شناسهٔ خبر: 54122850 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

آوایی: مردم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند

خبرگزاری ایسنا

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت. دولت باید برنامه جامعی برای مقابله با ریزگردها تهیه کرده و ز طریق مذاکرات هدفمند با عراق جهت کنترل کانون‌های ریزگردها در خارج کشور مقابله کند.مسئولان بدانند مردم مظلوم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

احمد آوایی نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوا در پی ورود توده گرد و غبار به کشور در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت:

«مردم حق ⁧‫هوای پاک‬⁩ دارند برای تنفس سالم! در زمینه آلودگی مداوم هوای اکثر مناطق ایران، انفعال دستگاه دیپلماسی در راستای عدم جلوگیری از سدسازی‌های جدید ترکیه که باعث کاهش قابل توجه حق‌آبه دجله و فرات و خشکی تالاب استراتژیک هورالعظیم شده و همچنین ضعف در ⁧‫مدیریت منابع آبی کشور‬⁩ که منشا ریزگردهای داخلی بوده، کاملا مشهود است. دولت باید برنامه جامعی برای مقابله با ریزگردها تهیه نموده و از سوی دیگر از طریق مذاکرات هدفمند با عراق جهت کنترل کانون‌های ریزگردها در خارج کشور مقابله نماید. مسئولان بدانند مردم مظلوم ایران شایسته ⁧‫بی‌آبی‬⁩ و ⁧‫بی‌هوایی‬⁩ نیستند!»

از چند روز گذشته ورود توده گرد و غبار به کشور باعث آلودگی هوا شده است تا جایی که روز گذشته ادارات، دانشگاه ها و مدارس تعطیل شد و امروز نیز مدارس را به تعطیلی کشاند.

همچنین صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفت و گو با ایسنا از ورود توده جدید گرد و خاک به غرب و جنوب غرب کشور طی روز جمعه (۳۰ اردیبهشت ماه) خبر داد و گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های تصاویر ماهواره‌ای، گردوخاک منتقل شده از کشور عراق امروز (۲۸ اردیبهشت ماه) نیمه غربی و بخش‌هایی از جنوب کشور در بوشهر و خلیج فارس همچنین استان‌های البرز و تهران را فراگرفته است که در این مناطق شاهد کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی خواهیم بود. در روز جمعه(۳۰ اردیبهشت) دوباره با شکل‌گیری گردوخاک روی عراق، شرایط برای انتقال آن به مناطق غرب و جنوب غرب کشور مهیا می‌شود.

صبح امروز سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری در جلسه هیات دولت، با اشاره به افزایش آلایندگی‌ها و گرد و غبار در استان‌های مختلف کشور بویژه استان خوزستان، اظهار داشت: حل ریشه ای این موضوع نیازمند همکاری با کشورهای منطقه و همسایه است.

بر همین اساس رئیس جمهور به سازمان محیط زیست مأموریت داد با همکاری وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های ذیربط، از طریق رایزنی با کشورهای همسایه مشکل آلایندگی هوا را حل کنند.

نظر شما