شناسهٔ خبر: 54124325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

لیگ برتر و جام حذفی

مصطفوی: همین جام را بدهند، جام طلایی پیشکش!/ نوازی: شانس با ما یار باشد، استقلال را شکست می‌دهیم

صالح مصطفوی مربی استقلال در کنفرانس خبری پیش از بازی آلومینیوم درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین، صالح مصطفوی مربی استقلال که به جای فرهاد مجیدی در کنفرانس خبری شرکت کرده بود، درباره بازی فردا گفت: در ابتدا بابت تاخیر برای حضور در اینجا عذرخواهی می‌کنم. یک عرض ادب و احترام خدمت هواداران عزیز دارم که سال‌ها سختی و ناراحتی کشیدند و خدا را شاکرم که توانستیم طلایی‌ترین جام ممکن را در این سال‌های لیگ برتر تقدیم آن‌ها کنیم.

به درگاه خداوند شاکر هستم که من هم سهم کوچکی در این قهرمانی داشتم و امیدوارم در این شرایط سختی که در کشور برای تک تک مردم وجود دارد، این جام توانسته باشد بخشی از مردم کشورم را خوشحال کرده باشد. به امید موفقیت‌های بیشتر استقلال. درباره بازی فردا باید بگویم که بازی با آلومینیوم بازی سنگین است.

آلومینیوم نتایجش مشخص است و تیم خوب و با سازماندهی بسیار خوب در فاز دفاعی و انتقال و حمله از بهترین‌ها هستند. آن‌ها به تمام تیم‌های ایران توانستند ضربه بزنند و ما هم شناخت خوبی از آن‌ها داریم. روی آن‌ها کار کرده‌ایم و امیدواریم که با تدابیر آقای مجیدی، فردا تیم پیروز میدان باشیم.

جدایی از استقلال؟ الان در حال برگزاری رقابت‌های لیگ برتر هستیم. اما من با تمام توان تلاش می‌کنم تا سه بازی آینده را با موفقیت پشت سر بگذاریم. برای آینده بعدا می‌توانیم بعد از این سه بازی صحبت کنیم.

حفظ رکوردها تا پایان فصل؟ راجع به پتانسیل تیم، من باید بگویم که خیلی در این باره می‌توان صحبت کرد. ما سه بازی داریم و می‌توانیم امتیازات را بیشتر کنیم. در این سه بازی برای پیروزی به میدان می‌رویم.

یک تیم جوان در یک مسیر فوق العاده سخت، خیلی‌ها از همه ابزارهایی که داشتند و نداشتند استفاده کردند تا جلوی قهرمانی و مسیر ما را بگیرند. از نقل و انتقالات که شروع شد، این ماجرا شروع شده و در ادامه کار به خودی‌ها و ناخودی‌ها هم رسید. خیلی از خودی‌ها که انتظار می‌رفت بزرگمنشانه از تیم جوانان استقلال حمایت کنند و به تیم کمک کنند، آن‌ها بدتر از خیلی‌های دیگر با زخم زبان زدن ما را اذیت کردند.

این قهرمانی مثل شنا کردن بر خلاف مسیر رودخانه بود. برای همین بود که باشگاه سپاهان و مدیرعامل محترمشان، آقای ساکت عبارت قهرمانی پاک و سالم را برای این قهرمانی به کار بردند. این تیم و شخص آقای مجیدی شبانه روز کار کردند و انگیزه خود و تیمشان را در مقابل سختی‌ها حفظ کردند. دو تن از ستون‌های این تیم جدا شدند، هرگونه اتفاق ناخوشایندی که می‌شد برای یک تیم رخ دهد، در این فصل برای ما رخ داد.

قبل از بازی با گل‌گهر هم دو بازیکن ما را محروم کردند. آن هم فقط برای همان یک بازی. دو مدافع بسیار خوب ایران را به سربازی فرستادند. این تیم در نیم فصل دچار کرونا شد ولی هیچ کدام از اینها باعث نشده تا انگیزه آقای مجیدی و بازیکنان کم شود و تلاش ما بیشتر شد. در این شرایط سخت توانستیم قهرمانی خود را سه هفته قبل مسجل کنیم.

از این به بعد هم با همان انگیزه و تلاش کار می‌کنیم تا این بازی را هم با موفقیت پشت سر بگذاریم. این قهرمانی اول از همه متعلق به هواداران است که واقعاً در این سال‌ها ظلم‌ها را به چشم دیدند و هیچ کاری از دستمان بر نیامد تا انجام دهیم ولی امسال با تمام وجود از تیم ما، هواداران حمایت کردند و در سخت‌ترین شرایط پشت تیم ایستادند و هرچه شرایط سخت‌تر شد، حمایت هواداران هم بیشتر شد.

گول آدم‌های دو رو را نخوردند. گول حسودان تنگ نظر و عنودان بدگهر را نخوردند. این قهرمانی اول مال هواداران و مردم است در ادامه این قهرمانی متعلق به این گروه است که شبانه روز سخت تلاش کرد و برای تک تک لحظه‌های بازی برنامه و تلاش وجود داشت. از این به بعد هم این روند ادامه دارد و من فکر می‌کنم این یکی از خاص‌ترین و ماندگارترین قهرمانی‌های تاریخ لیگ فوتبال ایران خواهد بود.

غیبت استقلال در آسیا؟ اینکه یک تیم جوان و یک دست و یک دل مثل استقلال، امسال در آسیا نیست، به نظرم حسرت بزرگ برای باشگاه‌های آسیا و فوتبال آسیا است. چون این تیم با این مدل نمایشش که گاها عکس‌العمل نیمکتش جذابتر از یازده بازیکن داخل زمین است، واقعا جایش در آسیا خالی است و بیشتر از اینکه به استقلال ظلم شود، به فوتبال آسیا ظلم شده است و امیدوارم راهکاری اندیشیده شود که استقلال در سال‌های آینده در آسیا حضور داشته باشد.

***

نوازی: شانس با ما یار باشد، استقلال را شکست می‌دهیم

مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: بازی سختی در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی با قهرمان لیگ داریم و برای کسب سه امتیاز تلاش می‌کنیم.

صالح مصطفوی,مربی استقلال

محمد نوازی در خصوص بازی فردای آلومینیوم مقابل استقلال گفت: جا دارد ابتدا به تیم استقلال تبریک بگویم، به دلیل اینکه ۳ هفته مانده تا پایان مسابقات لیگ قهرمان شدند. به مجموعه تیم استقلال، هواداران این تیم و کادرفنی آبی‌پوشان تبریک می‌گویم که توانستند قهرمانی‌شان را تثبیت کنند. خداراشکر شرایط ما خوب است و فکر می‌کنم فشردگی مسابقات روی تیم ما بیشتر تاثیر گذاشت چون تا فینال جام حذفی حضور داشتیم و شرایط ما سخت شد.

مربی آلومینیوم ادامه داد: مسئولان می‌توانستند یک استراحت کوچک به تیم ما بدهند ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاد و تیم ما به لحاظ شرایط بازی به مشکل خورد. با این حال با تمام قوا آمدیم تا همان روند خوب گذشته‌مان را مقابل استقلال ادامه دهیم. بازی سختی در حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی و آن هم با قهرمان لیگ داریم. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که فردا ۳ امتیاز بازی را به دست بیاوریم و فکر می‌کنم شرایط جدول طوری رقم خورده که خیلی‌ها نگاه‌شان به تیم ما است.

وی در پاسخ به این سوال که آلومینیوم می‌تواند رکورد شکست‌ناپذیری استقلال را بشکند، تصریح کرد: تلاش‌مان را می‌کنیم و اگر شانس با ما یار باشد می‌توانیم برنده باشیم و بدشانس هم باشیم مثل بازی فینال جام حذفی می‌شود. اول آرزوی سلامتی برای همه بازیکنان دارم و بعد از آن هر تیمی لیاقت دارد می‌تواند ۳ امتیاز را کسب کند.

مربی استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود بازیکنان سابق سرخابی مقابل تیم‌های سابق‌شان با تمام توان‌شان قرار نمی‌گیرند، گفت: اگر کسی اعتقاد نداشته باشد این حرف‌ها را می‌زند ولی وقتی که یک نفر با تیم دیگری قرارداد دارد و مسئولیت داشته باشد، این مسائل وجود ندارد و تماشاگران حرفه‌ای هستند. این حرف‌ها در فضای مجازی است و هیچ‌کدام از بازیکنان و مربیان چنین هدفی ندارند. بعضا اتفاقاتی می‌افتد و آن به شخصیت انسان‌ها برمی‌گردد.

نوازی در پاسخ به این سوال که از ساکت الهامی دلخوری ندارد؟‌خاطرنشان کرد: خیلی ممنون از لطف شما!

امیر جعفری,بیوگرافی امیر جعفری,همسر امیر جعفری همسر امیر جعفری؛ ریما رامینفر
امیر جعفری,بیوگرافی امیر جعفری,همسر امیر جعفری بوسه روی پیشانی امیر جعفری برای همسرش

نظر شما