شناسهٔ خبر: 54126481 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

المقداد: حضور غیرقانونی آمریکا در سوریه رو به پایان است

وزیر امور خارجه سوریه گفت که حضور غیرقانونی آمریکا در این کشور رو به پایان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، « فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه گفت: حضور غیرقانونی آمریکا در جزیره سوریه رو به پایان است و مناطق اشغال شده به کنترل دولت سوریه در خواهد آمد.

وی در گفت‌وگو با شبکه السوریه افزود: شبه نظامیان جدایی‌طلب «قسد» باید بدانند که اشغالگران آمریکایی سرزمین ما را ترک و آنها را رها خواهند کرد.

المقداد با تاکید بر اینکه اولویت‌های سیاست سوریه ثابت است، گفت: زمانی که دشمنان سوریه نتوانستند آن را تضعیف و از مواضع اصولیش منحرف کنند، به جنگ تروریستی متوسل شدند.

وزیر امور خارجه سوریه با بیان اینکه حمایت از آرمان فلسطین موضع ثابت سوریه است، گفت: تلاش برای آزادسازی جولان اشغالی در رأس اولویت‌های سیاسی ما قراردارد.

وی در ادامه اظهار داشت: غرب به دنبال فروپاشی سوریه و پایان دادن به نقش آفرینی آن بود، اما مقاومت دولت و ملت و ارتش سوریه این نقشه غرب را نقش بر آب کرد.

المقداد گفت: ملت سوریه از وجب به وجب خاک این کشور دفاع و اشغالگران ترکیه‌ای را از شمال غرب کشور و اشغالگران آمریکایی را از شمال شرق و منطقه «التنف» اخراج خواهند کرد.

وزیر خارجه سوریه افزود: دولت‌های پی در پی آمریکا از یازده سال قبل تاکنون در پشت پرده جنگ تروریستی علیه ملت سوریه قرار دارند و کمک‌های واشنگتن و غرب به گروه‌های تروریستی در شمال شرق و شمال غرب سوریه منجر به نابودی امکانات اقتصادی سوریه و غارت ثروت‌های کشور شده است. همچنین تحمیل اقدامات اقتصادی یکجانبه از سوی آنها بر سوریه منجر به نابودی زیرساخت‌های کشور و شهادت تعداد زیادی از شهروندان سوری شده است.

وی با اشاره به ادامه حمایت‌های نظام ترکیه از گروه‌های تروریستی در سوریه و نقض توافقات آستانه گفت: ترکیه باید به این حمایت‌های خود پایان داده و از همه مناطق سوریه خارج شود.

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که به همه حملات رژیم صهیونیستی به این کشور پاسخ داده است و این حملات نمی‌تواند ارتش عربی سوریه را از مبارزه برای ریشه کنی تروریسم و مزدوران اسرائیل بازدارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ما با اکثر کشورهای عربی ارتباط داریم، گفت: اما آمریکا در تلاش است تا با اعمال فشار بر کشورهایی که با سوریه در ارتباط هستند، مانع این امر شود.

انتهای پیام/

نظر شما