شناسهٔ خبر: 54109126 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

فاطمی: طلسم المپیک را با مهدوی‌کیا می‌شکنیم

سرپرست تیم ملی فوتبال امید گفت: آمده‌ام تا تجارب خود را در اختیار تیم امید قرار دهم و دست در دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم طلسم صعود نکردن به المپیک را برای تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران بشکنیم.

صاحب‌خبر -

فراز فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در مورد حضورش به جای محمد محمدی در سمت سرپرست تیم ملی فوتبال امید اظهار کرد: دوری از فوتبال برای من که سال‌های زیادی از عمرم را در این ورزش گذرانده‌ام سخت بود و حالم با ماندن در کنار آن خوب می‌ماند. دو سال در تیم ملی جوانان سرپرست بودم و تجارب خوبی را در این زمینه کسب کردم. به امور چنین مسئولیتی مسلط شدم و زمانی که پیشنهاد سرپرستی در تیم ملی فوتبال امید را دریافت کردم با جان و دل پذیرفتم. حضور مهدی مهدوی‌کیا در کسوت سرمربی تیم امید انگیزه‌ام را بیشتر کرد به خصوص اینکه زمانی با او در تیم ملی بزرگسالان همبازی بودم و با روحیات وی آشنا هستم. آمده‌ام تا تجارب خود را در اختیار تیم امید قرار دهم و دست در دست یکدیگر دهیم تا بتوانیم طلسم صعود نکردن به المپیک را برای تیم ملی زیر ۲۳ سال ایران بشکنیم و برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی به مهم‌ترین مسابقات ورزشی دنیا راه پیدا کنیم.

وی در مورد شناخت خود از تیم ملی فوتبال امید و بخت صعود این تیم به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس عنوان کرد: ۶۰ درصد بازیکنان کنونی تیم امید در تیم ملی جوانان بازی کردند و دیگر بازیکنان هم در تیم‌های لیگ برتری حضور دارند. تیم آماده‌ای ساخته و پرداخته شده تا بتواند به مصاف حریفان برود. مهدی مهدوی‌کیا شناخت خوبی از نفرات تیمش دارد و حداکثر تلاش وی این است تا شاگردانش به هماهنگی مطلوبی برسند. قطعاً مشارکت باشگاه‌ها در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد به خصوص اینکه تکلیف قهرمان این فصل لیگ برتر مشخص شده و فشار آنچنانی وجود ندارد. برای آنکه بتوانیم موفق باشیم باید همدل و هماهنگ پیش برویم و در دیدار با رقبا بهترین عملکرد را ارائه کنیم. شرایط روحی روانی تیم اهمیت بسزایی دارد و در راه صعود به مراحل بعدی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا باید با حداکثر آمادگی به دیدار رقبا برویم.

سرپرست تیم ملی فوتبال امید درباره گروهی که این تیم در رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا در آن قرار دارد، بیان کرد: تحت هیچ شرایطی رقبا را دست‌کم نخواهیم گرفت. ازبکستان، قطر و ترکمنستان با بهترین تدارک راهی مسابقات می‌شوند و در چنین بازی‌های سطح تیم‌ها به هم نزدیک است. چون فاصله زیادی میان ما و حریفان وجود ندارد با حداکثر تمرکز بازی خواهیم کرد و نباید غافل از توانایی حریفان باشیم. اگر دچار اشتباه شویم احتمال از دست رفتن نتیجه وجود دارد و از همان گام اول باید با قدرت ظاهر شویم. طبق برنامه ابتدا اردویی در عراق خواهیم داشت و پس از دو بازی تدارکاتی راهی تاشکند می‌شویم تا به مصاف حریفان برویم. در گروه نسبتاً دشواری قرار گرفته‌ایم اما با صعود به مرحله بعد در شرایط بهتری قرار خواهیم داشت و برای کسب سهمیه المپیک در وضعیت بهتری قرار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید:

فاطمی در مورد مطرح شدن اخباری درباره پرداخت نشدن مطالبات اعضای تیم‌های ملی پایه فوتبال ایران تصریح کرد: فدراسیون فوتبال هزینه‌های جاری زیادی دارد و تیم‌های ملی متعددی را در زیرمجموعه‌های خود می‌بیند. پرداخت هزینه‌های مختلف این تیم‌ها در کنار مسائلی از قبیل پول بلوکه شده این فدراسیون در حساب فیفا باعث شده تا پرداخت دستمزد اعضای تیم‌ها به صورت منظم نباشد ولی هر بار که حساب فدراسیون پر بوده و شرایط مهیا شده شاهد پرداخت مطالبات بوده‌ایم. شاید دیر و زود شود ولی سوخت و ساز نداشته است. من در مدت دو سالی که سرپرست تیم ملی جوانان بودم تا حدود زیادی مطالبات خود را دریافت کردم و البته هیچ برنامه مالی برای خدمت به تیم‌های ملی ندارم. بیشتر در کنار تیم بودن برایم ارزشمند است و می‌خواهم تجارب خود را به بازیکنان جوان‌تر منتقل کنم تا در عرصه‌های بین‌المللی موفق باشیم.

انتهای پیام/۴۰۴۸/

نظر شما