شناسهٔ خبر: 54121469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

صالح مصطفوی: این قهرمان متعلق به هوادارانی است که گول آدم‌های دو رو را نخوردند

صالح مصطفوی می‌گوید که عدم حضور استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، بیشتر از آنکه به آبی‌پوشان ظلم شده باشد باعث شده است تا فوتبال آسیا حسرت بخورد.

صاحب‌خبر -

در نخستین نشست خبری پس از قهرمانی استقلال در لیگ برتر، فرهاد مجیدی سرمربی آبی پوشان تشخیص داد تا راهی این کنفرانس مطبوعاتی نشده و دستیارش صالح مصطفوی را جای خود به این نشست اعزام کند. محمد نوری‌فر مدیررسانه ای استقلال اعلام کرد که مجیدی در یک جلسه ای حضور دارد و به نشست خبری نرسید.

آبی پوشان که توانستند پس از سالها عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کنند، اکنون با انگیزه بالایی در پی رکوردشکنی در تاریخ لیگ برتر و کسب قهرمانی بدون شکست هستند. اتفاقی که استقلالی ها برای تثبیت آن، باید سه دیدار آینده را به سلامت پشت سر بگذارند و فردا یکی از این دیدارها برابر آلومینیوم اراک برگزار می شود.

صالح مصطفوی در ابتدای این نشست خبری گفت: خدمت همه هواداران محترم استقلال عرض ادب و احترام دارند. افرادی که سالها سختی کشیدند و ناراحت بودند و بالاخره خدا را شاکرم که توانستیم طلایی ترین جام ممکن را در این سالهای لیگ برتر به آنها تقدیم کنیم. خدا را شکر می کنم که من هم سهم کوچکی در این قهرمانی داشتم. امیدوارم در این شرایط سختی که در کشور برای تک تک مردم وجود دارد، این جام توانسته باشد بخشی از مردم کشورمان را خوشحال کرده باشد. به امید موفقیت های بیشتر استقلال.

* آلومینیوم در انتقال توپ تیم خوبی است
بازی فردا؟ دیدار سنگینی است. نتایج آلومینیوم مشخص بوده و سازماندهی خوبی دارند. در بخش انتقال توپ از دفاع به خط حمله جزو تیم های خیلی خوب لیگ هستند. تقرییا از این مسیر توانسته اند به تمامی تیم های لیگ ضربه بزنند. ما و بچه ها شناخت خوبی از این تیم داریم و روی این مسئله کار شده است. امیدوارم با تدابیری که آقای مجیدی در نظر می گیرند، بتوانیم فردا تیم پیروز میدان باشیم.

* بعدا می توان درباره آینده من و استقلال صحبت کنیم
مهاجرت و جدایی از استقلال؟ ما در حال برگزاری رقابت های لیگ برتر هستیم. من نیز با تمام توانم در حال کمک به تیم هستم تا بتوانیم سه بازی آینده را با موفقیت پشت سر بگذاریم. برای آینده می توان بعدا تصمیم گرفت و صحبت کرد.

* خیلی ها قصد داشتند جلوی این تیم را بگیرند
شکستن رکورد بیشترین امتیاز تاریخ لیگ برتر؟ درباره پتانسیل این تیم، می شود خیلی صحبت کرد. ما سه بازی داریم و 9 امتیاز باقی مانده و قطعا می توان امتیازات خیلی خوبی را کسب کرد و در هر بازی برای پیروزی پا به زمین مسابقه می گذاریم. استقلال امسال، یک تیم فوق العاده جوان در مسیر بسیار سختی بود. خیلی ها هر جوری که توانستند، از کلیه ابزارهای داشته و نداشته شان استفاده کردند تا جلوی این قهرمانی و این مسیر را برای بازیکنان جوان بگیرند. از نقل و انتقالات که شروع شد بگیرید تا خودی و ناخودی.

* خودی ها بدتر زخم زبان زدند
شاید از خیلی از خودی ها انتظار می رفت که بزرگمنشانه از این تیم جوان حمایت کرده و کمک کنند، آنها بدتر از همه با زخم زبان و رفتارهایشان این تیم را اذیت کردند و این قهرمانی مانند شنا کردن برخلاف مسیر رودخانه بود. برای همین بود که باشگاه سپاهان و مدیرعامل محترمشان جناب ساکت عبارت پاک و سالم را برای این قهرمانی به کار بردند. این تیم و شخص آقای مجیدی شبانه روزی تلاش کردند، در برابر سختی ها محکم تر شدند، انگیزه هایشان را حفظ کردند، دو نفر از ستون های دفاعی تیم به ناحق جدا شدند، ولی این تیم مسیر خودش را حفظ کرد.

* تمام اتفاقات ناخوشایند در طول یک فصل برایمان رخ داد
هر گونه اتفاق ناخوشایندی که می شد در طول یک فصل برای تیم می تواند رخ دهد، برای ما اتفاق افتاد. قبل از بازی با گل گهر، دو بازیکن اصلی این تیم را محروم کردند. فقط هم برای آن یک بازی بود. دو نفر از بهترین مدافعین تاریخ فوتبال ایران را از این تیم جدا کردند. این تیم در نیم فصل دچار کرونا شد و آماده سازی نیم فصل را از دست داد ولی هیچ کدام از اینها باعث نشد تا انگیزه و تلاش آقای مجیدی و بازیکنان و کل کادر و گروه استقلال کم شود. تلاش و کار بیشتر شد، در این شرایط سخت تیم توانست سه هفته زودتر قهرمانی خود را مسجل کند و از الآن به بعد نیز با همان انگیزه، توان و تلاش کار خواهیم کرد تا سه بازی باقیمانده را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

* این قهرمان متعلق به هوادارانی است که گول آدم های دو رو را نخوردند
عرض کردم، اول از همه این قهرمانی متعلق به هواداران عزیزی است که در این سالها ظلم ها را به چشمان دیدند و هیچ کاری از دستمان برنیامد انجام دهیم. ولی امسال با تمام وجود، از این تیم حمایت کردند و در سخت ترین شرایط پشت تیم ایستادند و هر چه شرایط سخت تر شد، حمایت آنها بیشتر شد. گول آدم های دو رو را نخوردند، گول حسودان تنگ نظر و عنودان بدگهر را نخوردند و از تیمشان حمایت کردند. این قهرمانی اول از همه مال هواداران و مردم است.

* برای تک تک لحظات برنامه و تمرین داشتیم
بعد از آن، قهرمانی متعلق به این گروهی است که شبانه روزی سخت کار و تلاش کرد، نتیجه اش درون زمین معلوم است. برای تک تک لحظات بازی برنامه، کار، تمرین، جلسه و تلاش شبانه روزی وجود داشت و باز هم وجود خواهد داشت. من فکر می کنم این یکی از خاص ترین و ماندگارترین قهرمانی های تاریخ فوتبال ایران است.

* عدم حضور استقلال در ACL، حسرت بزرگی برای فوتبال آسیاست
عدم حضور در آسیا؟ اینکه تیم جوان، با انگیزه، یکدل و یکدستی مانند استقلال امسال در آسیا نیست، حسرت بزرگ برای لیگ قهرمانان و فوتبال آسیاست. چون این تیم با این مدل نمایش هایی که در بازی هایش ارائه می دهد و با جذابیتی که دارد که حتی گاهی عکس العمل ها و رفتارهایش جذاب تر از یازده نفر درون زمین است، جایش در آسیا خالی است. بیشتر از اینکه نبود این تیم به استقلال ظلم بشود، به فوتبال آسیا ظلم شده است. امیدوارم راهکاری اندیشیده بشود که این مشکلات حل شود و استقلال بتواند در سال های آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

258 258

برچسب‌ها:

نظر شما