شناسهٔ خبر: 54098366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

طوفان گرد و غبار در سوریه جان ۱۱ نفر را گرفت

طوفان شدید گرد و غبار در استان‌های شرقی سوریه جان دستکم ۱۱ نفر از جمله ۷ تن از آوارگان سوری ساکن اردوگاه‌ها در این مناطق را گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، منابع محلی به خبرنگار این خبرگزاری در شرق سوریه گفتند: طوفان شدید گرد و غبار طی ساعات گذشته استان‌های مناطق شرق سوریه را در برگرفت و دستکم ۱۱ نفر از جمله شماری از ساکنان اردوگاه‌های آوارگان سوری که تحت کنترل افراد مسلح وفادار به ارتش آمریکا(نیروهای کرد سوریه دموکراتیک) هستند، جان باختند.

منابع محلی افزودند: طوفان شدید گرد و غبار که شامگاه یکشنبه و دوشنبه(۱۵ تا ۱۶ مه) شرق سوریه را فراگرفت، باعث کشته شدن دستکم ۱۱ تن از جمله ۷ آواره سوری(شامل دو کودک و یک زن ساکن اردوگاه ابو خشب واقع در مرز میان دو استان حسکه و دیر الزور) شد و علاوه بر این بسیاری از چادرها بر اثر وزش شدید باد از جا کنده شدند.

لازم به ذکر است که اردوگاه‌های آوارگان سوری تحت کنترل ارتش آمریکا و شبه نظامیان وفادار به آن «گروه قسد»(نیروهای سوریه دموکراتیک) از شرایط بسیار سخت انسانی و زندگی رنج می‌برند.

این منابع افزودند: طوفان شدید گرد و غبار در برخی مناطق با بارش باران همراه بود و وزش باد شدید منجر به کاهش شعاع دید و قطع بسیاری از جاده‌ها شد که این اتفاق همچنین حوادث رانندگی زیادی را به دنبال داشت و منجر به کشته شدن چهار نفر در شهرستان‌های دیرالزور و رقه شد.

طوفان گرد و غبار همچنین خسارت زیادی به شبکه انتقال و دکل‌های برق در استان الحسکه وارد کرد که منجر به قطع کامل برق شهرهای این استان شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما