شناسهٔ خبر: 54127313 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیمت گوشت هیچ ارتباطی با مردمی سازی یارانه‌ها ندارد

معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : افزایش قیمت گوشت قرمز هیچ ارتباطی به اجرای طرح متناسب‌سازی یارانه‌ها ندارد و نابه‌سامانی ایجاد شده در این زمینه به دلیل سوءاستفاده برخی سودجویان است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا عباسی گفت : از اتحادیه درخواست شده دام خود را به صورت مستقیم به کشتارگاه بیاورند و تعدادی قصابی امین برای عرضه گوشت تعیین شده تا در گام اولیه مانع از زیان هموطنان و سودجویی گروهی خاص باشیم.

به گفته معاون توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گاهی جو روانی سبب می‌شود برخی افراد از این آشفته بازار سوءاستفاده کنند مرغداری‌ها نهاده‌های دامی را با قیمت دولتی دریافت می‌کردند که اکنون حذف شده، اما دام‌ها از مرتع و علوفه استفاده می‌کنند و تغییری در قیمت نهاده‌ها ایجاد نشده است که اکنون قیمت گوشت افزایش یابد.

 ۲۰ خودرو در شهر کرمانشاه گوشت منجمد با قیمت هر کیلو ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌کنند برای کاهش بار روانی اقداماتی از جمله توزیع گوشت ذخیره شده و هماهنگی با اتحادیه‌ها انجام شده است.

 با در نظر گرفتن دامی از که از اتحادیه دام عشایری و دامداران استان دریافت کرده‌ایم برنامه‌ریزی شده که روزانه ۲۰۰ گوسفند و ۴۰ گوساله ذبح و توزیع شود.

 از فروشگاه‌های زنجیره‌ای درخواست شده که گوشت بسته‌بندی از استان‌های دیگر را توزیع کنند آخرین قیمت تعیین شده برای گوشت مخلوط گوسفندی ۱۶۵ هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله ۱۵۰ هزار تومان و گوشت بدون استخوان ۱۸۰ هزار تومان است و عرضه بالاتر از این قیمت تخلف است و با آن برخورد می‌شود.

 به دلیل افزایش قیمت محدود ذرت و نهاده‌های دامی قیمت گوشت قرمز حدود پنج درصد افزایش یافته است تا پایان هفته آرامش در بازار گوشت برقرار می‌شود و قیمت‌ها به قیمت قبل بازمی‌گردد .

نظر شما