شناسهٔ خبر: 54125120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در کنسولگری کشورمان در کراچی صورت گرفت؛

نمایش مکتب غذایی ایران در قلب اقتصادی پاکستان

فاطمه خوش نیت

گوشه ای از مکتب غذایی ایران به عنوان یکی از مکاتب مادر آشپزی جهان با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران و جمعی از شهروندان ایرانی و پاکستانی در محل کنسولگری کشورمان در کراچی به نمایش درآمد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، با اشاره به سه مکتب مهم غذایی جهان، مکتب غذایی ایران را یکی از مهمترین مکاتب سه گانه  غذایی جهان عنوان و تاکید کرد: به روایت کتاب مستطاب آشپزی، طبق مطالعات انجام شده، مکتب های مادر  و مرجع آشپزی و سفره آرایی در تاریخ بشر ایرانی، چینی و رومی است و تمامی غذاهای کشورهای جهان از این سه مکتب اصلی سرچشمه گرفته است.

وی هدف جشنواره غذای ایرانی را تهیه مستندی با موضوع معرفی غذای ایرانی برای پخش در برنامه «بلاتکلّف» شبکه مترو وان پاکستان خواند و گفت: این برنامه ساعت پنج عصر روز شنبه سی و یک اردیبهشت پخش می شود.

این جشنواره شامگاه سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت با همت خانواده های همکاران سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در محل این کنسولگری واقع در خیابان ایران کراچی برگزار شد.

در این جشنواره همچنین خبرنگاران شبکه مترو وان و جمعی از شهروندان ایرانی و پاکستانی از جمله خانواده بلوچان ایرانی مقیم کراچی، بانوان ایرانی دارای همسر پاکستانی، خانواده مردان ایرانی دارای همسر پاکستانی، خانواده جمعی از زرتشتیان ایرانی مقیم کراچی، نماینده ایرانیان یزدی مقیم کراچی به عنوان میهمان جشنواره حضور داشتند.

انواع غذاها شامل فسنجان، چلوکباب، جوجه کباب، خورشت قرمه سبزی، آش رشته، سوپ، کیک و ... از جمله  غذاهای ایرانی به نمایش درآمده در این دورهمی غذایی بود.

گفتنی است برنامه بلاتکلف (در زبان بومی پاکستان به معنای بی تعارف) یکی از پرطرفدارترین و پربازدیدترین برنامه های تلویزیونی پاکستان و مجری این برنامه آقای انیس جاوید، از توانمندترین و محبوب ترین مجریان شبکه های تلویزیونی این کشور محسوب می شود.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما