شناسهٔ خبر: 54121777 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

سردار فدا:

شرایط امروز دنیا، نویدبخش پیروزی مقاومت است

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان گفت: شرایط امروز دنیا و مسائل منطقه، نوید می‌دهد آنها که دل به آمریکا بسته‌اند تاب مقاومت دربرابر دشمنان را نداشته اما آنها که به خداوند اعتماد داشته و زیر بار ظلم نمی‌روند، با دست خالی نیز در برابر دشمنان مقاومت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا عصر _چهارشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در رزمایش جهادگران فاطمی استان اصفهان، اظهار کرد: شرایط امروز، اتفاقاتی که در دنیا رخ می‌دهد و همچنین مسائل منطقه که فرصت خوبی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است، نوید می‌دهد آنها که دل به آمریکا بسته‌اند تاب مقاومت در برابر دشمنان را نداشته اما آنها که به خداوند اعتماد داشته و زیر بار ظلم نمی‌روند با دست خالی نیز در برابر دشمنان مقاومت خواهند کرد.

وی افزود: جهادگران از مال، جان و لذت خود می‌گذرند تا طعم شیرین زندگی در جمهوری اسلامی را در قالب گروه‌های جهادی به نیازمندان سایر نقاط کشور برسانند. این افراد در همه ایام و حتی تعطیلات، رغم بی توجهی‌ها با همت و تلاش مجاهدانه همانند رزمندگان هشت سال دفاع مقدس کشور در مناطق مختلف کشور به امر محرومیت‌زدایی مشغول‌اند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: گروه‌های جهادی همچنان مشغول خدمت به زلزله‌زدگان سی‌سخت هستند و همگام با حاج قاسم سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت هم‌ناله شده، خود را همگام با مردم می‌دانند تا بتوانند بخشی از مشکلات مردم را التیام ببخشند.

مطالبات جهادگران استان اصفهان

سمیه اکبری، یکی از نماینده جهادگران و گروه‌های جهادی استان اصفهان نیز در این مراسم در توضیح برخی از مطالبات جهادگران استان، اظهار کرد: از آنجا که قالب جهادگران از بسیجیان هستند، کارکرد آنها در سامانه برخط ثبت نمی‌شود؛ همچنین با توجه به اینکه شاکله اصلی بسیج خدمت مخلصانه است، لازم است بسیج سازندگی کل کشور از گروه‌های جهادی حمایت کنند و از امکانات این نهاد برای نیروهای جهادی استفاده شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور بانوان در عرصه‌های جهادی، افزود: لازم است نیرویی از بین خواهر که شرایط لازم در تصدی امور بانوان را دارد استفاده شود تا خواهران جهادگر نیز با او در ارتباط باشند.

نماینده جهادگران و گروه‌های جهادی استان اصفهان، بیمه نیروهای جهادگر مورد غفلت قرار گرفته و بسیج سازندگی فقط بیمه غرامت به جهادگران پرداخت می‌کند که اعتبار چندانی نیز ندارد، همچنین لازم است شهادت جهادگران نیز در بنیاد شهید ثبت شود.

اکبری تصریح کرد: ستاد پشتیبانی از نیروهای جهادی باید همچون ستاد پشتیبانی از نیروهای راهیان نور پشتیبانی کند و همه مسئولان برای کمک به جهادگران بسیج شوند.

میلاد شاوفر، دیگر نماینده جهادگران و گروه‌های جهادی استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: اگر سپاه متولی گروه‌های جهادی است باید از آن پشتیبانی نیز داشته باشد. امکانات و توانایی سایر قسمت‌های سپاه برای حمایت از جهادگران به کار گرفته نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به مسائلی که در راه جهادگران وجود دارد، درخواست می‌شود بیمه‌ای همچون آنچه در رزمایش‌ها برای سپاهیان در نظر گرفته می‌شود به جهادگران نیز تعلق یابد و همچنین شهدای جهادگر به طور رسمی به عنوان شهید محسوب شوند.

این نماینده جهادگران با اشاره به برگزاری طرح صالحین، گفت: با وجود پتانسیل و ظرفیت‌های سپاه از جهادگران در این طرح استفاده نمی‌شود. لازم است سامانه اطلس جهادی تغییراتی داشته باشد زیرا اکنون هیچ گزارش خروجی نمی‌توان در زمان ثبت گروه‌های جهادی از این سامانه دریافت کرد.

نظر شما