شناسهٔ خبر: 54116016 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دوام ایمنی طبیعی بیشتر است یا واکسن‌های کووید؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصونیت طبیعی ایجاد شده توسط عفونت کووید در بزرگسالان واکسینه نشده برابر با محافظت از طریق واکسن‌ها در مقابل عفونت مجدد یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کروناست. همچنین روشن شد مصونیت از کووید بیش از مصونیت ناشی از واکسن باقی می‌ماند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا :نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد مصونیت طبیعی ایجاد شده توسط عفونت کووید در بزرگسالان واکسینه نشده برابر با محافظت از طریق واکسن‌ها در مقابل عفونت مجدد یا بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به ویروس کروناست. همچنین روشن شد مصونیت از کووید بیش از مصونیت ناشی از واکسن باقی می‌ماند.

به نقل از نیوز، دکتر آری روبیچک، از محققان این پژوهش، اظهار کرد: ما متوجه شدیم قبل از ظهور سویه امیکرون ایمنی طبیعی درجاتی از محافظت در برابر عفونت کووید مانند واکسیناسیون mRNA را فراهم می‌کرده است.

مدیر ارشد تجزیه و تحلیل پزشکی در سیستم سلامت یکی از بزرگترین سیستم‌های بهداشتی ایالات متحده این مطالعه را با همکاری محققان دانشگاه شیکاگو منتشر کرد.

این مطالعه میزان ابتلا به کووید در میان بزرگسالان واکسینه نشده با مصونیت از ابتلا به کووید را نشان داد که بر اساس آن بزرگسالان واکسینه نشده با عفونت قبلی کووید نسبت به افراد واکسینه نشده بدون عفونت قبلی ۸۵ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید قرار داشتند.

یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد، بیمارانی که قبلا به کووید مبتلا شدند تا ۸۸ درصد محافظت در برابر بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلای قبلی (مصونیت طبیعی) و تا ۸۳ درصد نیز محافظت در برابر ابتلا به کووید داشتند. این موضوع نشان می‌دهد ایمنی طبیعی با محافظت مشابه در برابر بیماری خفیف و شدید مرتبط است.

محقق این تحقیق گفت: واکسن‌های mRNA با محافظت طولانی‌مدت مشابهی در برابر کووید شدید که در مطالعه ما یافت شد، مرتبط است؛ اگرچه نشان داده شده محافظت مرتبط با واکسن از کووید خفیف در ۶ ماه کاهش می‌یابد.

همچنین نشان داده شد مصونیت طبیعی در افراد واکسینه نشده تا ۹ ماه پس از عفونت اولیه باقی می‌ماند تا آنجایی که محققان قادر به مطالعه آن بودند.

روبیچک توضیح داد: محافظت در طول دوره مطالعه بدون کاهش تا ۹ ماه پس از عفونت اولیه ثابت ماند.

در این مقاله آمده است: مطالعات قبلی که حفاظت در برابر عفونت مجدد سارس کوو ۲ را بررسی می‌کردند، نتایج مشابه این تحقیق را نشان دادند یعنی مصونیت مرتبط با ایمنی طبیعی از ۸۰.۵ درصد تا ۱۰۰ درصد است که مشابه سطح حفاظتی گزارش شده از واکسن‌های mRNA است.

این ارقام بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از ۱۰۰هزار بیمار با آزمایش کووید مثبت در ۱۳۰۰ مرکز مراقبت در سراسر سیستم مراقبت بهداشتی عظیم پروویدنس بین اول اکتبر ۲۰۲۰ تا اول نوامبر ۲۰۲۱ است.

به گفته دکتر ایمی کامپتون فیلیپس، مدیر ارشد بالینی پروویدنس، این داده‌ها برای کمک به درک قدرت و طول عمر ایمنی طبیعی کلیدی است و به ما امکان می‌دهد اثربخشی عفونت قبلی را با واکسن‌های mRNA مقایسه کنیم.

وی افزود: این نتایج بینش جدیدی در مورد طول مدت حفاظت پس از عفونت اولیه میان جمعیت واکسینه نشده ارائه می‌کند و می‌تواند پیامدهای مهمی برای دستورالعمل‌های واکسیناسیون و سیاست بهداشت عمومی داشته باشد.

این مطالعه به دنبال مصاحبه‌ای با آنتونی فائوچی، مشاور کاخ سفید در امور مربوط به مقابله با کووید ۱۹، انجام شد که در آن وی با اشاره به آنفلوآنزا در سال ۲۰۰۴ اظهار کرده بود: بهترین واکسیناسیون این است که خودتان مبتلا شوید.

نتایج این مطالعه به صورت آنلاین در ۲۰ آوریل در JAMA Network Open منتشر شد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما