شناسهٔ خبر: 54122038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

آلودگی هوا و طلاق

صاحب‌خبر -

مرتضی کاظمی-طنزنویس

اصولاً این روزها مسئله خاصی برای گفتن و شنیدن وجود ندارد به‌جز آلودگی هوا که آن‌هم اهمیت چندانی ندارد. هرچند برخی که فریب زرق‌وبرق فرهنگ منحط غربی را خورده‌اند در این مورد کم‌لطفی و شانتاژ کرده و شرایط هوا را ناجور و خطرناک جلوه می‌دهند. درصورتی‌که اگر ذره‌ای تدبر و تعقل داشته باشند متوجه خواهند شد که نه‌تنها آلودگی هوا بد نیست، بلکه هزاران هزار فایده هم دارد. با ما همراه باشید تا گوشه‌ای از برکات آلودگی هوا را باهم مرور کنیم:

 

تعطیلی مدارس

با آلودگی هوا مدارس تعطیل می‌شوند که فواید بسیار زیادی دارد که از عهده گفتن همه آن‌ها برنمی‌آییم، اما حداقل این‌ها را بدانید که اولاً آیا در این دنیا چیزی مهم‌تر از شادی و نشاط بچه‌ها است؟ اگر می‌دانستید که بچه‌ها از تعطیلی مدارس چقدر خوشحال می‌شوند، آرزو می‌کردید همیشه هوا آلوده بود. دوما آیا می‌دانید که بچه‌ها در مسیر رفت‌وآمد به مدرسه و حتی درون مدرسه در معرض چه آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی قرار می‌گیرند؟ اگر بچه در راه رفتن به مدرسه تصادف کند چه کسی پاسخگو است؟ اگر در مدرسه معتاد شود چه؟ اگر او را بدزدند و کلیه هایش را بفروشند چه؟ آیا بهتر نیست بچه در خانه بنشیند تا هم خیالمان راحت شود و استرس کمتری داشته باشیم و هم هزار تا چیز دیگر؟

 

تعطیلی ادارات

متأسفانه تا آلودگی به حد بسیار بالایی نرسد ادارات تعطیل نمی‌شوند. ما ضمن اعتراض به این وضع از مسئولان می‌خواهیم با هر وسیله‌ای که می‌توانند آلودگی هوا را بیشتر کنند تا از فواید تعطیلی ادارات بی‌بهره نباشیم. شاید تعجب کنید اما به اطلاعتان می‌رسانیم که ما به دلایل مختلفی موافق تعطیلی ادارات هستیم: اول اینکه تعطیلی ادارات باعث کاهش ترافیک و سلامتی و شادابی پوست و حتی افزایش درآمد سرانه هر ایرانی خواهد شد.

دوم اینکه با تعطیلی ادارات، کارمندان دیگر در جلسات کاری نیستند و مسئولان مجبور می‌شوند بالاخره کارهای روی زمین مانده را یک جور مدیریت کنند مثلاً کارها را غیرحضوری انجام بدهند.

سوم اینکه با تعطیلی ادارات ممکن است بعضی جلسات به‌صورت مجازی برگزار شود که کارمند عزیز می‌تواند به‌جای اینکه مجبور باشد در چهره رئیس زل بزند و الکی سرش را تکان دهد، از وقت خود نهایت استفاده را کرده و مثلاً مکرومه‌بافی یا منجوق‌دوزی کند. چهارم اینکه آیا میدانید با تعطیلی ادارات از محل درآمد حاصل از صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت‌وآمد می‌توان مشکلات کمبود مسکن، سرانه فضای آموزشی و حتی فقر مطلق را برطرف کرد؟

 

کاهش تورم

طبق آخرین تحقیقات دانشمندان یکی از مهم‌ترین عوامل تورم، رشد نقدینگی است. ازآنجاکه بانک‌ها و مخصوصاً دستگاه‌های خودپرداز به مردم پول نقد می‌دهند و درنتیجه باعث ازهم‌گسیختگی اقتصادی می‌شوند پیشنهاد می‌کنیم برای منفی شدن تورم، کلاً بانک‌ها را تعطیل کرده و حتی خودپردازها را هم با سیمان پر کنند.

 

کاهش اختلافات خانوادگی

آلودگی هوا مهم‌ترین عامل در تحکیم بنیان خانواده و کاهش اختلافات زناشویی است. شاید تعجب کنید ولی با قدم زدن در دادگاه‌های خانواده متوجه می‌شوید که مشارکت نکردن در کارهای خانه باعث بسیاری از اختلافات و حتی طلاق‌ها است. درصورتی‌که اگر همه‌جا تعطیل باشد کسی نمی‌تواند به بهانه خستگی کاری از زیر بار کمک در کارهای منزل، شانه خالی کند.

نظر شما