شناسهٔ خبر: 54120664 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون فرمانداری مشهد خبر داد

از بین رفتن صف های طولانی مقابل نانوایی ها

معاون فرمانداری مشهد گفت: صف‌های طولانی و غیر متعارف مقابل نانوایی‌های مشهد با افزایش کنترل و نظارت بر آن‌ها در قالب طرح برکت ۲ و قرارگاه آرد برچیده شد.

صاحب‌خبر -

شکوه میرشاهی گفت: به دلیل کاهش نظارت بر فعالیت نانوایی‌ها شاهد تعطیلی خودسرانه و فعال نبودن شماری از این واحد‌های صنفی طی روز‌های گذشته در شهرستان مشهد بوده‌ایم.

او گفت: نانوایی‌های تعطیل و غیرفعال در مشهد مدعی نداشتن آرد بودند که طی بازرسی‌ها مشخص شد، آرد به میزان کافی در بیشتر نانوایی‌ها موجود و علت اصلی توقف فعالیت این واحد‌ها سوء استفاده این نانوایان و عرضه خارج از شبکه آرد به قیمت آزاد بوده است.

معاون فرمانداری مشهد گفت: این نظارت ویژه بر نانوایی‌ها با مشارکت ۱۰۰ تیم بازرسی و الزام نانوایی‌ها به افزایش ساعات پخت‌نان، برخورد‌های شدید قضایی و ابطال پروانه کسب متخلفان صورت گرفته است.

میرشاهی گفت: سهمیه خردادماه نانوایان در ۲۵ اردیبهشت‌ماه در سامانه تخصیص شد و همچنین برای ۳۰۰ نانوایی منتخب مشهد سهمیه فوق‌العاده آرد به منظور پخت نان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲۴، علاوه بر سهمیه ماهیانه تخصیص یافت.

او گفت: شمار نانوایی‌های شهرستان مشهد ۲ هزار ۳۱۹ واحد  است که از این تعداد نانوایی هزار و ۱۷۳ واحد با آرد یارانه‌ای و هزار و ۱۴۶ واحد با آرد نیمه یارانه‌ای نان پخت می‌کنند.

نظر شما