شناسهٔ خبر: 54127507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

دستگیری مرد هزار چهره/ چند زن قربانی وی شدند؟

اقتصادنیوز: رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری مردی ۵۰ ساله‌ با عنوان‌های مختلف از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از صداوسیما، سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری مرد ۵۰ ساله‌ای که از ۲۰ زن کلاهبرداری کرده بود، گفت: دوم اسفند سال گذشته، زن جوانی با مراجعه به پلیس شکایت خود را از یک مرد میانسال به اتهام سرقت ثبت کرد.

 

وی عنوان کرد: زن جوان در طرح شکایت خود گفت: «مدتی قبل با مرد میانسالی آشنا شدم که خود را فردی نیکوکار معرفی کرد و ادعا کرد سرپرستی کودکان بی‌سرپرست را بر عهده دارد و در یکی از ارگان‌های معتبر دولتی مشغول به کار است و می‌تواند مشکلاتم را حل کند. این مرد به این طریق اعتماد من را جلب کرد و یک روز به بهانه فروش وسایل خانه‌اش من را به خانه‌ای برد، اما در خانه مرا با خوراندن آبمیوه مسموم و بیهوش کرد.»

لطفی افزود: در بررسی‌های انجام شده توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی مشخص شد که شکایت‌های مشابهی از این متهم به ثبت رسیده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در بررسی‌ها مشخص شد متهم بعد از شناسایی طعمه‌های خود که اغلب بانوان بودند خود را مامور پلیس، مامور اطلاعات یا کارشناس دادگستری معرفی کرده و از این طریق اقدام به سرقت به شیوه بیهوشی و کلاهبرداری می‌کند.

این مقام ارشد انتظامی در توضیح نحوه دستگیری این متهم گفت: این متهم در اواخر فروردین در شهر پرند شناسایی شد و طی یک عملیات پلیسی سریعاً دستگیر شد.

وی افزود: متهم بعد در اعترافاتش به کارآگاهان اظهار کرد، ۷ سال کارمند یک اداره دولتی بودم. اما با همسر اولم مشکل پیدا کردم به خاطر شکایت او به زندان افتادم و از هم جدا شدیم. بعد به خاطر سوءپیشینه از محل کار اخراج شدم. بعد از بیکار شدن به شبکه هرمی گلدکوئیست پیوستم و به افراد زیادی بدهکار شدم. برای همین سر راه زنان قرار می‌گرفتم و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کردم.»

رئیس پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با توجه به دستگیری و اعتراف صریح متهم به جرم خود، تاکنون ۲۰ مال باخته، متهم را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی در این خصوص ادامه دارد.

نظر شما