شناسهٔ خبر: 54127379 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ورود کاروان جدید نیروهای آمریکایی به سوریه

ایرنا : منابع محلی در حومه شهرک رمیلان واقع در استان الحسکه گفتند، یک کاروان متشکل از ۷۰ کامیون و خودرو حامل مهمات، تجهیزات و تانکرهای سوخت نیروهای آمریکایی عصر چهارشنبه از طریق گذرگاه غیر شرعی الولید از شمال عراق وارد خاک سوریه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع خبری چهارشنبه شب از ورود یک کاروان جدید لجستیک نیروهای آمریکایی به خاک سوریه خبر دادند.

منابع محلی در حومه شهرک رمیلان واقع در استان الحسکه گفتند، یک کاروان متشکل از ۷۰ کامیون و خودرو حامل مهمات، تجهیزات و تانکرهای سوخت نیروهای آمریکایی عصر چهارشنبه از طریق گذرگاه غیر شرعی الولید از شمال عراق وارد خاک سوریه شد.

بر اساس این گزارش، کاروان حامل مواد لجستیک آمریکایی پس از ورود به خاک سوریه به پایگاه‌های غیر قانونی نیروهای آمریکایی در حومه حسکه منتقل شدند.

شنبه گذشته نیز نیروهای اشغالگر آمریکایی کاروانی متشکل از ده‌ها تانکر پر از نفت دزدی سوریه و خودروهای حامل تجهیزات نظامی را از خاک سوریه از طریق گذرگاه غیرقانونی الولید به سمت خاک عراق منتقل کردند.

نیروهای اشغالگر آمریکایی با همکاری شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به "قسد" کنترل بیشتر میدان‌های نفتی در منطقه جزیره سوریه را برای سرقت آن به عهده دارند.

نظامیان وابسته به ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در ادامه سرقت نفت سوریه و محاصره مردم این کشور، در حال تقویت نیروهای خود در شرق سوریه هستند.

دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.  

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است، اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

نظر شما