شناسهٔ خبر: 54120250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در فارس: پایان نامه های حوزوی متناسب با نیاز جامعه تدوین شود

صاحب‌خبر -

شفقنا- امام جمعه شیراز گفت: در پایان نامه های حوزوی مواجه با این موضوع هستیم که متناسب با نیاز جامعه نیست، لذا باید رویکرد مناسب اتخاذ شود.

به گزارش شفقنا، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی استان فارس که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: اگر حوزه می خواهد پژوهشگران مناسب داشته باشد باید در افرادی که از خود توانمندی نشان می دهند به صورت ویژه حمایت کند.

او ادامه داد: گستره استان فارس با ۳۷ شهرستان نگرانی ایجاد می کند که حیثیت پژوهشی قوی استان شاید لطمه بخورد؛ هر کار پژوهشی یا رویداد پژوهشی قاعدتاً باید در صدد این باشد که امر پژوهش را رشد دهد.

امام جمعه شیراز افزود: برای رشد دادن مسئله پژوهش در حوزه ها با یک مشکل و در دانشگاه ها با مشکل دیگری رو به رو هستیم، در دانشگاه ها مبانی پژوهش ها از نظر مبانی فلسفی نیست، بلکه مبانی را از تمدن رقیب می گیرند، لذا باید مبانی اسلامی شود.

او عنوان کرد: در علوم انسانی عمدتاً مبنا متفاوت است، اما در حوزه یک مشکل دیگری وجود دارد و آن این است که رویکرد پژوهش به سمت حل مسائلی که اکنون جامعه درگیر آن بوده، نیست،

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شیراز از حیث بهره مندی از علمای پژوهشگر رتبه مطلوبی دارد که الگوهای مطلوبی نیز برای طلاب به شمار می روند، همچنین در پایان نامه های حوزوی مواجه با این موضوع هستیم که متناسب با نیاز جامعه نیست، لذا باید رویکرد مناسب اتخاذ شود.

نظر شما