شناسهٔ خبر: 54127547 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فریبا: بهتر بود بازی با کانادا در خارج از این کشور باشد/تجربه بین المللی تیم ملی از زمان دایی و باقری بیشتر است

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی بهتر بود در خارج از کانادا و در کشوری مانند قطر با این تیم بازی می کرد.

صاحب‌خبر -

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا اظهار داشت: تیم ملی قبل از جام جهانی هر تعداد بازی تدارکاتی کند، کم است. البته انتخاب حریفانی که باید با آنها بازی کنیم نیز خیلی مهم است. تیم‌های گروه ما به جز یک حریف که از پلی‌آف به جام جهانی می‌آید مشخص هستند و کانادا هم با توجه به شباهت نوع فوتبالش با آمریکا حریف خوبی برای تیم ملی ما است.کانادا با  توجه به هم‌قاره‌ای بودن با آمریکا تیم خوبی است. تمام دیدارهای تدارکاتی حتی بازی با تیم‌های ضعیف به سود ما است و هرچه بیشتر بازی کنیم آماده‌تر خواهیم شد.

وی در خصوص اینکه به نظر می رسد برخی افراد دنبال سیاسی کردن بازی ایران و کانادا هستند و در این وضعیت آیا برگزاری احتمال به چالش کشیده شدن بازی وجود ندارد، توضیح داد: امیدوارم اتفاقی نیفتد. آدم سیاسی نیستم و چندان نمی‌توانم در مورد این موضوع صحبت کنم اما با توجه به اتفاقاتی که در یک هفته اخیر شنیده‌ایم، احتمال زیادی وجود دارد که برای تیم ملی در کانادا چالش درست کنند. زمان خیلی چیزها را مشخص خواهد کرد اما امیدوارم اتفاق خاصی برای این مسابقه نیفتد.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص اظهارات مسئولان فدراسیون فوتبال مبنی بر درآمدزایی در بازی با کانادا و اینکه ظاهراً قرار است حدود 400 هزار دلار از این مسابقه درآمد کسب کنند، گفت: اگر کانادا 400 هزار دلار می‌دهد ای کاش دو بازی با این تیم می‌کردیم. (باخنده) البته شنیده‌ام بخشی از این مبلغ صرف رفت و آمد تیم ملی به کانادا می‌شود. به هر حال درآمدزایی از این دیدار اتفاق مثبتی است.

فریبا درمورد اینکه با توجه به برگزاری جام جهانی در قطر، آیا بهتر نبود ایران در محلی با آب و هوای مشابه کشور میزبان جام جهانی به مصاف کانادا برود، عنوان کرد: تیم ملی بهتر بود در کشوری مانند قطر با کانادا بازی می کرد و اگر کانادا می‌توانست برای دیدار با تیم ملی ایران از کشورش خارج شود خیلی خوب بود اما آنها هم فکر هزینه‌های‌شان را کرده‌اند که تصمیم گرفته‌اند در ونکوور از تیم ملی ما میزبانی کنند. 

وی درمورد شرایط فعلی تیم ملی پاسخ داد: خیلی امیدوارم تیم ملی در این دوره از جام جهانی از تجربیات بازیکنان لژیونر استفاده کند. در جام جهانی 98 آمریکا را بردیم. در آن زمان نفراتی مثل علی دایی، کریم باقری، مهدی‌ مهدوی‌کیا، خداداد عزیزی و ... در ترکیب تیم ملی بودند که شاید بازیکنان فعلی از لحاظ فنی به اندازه آنها نباشند اما تجربه بین‌المللی نسل فعلی تیم ملی از تیم ملی  در آن جام جهانی خیلی بیشتر است. 

پیشکسوت فوتبال ایران ادامه داد: سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سامان قدوس و ... سال‌ها است در خارج از کشور مقابل بهترین تیم‌های جهان بازی می‌کنند و از این لحاظ تجربه خوبی دارند. مهدی طارمی بهترین بازیکن لیگ پرتغال است و هنوز خاطره گل زیبایش به چلسی را از یاد نبرده‌ایم. سردار آزمون اکنون در تیم بزرگی مثل لورکوزن بازی می‌کند. امید ما به این نفرات است و باید از تجربه آنها در کنار سایر لژیونرها به خوبی استفاده کنیم. همچنین با توجه به شرایطی که مدافعان تیم ملی دارند بهتر است از سیستم سه دفاعه استفاده کنیم تا بتوانیم عمق دفاع  را پوشش بدهیم.

فریبا عنوان کرد: اسکوچیچ در بسیاری از رقابت‌های مقدماتی از دو دفاع میانی و بیشتر هم از شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده کرد. آنها هر دو در سرزنی مهارت دارند و کار پوشش را خوب بلد هستند اما در بحث سرعت و پاس‌های در عمق حریفان مقداری مشکل داریم. به همین دلیل باید با استفاده از سه مدافع، عمق دفاع را ببندیم. همچنین وقتی سردار آزمون و مهدی طارمی را در اختیار داریم نمی‌توانیم از یک مهاجم استفاده کنیم بلکه باید با دو مهاجم بازی کنیم. در این حالت با استفاده از سه دفاع و دو مهاجم سیستم تیم ملی از دفاع تا خط حمله مدیریت خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما