شناسهٔ خبر: 54121564 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: شهرآرانیوز | لینک خبر

مومنی‌مقدم:خارجی ها، کلاس والیبال آسیا را بالا بردند|احتمال می‌دهیم یک فینال ایرانی داشته باشیم

مربی تیم والیبال پیکان، بیست‌ودومین دوره رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا را متفاوت‌تر از سال‌های گذشته دانست و گفت: حضور بازیکنان بزرگ در این مسابقات، کلاس والیبال آسیا را بالا برد.

صاحب‌خبر -

گروه ورزش/شهرآرانیوز، غلامرضا مومنی‌مقدم مربی تیم والیبال پیکان در تحلیل کیفیت مرحله گروهی رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا گفت: رقابت‌های باشگاه‌های مردان آسیا امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته آغاز شد و حضور ستاره‌های خوب دنیا تنور مسابقات را داغ‌تر کرد. ستاره‌هایی، چون سعید معروف، سید محمد موسوی والیبالیست‌های ایرانی که جز بهترین‌های دنیا هستند در کنار اروین انگاپت و نیمیر عبدالعزیز که توجه کل والیبال دنیا به این بازیکنان معطوف است در تیم پیکان و همچنین سیمون بهترین بازیکن لیگ ایتالیا و پرین و دونوان در تیم مقاومت شهداب که بازیکنان شناخته شده‌ای هستند، توجه والیبال جهان را به مسابقات تهران جلب کرد.
وی با بیان این‌که حضور بازیکنان سرشناس خارجی در کنار بازیکنان خوب ایرانی نویده دهنده فینال کاملا ایرانی دیگر با حضور دو تیم مدعی قهرمانی پیکان و شهداب است، تصریح کرد: امیدوارم فینال این مسابقات جنگ قدرت‌ها، تفکر و رقابت‌هایی سراسر تاکتیکی و تکنیکی باشد. مسلما برنده آن تیمی است که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند.
مومنی مقدم با اشاره به حضورش در تیم پیکان به عنوان مربی افزود: بسیار علاقه داریم که کاپ قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا را به دست آوریم و نماینده آسیا در باشگاه‌های جهان باشیم. با آمدن عطابخش در راس باشگاه فرهنگی ورزشی پیکان تفکرات حرفه‌ای بر تیم پیکان غالب شد و از زمان حضورشان تیم پله به پله بالا آمد و به فینال لیگ برتر رسید.
این مربی بین المللی والیبال ادامه داد: خیلی‌ها حضور بازیکنان بزرگ خارجی را در تیم پیکان باور نمی‌کردند، اما این امکان فراهم شد و کلاس والیبال آسیا بالا رفت. در سال‌های گذشته این رقابت‌ها چندان رونقی نداشت و با آمدن این بازیکنان تیم شهداب هم به سراغ جذب بازیکنان مورد نیاز رفت. سانتوری ژاپن بازیکنی، چون موزریسکی دارد که طلای المپیک گرفته و حضور تمامی این بازیکنان بازی‌ها را بسیار زیباتر کرد به ویژه بازی سانتوری و پیکان که سه یک به نفع تیم پیکان به پایان رسید و بازی‌ای سراسر تاکتیک و تکنیک بود.
وی در خصوص بازی بازیکنان تیم پیکان مقابل سانتوری سخت‌ترین حریف مرحله گروهی گفت: بازیکنان کلیدی پیکان سعید معروف، انگاپت، موسوی، نیمیر عبدالعزیز، حمزه زرینی، رضا حضرت پور و آرمین تشکری خیلی خوب بازی کردند و توانستند نتیجه را به نفع پیکان تغییر دهند.
سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که تیم شهداب هم سرگروه گروه ب شده است، احتمال می‌دهیم یک فینال کاملا ایرانی داشته باشیم که امیدواریم ماحصل این بازی‌ها رشد والیبال کشورمان و افزایش علاقه مردم به والیبال باشد.

نظر شما