شناسهٔ خبر: 54126888 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

فرانکفورت 1(5) –(۴) ۱ رنجرز؛ جام به آلمان رفت

فرانکفورت بعد از تساوی ۱-۱ در جریان بازی، با نتیجه 5-4 رنجرز را در ضربات پنالتی شکست داد و فاتح لیگ اروپا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان الیور گلاسنر که با عبور از تیم‌هایی مانند بارسلونا و وستهام به دیدار نهایی رسیده بودند، علی‌رغم اینکه در دیدار امشب ابتدا از حریف عقب افتادند اما توانستند کار را به تساوی بکشند و در نهایت در ضربات پنالتی به پیروزی برسند و فاتح لیگ اروپا شوند.

ورزشگاه رامون سانچز پیزخوان شهر سویل از ساعت 23:30 امشب میزبان دیدار پایانی لیگ اروپا 22-2021 بود؛ تیم‌های آینتراخت فرانکفورت آلمان و رنجرز اسکاتلند برگزار کننده این دیدار بودند. 
نماینده آلمان که در یک‌چهارم نهایی بارسلونا را شکست داده بود، با عبور از وستهم در دیدار نیمه نهایی، حریف تیمی در فینال شد که در مراحل قبلی دو تیم آلمانی دورتموند و لاپیزیش را از پیش رو برداشته بود.

در شرایطی که درگیری شدیدی بین هواداران دو تیم در بیرون ورزشگاه رخ داده بود، بازی با سوت اسلاوکو وینچیچ شروع شد و مصدومیت شدید کاپیتان فرانکفورت در برخورد با بازیکن حریف در دقیقه 5، اولین اتفاق مهم کار بود.
فرانکفورت در دقیقه 12 یک خطر جدی روی دروازه رنجرز ایجاد کرد ولی دروازه‌بان حریف در دو مرحله به‌خوبی توپ را مهار کرد. او ابتدا ضربه کامادا در داخل محوطه جریمه را گرفت و سپس به‌راحتی شوت ساو را سیو کرد.

مک گری‌گور با یک واکنش دیدنی در دقیقه 20 شوت خطرناک کناف به زاویه موافق را راهی کرنر کرد. 6 دقیقه بعد آریبو با یک شوت کات دار خطرناک اولین موقعیت جدی رنجرز را روی دروازه حریف ایجاد کرد؛ این شوت با اختلاف کم راهی اوت شد.
کاستیچ در دقیقه سی می رفت با یک شوت روی پای سنگین از پشت محوطه جریمه دروازه فرانکفورت را باز کند اما ضربه او جایی در چارچوب نداشت. این بازیکن دو دقیقه بعد از سمت چپ محوطه جریمه با شوتی زمینی دروازه رنجرز را دوباره تهدید کرد ولی بازهم توپ داخل چارچوب نبود.

رنجرز دومین موقعیت خطرناک خود را در دقایق پایانی نیمه اول ایجاد کرد؛ در این صحنه تراپ در دقیقه 38 با نوک انگشتان خود ضربه سر بازیکن فرانفکورت را راهی کرنر کرد. شوت از راه دور رایان جک که از بالای دروازه به بیرون رفت آخرین موقعیت نیمه اول بود تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند.

نیمه دوم با شوت ناگهانی توتا از پشت محوطه جریمه شروع کرد که راهی به دروازه نداشت. سه دقیقه بعد خطر دیگری را روی دروازه رنجرز شاهد بودیم؛ جایی دروازه بان این تیم تسلیم شوت بازیکن حریف شد ولی توپ با برخورد به مدافع اسکاتلندی‌ها راهی کرنر شد.
روی اشتباه کنا در دقیقه 55 اولین موقعیت جدی رنجرز را شاهد بودیم که شوت بازیکن این تیم از دقت کافی برخوردار نبود و به بیرون رفت. تنها دو دقیقه بعد اسکاتلندی ها به گل اول بازی دست یافتند. جو آریبو در دقیقه 57 روی پاس روی به عقب اشتباه ساو و تلاش ناموفق توتا برای متوقف کردنش با دروازه‌بان فرانکفورت تک به تک شد و دروازه را باز کرد.

فرانکفورت خیلی زود می‌رفت بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه لیندستروم با برخورد به مدافع حریف به کرنر رفت. روی یک اشتباه از سوی مدافع رنجرز، می رفت گل تساوی را شاهد باشیم ولی ضربه کامادا روی سقف دروازه فرود آمد. حملات سریالی رنجرز برای جبران در دقیقه 69 نتیجه داد و پاس تند و تیز کوستیچ را رافائل بورره با در دهانه دروازه به گل تبدیل کرد. 

هر دو تیم بعد از به تساوی کشیده شدن بازی برای رسیدن به گل دوم تلاش کردند ولی در طول 90 دقیقه دیگر گلی به ثمر نرسید تا کار به وقت‌های اضافه کشیده شود.

شوت از راه دور آرفیلد که فن برونکهورست او را در پایان نود دقیقه راهی زمین کرد، اولین موقعیت جدی وقت‌های اضافه بود. روی اشتباه مرگبار ماسی می رفت که دروازه رنجرز در دقیقه 95 باز شود ولی خود این بازیکن اشتباهش را جبران کرده و اجازه شوتزنی به بورره را نداد. نیمه اول وقت های اضافه با چند موقعیت مشابه که خطری جدی به همراه نداشتند به پایان رسید.
تراپ در شروع نیمه دوم وقت‌های اضافه با واکنشی به موقع شوت ناگهانی بازیکن حریف را مهار کرد و تنها یک دقیقه بعد شوت زمینی هراستیک از پشت محوطه جریمه به خطرناک ترین شکل ممکن راهی اوت شد. جاکیچ در دقیقه 115 یک بار دیگر از پشت محوطه جریمه شانس گلزنی خود را آزمود که ضربه او هم راهی در چارچوب نداشت و از بالای دروازه به بیرون رفت. تنها دو دقیقه به پایان کار مانده بود که رنجرز یک حمله بسیار خطرناک را روی دروازه دورتموند تدارک دید ولی تراپ در دهانه دروازه با یک واکنش نجات بخش دیگر مانع از رسیدن تیم حریف به گل دوم شد. او در دقیقه 120 هم ضربه آزاد جیمز را به زیبایی مهار کرد تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

باتوجه به جو ورزشگاه، قرعه کشی سر انتخاب دروازه بسیار مهم بود. طبق این قرعه، ضربات پنالتی بایستی به دروازه‌ای زده می‌شد که هواداران رنجرز پشت آن حضور داشتند. این قرعه اما برای تیم اسکاتلندی کارساز نبود و این تیم با نتیجه 5-4 ضربات پنالتی را به حریف واگذار کرد تا فرانکفورت بعد از 22 سال دوباره قهرمان لیگ اروپا شود.

 

 

نظر شما