شناسهٔ خبر: 54124588 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

گزارشی از وضعیت شهر رویایی نیوم عربستان؛ پروژه‌ای با هزینه ۵۰۰ میلیارد دلار و مساحتی بیش از ۲۶ هزار کیلومتر / مدیر ارتباطات پروژه: قرار است در آن مردم و ربات‌ها در کنار یکدیگر زندگی کنند

سایت «یورونیوز» در گزارشی به بررسی زوایای مختلف پروژه نیوم (NEOM) در عربستان سعودی پرداخته است که قرار است در آن مردم، ربات‌ها و تصاویری هولوگرامی در کنار یکدیگر زندگی کنند و در آن به ایجاد تلفیقی از آداب و سنن کهن عربی و چشم انداز‌های آینده پیشرفت علمی چشم دوخته شده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفقنا: سایت «یورونیوز» در گزارشی به بررسی زوایای مختلف پروژه نیوم(NEOM) در عربستان سعودی پرداخته است که قرار است در آن مردم، ربات ها و تصاویری هولوگرامی در کنار یکدیگر زندگی کنند و در آن به ایجاد تلفیقی از آداب و سنن کهن عربی و چشم اندازهای آینده پیشرفت علمی چشم دوخته شده است.

به گزارش الوطن، این سایت در گزارش خود آورده است: مساحت پروژه نیوم به ۲۶ هزار و پانصد کیلومتر می رسد و ۴۶۰ کیلومتر در ساحل دریای سرخ در منطقه تبوک عربستان سعودی امتداد خواهد داشت و یک پناهگاه مسکونی خودکفا را فراهم می کند که به طور کامل به انرژی تجدیدپذیر متکی خواهد بود.

گزارشی از وضعیت شهر رویایی نیوم عربستان؛ پروژه ای با هزینه ۵۰۰ میلیارد دلار

«آندرو مک اوی» رئیس بخش گردشگری در پروژه نیوم عربستان در این باره می گوید:«تمام تلاش ما این است که جذابترین و پایدارترین مقصد گردشگری در جهان باشیم و تخیل و لذت را به مسافرانی از سراسر جهان بازگردانیم».

مزایای شهر نیوم چیست؟

مک اوی با اشاره به اینکه هدف از این شهر که هزینه های ساخت آن به ۵۰۰ میلیارد دلار(۴۸۰ میلیارد یورو)می رسد، جذب پنج میلیون توریست و بازدیدکننده تا سال ۲۰۳۰ میلادی است، اضافه می کند: قرار است اولین هتل های آن در سال ۲۰۲۴ افتتاح شود اما روند توسعه به همین جا ختم نمی شود و بلندپروازانه ترین پروژه در جهان است»

نیوم از سه منطقه اصلی شهر مسکونی لاین، شهر صنعتی شناور Oxagon و پروژه تروجینا تشکیل می شود و از وسط کوهها، بیابان و دریا امتداد خواهد داشت. شهر «لاین» در نیوم، یک میلیون نفر را در خود جای خواهد داد و شهر Oxagon به بزرگترین مجتمع صنعتی شناور در جهان تبدیل خواهد شد اما با این حال، برای افراد ماجراجو، هیچ جا نمی تواند با ارتفاعات شگفت انگیزی که قرار است در چارچوب پروژه تروجینا در نیوم ساخته شود، برابری کند.

پروژه Trogina چه چیزی ارائه می دهد؟

تروجینا در مرکز شهر نیوم و پنجاه کیلومتری ساحل خلیج عقبه قرار دارد که در میان رشته کوههای السراوات با ارتفاع ۱۵۰۰ تا ۲۶۰۰ متر، واقع شده است.

به گفته کلارک ویلیامز مدیر ارتباطات و بازاریابی در پروژه تروجینا، این پروژه تقریبا ۶۰ کیلومتر مربع را پوشش می دهد و انتظار می رود به تنها مقصدی در فضای باز تبدیل شود که می توان در طول سال برای لذت بردن از یک تجربه منحصر به فرد و لذت بردن از هوای آزاد از آن بازدید کرد.

پیش بینی می شود که پروژه تروجینا در سال ۲۰۲۶ افتتاح شود و دارای یک پیست اسکی و یک پیست دوچرخه سواری در کوهستان و بسیاری دیگر از ورزش های آبی و امکانات بهداشتی در سطح جهانی خواهد بود.

گزارشی از وضعیت شهر رویایی نیوم عربستان؛ پروژه ای با هزینه ۵۰۰ میلیارد دلار

این دهکده برفی در نیوم، در ارتفاع حدود ۲۴۰۰ متری از سطح دریا قرار خواهد گرفت و تجربه شگفت انگیز اسکی روی یخ در فضای باز را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند.

در عین حال، دریاچه نیوم به مرکزی برای ورزش های آبی و همچنین فضایی برای میزبانی جشنواره ها و رویدادها در پس زمینه کوه های دیدنی تبدیل خواهد شد.

دهکده «The Vault»

اما «The Vault» دهکده اصلی است که دنیای فیزیکی و دیجیتالی را به هم متصل می کند و دروازه اصلی تروجینا خواهد بود.

گزارشی از وضعیت شهر رویایی نیوم عربستان؛ پروژه ای با هزینه ۵۰۰ میلیارد دلار

ویلیامز در این باره می گوید: «The Vault» یک مقصد خانوادگی آینده‌نگر خواهد بود؛ جایی که افراد، ربات‌ها و هولوگرام‌ها می‌توانند با هم همزیستی کنند، تعامل داشته باشند و در فعالیت‌ها و رویدادهای مختلف شرکت کنند و به ترکیبی منحصر به فرد از دنیای فیزیکی و دیجیتالی منتهی می شود.

«The Vault» علاوه بر اینکه دروازه اصلی دنیاهای هماهنگ تروجینا است، شامل فروشگاهها، رستوران ها، مناطق تفریحی و یک پارک عمومی نیز خواهد بود و تلاش می شود استانداردهای پایداری در آن رعایت شود.

تقسیم بندی بازدید از تروجینا

تقویم گردشگری در تروجینا به چهار فصل تقسیم خواهد شد و هر فصل دارای جاذبه های خاص و ویژه خود است.

در زمستان که از نوامبر تا مارس است، تمرکز روی اسکی روی یخ، سواری با بالون هوای گرم و هفته مد زمستانی خواهد بود.

فصل ماجراجویی ها بین مارس و مه است و فعالیت هایی در ارتفاعات و فعالیت های دیگری مرتبط با کوهنوردی در آن ارائه خواهد شد.

فصل دریاچه نیز از ماه مه تا سپتامبر است و با موسیقی، هنر و جشنواره های غذا، به دوستداران فرهنگ اختصاص داده می شود و فصل سلامتی نیز یوگا و مجموعه فعالیت هایی با محوریت سرگرمی را شامل می شود.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما