شناسهٔ خبر: 54128669 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

المقداد: حضور غیرقانونی آمریکا در جزیره سوریه رو به زوال است

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه آزادسازی بلندی های جولان اولویت سیاسی این کشور است، گفت: حضور غیرقانونی آمریکا در جزیره سوریه رو به زوال است و مناطق اشغالی به زودی تحت کنترل دولت قرار می گیرد.

به گزارش شفقنا از ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: حضور غیرقانونی آمریکا در جزیره سوریه رو به زوال است و مناطق اشغال شده تحت کنترل دولت سوریه در خواهند آمد.

او همچنین تصریح کرد: شبه نظامیان جدایی‌طلب نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) باید بدانند که اشغالگران آمریکایی اراضی ما را ترک و آنها را رها خواهند کرد.

المقداد تاکید کرد: اولویت‌های سیاسی سوریه ثابت است و هنگامی که دشمنان سوریه قادر به شکست آن نشدند و نتوانستند آن را از مواضع اصولی‌اش منحرف کنند، به جنگ تروریستی پناه آوردند.

او در ادامه افزود: تلاش برای آزادسازی جولان اشغالی سوریه در رأس اولویت‌های سیاسی این کشور قرار دارد.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد: کشورش با بیشتر کشورهای عربی به استثنای قطر در ارتباط است و آمریکا به دنبال این است تا با اعمال فشار بر کشورهایی که با سوریه در ارتباط هستند، مانع این امر شود.

او گفت: اظهارات جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا نشان می‌دهد که او قطعنامه ۲۲۵۴ را درک نکرده است؛ این قطعنامه قابل اجرا نیست و آنها خواهان سلطه بیشتر در منطقه هستند.

المقداد با بیان اینکه اشغال بخشی از خاک سوریه توسط ترکیه با هدف ممانعت از حل بحران است، افزود: روسیه به وضوح برای آزادسازی تمام اراضی سوریه در کنار این کشور ایستاده است.

او در پایان عنوان کرد، آنچه در اوکراین با مداخله غرب رخ داده، تلاشی برای پایان دادن به نقش روسیه در دنیای امروز است.

نظر شما