شناسهٔ خبر: 54126251 - سرویس عکس
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) شهر باستانی ۴۰۰۰ ساله «مادی»

شهر ۴۰۰۰ ساله مادی، سال‌ها منتظر بود تا مانند رازی از زیر شن‌ها آشکار شود. این شهر در سال ۱۹۳۷ توسط گروهی از باستان شناسان دانشگاه میلان کشف شد.

صاحب‌خبر -

شهر باستانی ۴۰۰۰ ساله «مادی» که در شهر فیوم مصر واقع شده است، همچنان به روشنگری تاریخ ادامه می‌دهد.

به گزارش فرارو، این شهر تاریخی که بین سال‌های ۲۰۵۰ قبل از میلاد تا ۱۶۵۰ قبل از میلاد در دوران پادشاهی میانه مصر ساخته شد و میزبان قدیمی‌ترین معابد دوره پادشاهی میانه نیز بوده است.

پادشاهی میانه دوره‌ای از تاریخ مصر باستان است که پس از دوره نخست میانی و پیش از دوره دوم میانی پدیدار شد. این دوران همراه با آرامش نسبی در کشور و گسترش فعالیت‌های اقتصادی و تجاری بود. فرعون‌های پادشاهی میانه در میان سال‌های ۲۰۵۵ تا ۱۶۵۰ پیش از میلاد مسیح و برای نزدیک به ۴۰۰ سال بر مصر فرمانروایی می‌کردند.

این شهر ۴۰۰۰ ساله، جایی که معابد ساخته شده توسط آمنهوتپ در آن قرار دارد، سال‌ها منتظر بود تا مانند رازی از زیر شن‌ها آشکار شود. بر روی دیوار‌های معبد، نوشته‌هایی در مورد روند ساخت و ساز شهر و پادشاهان وجود دارد.

علاوه بر نام پادشاهان بر روی دیوار‌های معبد، اطلاعاتی در مورد اعتقادات مذهبی در مصر باستان و روند ساخت و ساز شهر نیز وجود دارد. در شهر باستانی مادی، پناهگاهی نیز وجود دارد که مخصوص تمساح‌هایی بود که در زمان فرعون، مقدس به حساب می‌آمدند. در این نقطه تخم‌های تمساح‌ها نیز نگهداری می‌شوند.
شهر باستانی مادی که پیش از کشف، سال‌ها زیر ماسه‌ها پنهان بود، جاده‌ای به طول ۳۳۶ متر و عرض ۷ متر دارد که در کناره‌های آن ۲۳ مجسمه وجود دارد. برخی از مجسمه‌های موجود در جاده به شکل شیر و برخی دیگر به شکل شیری با چهره انسان ساخته شده اند.

با این حال، این شهر که در اواخر قرن سوم به سرنوشت خود رها شد، به مرور زمان در شن‌ها مدفون شد و منتظر ماند تا سال ۱۹۳۷ توسط باستان شناسان به سطح زمین بازگردانده شود. این شهر تاریخی ۴۰۰۰ ساله که به عنوان یک موزه در فضای باز به حساب می‌آید، در سال ۱۹۳۷ توسط گروهی از باستان شناسان دانشگاه میلان کشف شد.

نظر شما