شناسهٔ خبر: 54121772 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم:

۱۱۰ هزار واحد خوابگاهی برای دانشجویان مجرد و متاهل نیازمندیم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: در حال حاضر به ۱۱۰ هزار واحد خوابگاهی در سطح کشور شامل ۷۰ هزار واحد خوابگاهی برای مجردین و ۴۰هزار واحد خوابگاهی برای متاهلین نیازمندیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسعود گنجی در حاشیه سفر خود به شهرستان اسدآباد و بازدید از خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی و نیز کلنگ‌زنی خوابگاه جدید این دانشگاه اظهار کرد: در سطح کشور دارای ۸۷ هزار دانشجوی متاهل هستیم که از این تعداد دانشجویان ۷۰۰۰ نفر آنان هر دو زوج دانشجو بوده و یا در محل تحصیل خود دارای خانه هستند.

وی با بیان اینکه برای ۸۰ هزار نفر دانشجوی متاهل باقیمانده برنامه ریزی انجام گرفته، تصریح کرد: بر اساس این برنامه‌ریزی برای ۴۰ هزار دانشجوی متاهل ۴۰ هزار واحد خوابگاهی توسط دانشگاه‌ها در اجرای ماده ۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت توسط دانشگاه‌ها احداث خواهد شد و به ۴۰ هزار دانشجوی متاهل دانشجو نیز توسط صندوق رفاه دانشجویان وام ودیعه مسکن متاهلی در صورت تامین اعتبار لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه پرداخت می‌شود.

گنجی در ادامه گفت در حال حاضر در سطح کشور دارای ۹۸۰ بلوک خوابگاه دانشجویی با ۲۰۲ هزار ظرفیت خوابگاهی وجود دارد که از این تعدادظرفیت خوابگاهی ۱۵۰۰ واحد به خوابگاه دانشجویان متاهل اختصاص دارد.
وی در رابطه با پرداخت ودیعه مسکن به دانشجویان متاهل و مجرد یاد آورشد:وام گروهی برای دانشجویان مجرد ۳ میلیون تومان‌به ازای هر نفر و برای دانشجویان متاهل ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در شهر‌های همچون اسدآباد ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

گنجی همچنین یاد آور شد:در ترم گذشته توسط صندوق رفاه دانشجویان کشور ۶۷۸ میلیارد تومان وام در زمینه‌های مختلف، چون وام ضروری، وام ازدواج، وام ودیعه مسکن و ... پرداخت شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان کشور در حاشیه کلنگ زنی این طرح از اختصاص یک میلیارد تومان اعتبار توسط صندوق رفاه دانشجویان کشور برای تجهیز خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورتی که ساخت خوابگاه کلنگ زنی شده امروز دانشگاه سیدجمال ظرف دوسال به اتمام برسد صندوق رفاه دانشجویان کشور تجهیزات آن را تقبل میکند

رئیس دانشگاه سیدجمال الدین اسدآباد هم اظهار کرد: ظرفیت این بلوک خوابگاهی کلنگ زنی شده ۲۵۰ نفر به مساحت ۲۰۰۰ متربع از محل بودجه تملکی، در آمد اختصاصی دانشگاه، کمک صندوق رفاه دانشجویان، خیرین و سفر ریاست جمهوری است.

حسین مرادی مخلص گفت:در حال حاضر دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی دارای سه خوابگاه تملیکی و خودگردان با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر بوده که از این تعداد، خوابگاه شماره یک خواهران دارای ۳۰۰ نفر، خوابگاه خواهران شهید محمد رسول رضایی دارای ۵۰۰ نفر ظرفیت و خوابگاه پیام برادران دارای ۴۰۰ نفر ظرفیت است.

گفتنی است در این سفر رئیس و معاون اداری، مالی و مدیریت منابع صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری به اسدآباد از خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه و موزه اسناد سیدجمال بازدید بعمل آمد.

نظر شما