شناسهٔ خبر: 54120237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آمریکا زیر بار کشتار غیر نظامیان سوری نرفت؛

پنتاگون: در کشتار غیر نظامیان سوری، مرتکب خطا نشدیم

رامین حسین آبادیان

وزارت دفاع آمریکا مدعی شد در تجاوز هوایی سال ۲۰۱۹ این کشور به سوریه، هیچگونه نقض قوانین جنگی از سوی نظامیان این کشور صورت نگرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه فرانس ۲۴، وزارت دفاع آمریکا به استناد تحقیقات داخلی خود مدعی شد در حمله هوایی سال ۲۰۱۹ به سوریه، این کشور نقشی در کشتار دهها زن و کودک سوری نداشته است.

«جان کربی» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز سه شنبه مدعی شد تحقیقات نظامی آمریکا نشان می دهد که نیروهای آمریکایی در جریان حمله هوایی سال ۲۰۱۹ به سوریه، که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر از جمله زنان و کودکان شد، قانون جنگ را نقض نکردند یا عمداً باعث تلفات غیرنظامیان نشدند.

سخنگوی پنتاگون، در پاسخ به این سوال که چرا هیچ‌کس شخصاً مسئول مرگ غیرنظامیان نیست، گفت که آستین وزارتخانه را مسئول می‌داند و به همین دلیل دستور داد که تغییراتی در این روند ایجاد شود. به گفته کربی، با این حال «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اخیرا دستور داده سازوکاری اتخاذ شود که زین پس در حملاتی که نیروهای آمریکا در آن مشارکت دارند، حفاظت از جان غیرنظامیان بهتر صورت گیرد.

در بخشی از گزارش تحقیقاتی آمریکا با اشاره به تجاوز هوایی آمریکا به شهر باغوز سوریه در سال ۲۰۱۹، که به بهانه حمایت از نیروهای ضد داعش صورت گرفت، مسئولیت اشتباهاتی که منجر به مرگ دهها غیر نظامی بیگناه سوری شد را متوجه نیروهای آمریکایی نمی داد و یادآور می شود که به همین علت هیچ نظامی آمریکا در این رابطه تنبیه نشد. در این گزارش ادعا می شود ارتش پس از این حمله تنها مرتکب اشتباهات رویه ای شده است.

برغم ادعاهای عنوان شده در تحقیقات آمریکا، این کشور بیش ازدو دهه است به بهانه مبارزه با تروریسم زنان و کودکان بیشماری را به کام مرگ کشانده است.

نظر شما