته از سازه های فولادی که در معرض رطوبت قرار دارند زودتر دچار خوردگی یا زنگ زدگی شوند. ورق گالوانیزه یکی از انواع ورق هایی است که با استفاده از روی پوشش داده شده است وعلاوه بر اینکه استحکام و دوام این ورق ها را افزایش می دهد مانع از خورده شدن و زنگ زدن این نوع ورق ها می شود و به همین خاطر در ساخت ساندویچ پانل کاربرد گسترده ای دارد.

راهنمای خرید ساندویچ پانل

ورق آلوزینک نوعی ورق وارداتی است که متشکل از آلیاژهایی مانند آلومینیوم، روی و سیلیکون است و به منظور استفاده در آب و هوای مرطوب و محیط هایی با اسیدیته بالا گزینه بسیار مناسبی است. اما یکی از معایب ورق آلوزینک وارداتی بودن آن است که به خاطر اینکه در داخل ایران موجود نیست کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید نوع ورقی که برای پوشاندن دو طرف ساندویچ پانل مورد استفاده قرار می گیرد بر کارایی و عملکرد آن تاثیر بسزایی دارد و در صورتی که از ورقی با کیفیت پایین یا ورقی ناسازگار با شرایط آب و هوایی استفاده شود، ساندویچ پانل در مدت زمان کوتاهی دچار آسیب دیدگی خواهد شد.

نوع فوم ساندویچ پانل

ساندویچ پانل ها علاوه بر ورق های ذکر شده، دارای فوم عایق نیز هستند که یکی از مهمترین بخش های ساندویچ پنل ها است که بر کیفیت و عملکرد این سازه های پیش ساخته تاثیر بسزایی دارند.فوم های عایقی اعم از فوم پلی استایرن، پلی یورتان، پشم شیشه یا پشم سنگ، فوم های پرکاربردی هستند که در قسمت مرکزی ساندویچ پانل ها قرار دارند و به عنوان عایق نقش بسیار مهمی ایفا می کنند.

قبل از هر چیز لازم است که بدانید فوم عایقی که برای ساخت ساندویچ پانل ها به کار می رود بر کیفیت این نوع سازه های پیش ساخته تاثیر زیادی دارد و در زمان نصب ساندویچ پانل وقت کمتری را می گیرد و البته انتخاب هر یک از این فوم های عایق به فاکتورهایی مثل کاربری مصرف کننده دارد که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

راهنمای خرید ساندویچ پانل

جالب است بدانید فوم هایی که برای قسمت مرکزی ساندویچ پانل ها مورد استفاده قرار می گیرند، عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسبی بوده و مقاومت خوبی در برابر سرما و گرما دارند.فوم پلی یورتان یکی از بهترین و پرکاربرد ترین فوم های عایق است که به خاطر کیفیت و عملکرد خوبی که در عایق پذیری دارد، ساندویچ پانل هایی با کیفیت بسیار مرغوب تولید می نماید و به همین جهت مورد محبوبیت بسیاری از افراد فعال در صنعت ساخت و ساز قرار گرفته است.فوم پلی یورتان عمدتا با دانسیته 40 مورد استفاده قرار می گیرند و به عنوان یکی از فوم های ضد حریق موجود در بازار شناخته می شود که در برابر آتش بسیار مقاوم است.

شرکت تولید کننده ساندویچ پانل

با توجه به مزایای زیاد ساندویچ پنل ها امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده مصالح ساختمانی به جای استفاده از مصالح سنتی، شروع به تولید ساندویچ پانل ها کرده اند.امروزه شرکت های معتبر زیادی در دنیا وجود دارند که به تولید پانل می پردازند و با تولید محصولاتی با کیفیت بسیار بالا سعی می کنند بر اعتبار شرکت خود بیفزایند.

دستگاه تولید ساندویچ پانل

دستگاه تولید ساندویچ پانل یکی از مهمترین دستگاه هایی است که امروزه برای ساخت پانل مورد استفاده قرار می گیرد.دستگاه های تولید کننده پانل بایستی طبق استانداردهای روز دنیا طراحی شده باشند تا بتوانند محصولاتی با کیفیت و استاندارد بالا در اختیار مشتریان قرار دهد.در صورتی که پانل ها با استفاده از دستگاه هایی تولید شوند که دارای استاندارد جهانی نیستند مرغوبیت خوبی نخواهند داشت و این امر موجب می شود هزینه زیادی صرف شود.

ضمانت

شرکتی که پانل های سقفی و دیواری را تولید می کند کیفیت و مرغوبیت پانل ها را تضمین می کند و این اطمینان را به مشتری می دهد که محصولی با کیفیت بسیار بالا خریداری کرده اند.در واقع ضمانت برای خرید پانل یکی از مواردی است که در هنگام خرید این محصول بایستی به آن توجه داشته باشید و در غیر اینصورت محصولی با کیفیت را خریداری نخواهید کرد.

قیمت ساندویچ پانل

یکی از فاکتورهایی که به هنگام خرید هر نوع کالایی باید مورد توجه قرار داد، قیمت آن است. در مورد ساندویچ پانل نیز این امر صدق می کند و قیمت ساندویچ پانل یکی از مواردی است که در زمان خرید آن بایستی به آن توجه شود.البته عواملی مانند ضخامت، ابعاد ورق، نوع عایق و برندی که پانل ها توسط آن تولید می شود عواملی هستند که در تعیین قیمت نهایی پانل تاثیر گذار هستند و نمی توان برای آن قیمت مشخصی تعیین نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت ساندویچ پانل و کاربرد این محصول می توانید به سایت https://panelmammutco.com/ مراجعه نمایید ویا با شماره تلفن 02144030122 تماس بگیرید.

انتهای پیام/

نظر شما