شناسهٔ خبر: 54095422 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

8+1 نکته که باید پیش از خرید پارکت یا لمینت به آن دقت کنید

  ممکن است تابه‌حال خیلی به این موضوع توجه نکرده باشید که جنس و کیفیت کف‌پوش جایی که زندگی یا کار می‌کنید چقدر مهم است. شما ساعت‌ها

صاحب‌خبر -

 

ممکن است تابه‌حال خیلی به این موضوع توجه نکرده باشید که جنس و کیفیت کف‌پوش جایی که زندگی یا کار می‌کنید چقدر مهم است. شما ساعت‌ها روی کفپوش راه می‌روید، می‌نشینید، دراز می‌کشید، آن را تمیز می‌کنید و البته بخشی از زیبایی محیطی‌تان نیز به  آن وابسته است. بنابراین مهم است که وقتی می‌خواهید برای فضایی کفپوش انتخاب کنید این کار را با نهایت دقت انجام دهید.

 این مطلب به شما می‌گوید که اگر کفپوش مورد نظرتان از جنس پارکت یا پارکت لمینت است چه نکاتی را باید در نظر داشته باشید که انتخاب شما درست و هوشمندانه باشد.

در زمان انتخاب و خرید پارکت یا پارکت لمینت به چه نکاتی باید توجه داشت؟

 

تفاوت بین پارکت و پارکت لمینت را بدانید

قبل از هرچیز باید بدانید که پارکت و پارکت لمینت (که به اختصار به آن لمینت گفته می‌شود) از نظر جنس، قیمت، شیوه نصب و شیوه نگهداری با یکدیگر فرق دارند.

پارکت و ویژگی‌های آن

پارکت‌ها از چوب طبیعی ساخته می‌شوند. به این ترتیب که چوب درخت به الوارهایی با ضخامت مشخص و یکسان تبدیل می‌شود. سپس این الوارها با ابعاد خاصی برش داده شده و آماده نصب می‌شوند. پارکت با چسب خاصی به زمین چسبانده می‌شود. بعد از نصب پارکت روی آن‌ها را ساب و لاک می‌زنند و برای حداقل 24 ساعت به آن استراحت می‌دهند. سپس زمین پارکت شده قابل استفاده و چیدمان وسایل است.

تفاوت اصلی بین انواع پارکت در نوع چوب یا در واقع انواع درخت‌هایی است که از آن‌ها پارکت می‌سازند. این نوع کفپوش بسیار لوکس بوده و قیمت آن بالاست. چون این کفپوش به آب حساس است نباید خیس شود وگرنه به سرعت باد می‌کند. برای تمیز کردن آن باید از شوینده مخصوص کفپوش استفاده کرد. مراقب موریانه‌ها بود که به آن حمله نکنند و هرازگاهی از متخصصین این حوزه خواست که روی آن ساب و لاک بزنند.

پارکت لمینت و ویژگی‌های آن

پارکت لمنیت یا همان لمینت کفپوشی است که از چند لایه چوب فشرده تهیه می‌شود. روی این لایه‌های چوبی را با روکش‌های طرح چوب می‌پوشانند. لمینت از نظر طرح و رنگ بسیار متنوع است و شیوه نصب بسیار ساده‌ای دارد. همچنین سرعت کار در فرآیند نصب لمینت به نسبت پارکت خیلی بالاست آنقدر که می‌توان یک فضای 100 متر مربعی را در عرض 8 تا 12 ساعت لمینت کرد.

لمینت به رطوبت و آب حساست کمتری دارد. شیوه مراقبتی خاصی ندارد و با جاروبرقی و تی با رطوبت کم به راحتی پاک می‌شود. البته که از نظر زیبایی به پای پارکت نمی‌رسد اما طرح‌های متنوع‌تری داشته و قیمت آن بسیار پایین‌تر از پارکت است. یکی دیگر از مزیت‌های لمینت این است که به راحتی می‌توان آن را روی هر کفپوش دیگری(بجز موکت) نصب کرد. به طور مثال اگر کفپوش فعلی فضا موزاییک یا سنگ باشد می‌توان بدون کندن این کفپوش‌ها لمینت را روی آن نصب کرد. جالب است بدانید که می‌توانید لمینت نصب شده را از جایی بکنید و در فضای دیگری نصب کنید.

پارکت آرتا یکی از برندهای مطرح در حوزه تولید پارکت و پارکت لمینت در ایران است. کیفیت پارکت آرتا و پارکت لمینت آرتا ثابت شده است. در این شرکت بهترین و مرغوب‌ترین این دو نوع کفپوش تولید می‌شود که به راحتی می‌توان به آن اعتماد کرده و از آن‌ها برای هر فضایی اعم از خانه یا محل کار استفاده کرد.

3

بودجه خود را در نظر بگیرید

ممکن است وقتی برای انتخاب و خرید می‌روید زیبایی چشمگیر و حس طبیعی بودن پارکت باعث شود حسابی وسوسه شوید و قیمت پارکت آرتا را نادیده بگیرید. اما حواستان را جمع کنید. قیمت پارکت چوبی و قیمت پارکت لمینت آرتا تفاوت چشمگیری با یکدیگر دارند. پارکت چوبی قیمت بسیار بالاتری نسبت به قیمت پارکت لمینت آرتا دارد. بنابراین حساب جیبتان را بکنید، سپس جنس دلخواه کفپوش خود را انتخاب کنید.

 البته این نکته را فراموش نکنید که ما اصلاً توصیه نمی‌کنیم که از پارکت لمینت ارزان استفاده کنید. چون موضوع قیمت با مسئله کیفیت ارتباط مستقیم دارد. ضمن آنکه کیفیت کفپوش از هر نظر اهمیت زیادی دارد.

جنس پارکت و پارکت لمینت مهم است

شاید در ظاهر همه پارکت‌ها یا پارکت لمینت‌ها از یک جنس باشند اما تفاوت زیادی در مواد اولیه‌ای که در ساخت این محصولات استفاده می‌شود وجود دارد. پارکت لمینت‌های مرغوب نیز کلیک‌های با کیفیتی دارند و از نظر بافت و رنگ یکدست هستند.

 به خصوص وقتی اقدام به خرید اینترنتی پارکت آرتا یا هر پارکت دیگری می‌کنید باید حواستان به این نکته باشد که جنس این محصولات با یکدیگر متفاوت است. اگر می‌خواهید این محصول را آنلاین سفارش بدهید حتماً انتخاب خود را از فروشگاه‌های معتبر انجام دهید. اگر تصمیم دارید کفپوش مورد نظر خود را حضوری بخرید نیز جنس آن را در نظر داشته باشید. بهتر است برندهای مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و نسبت به بودجه‌ای که دارید، بهترین جنس ممکن را بخرید.

ضریب سایش پارکت را در نظر بگیرید

ضریب سایش یک اصطلاح ریاضی است که برای توصیف اثر کشیدن یک ماده روی ماده دیگر استفاده می‌شود. این ضریب اندازه گیری توانایی نسبی سطوح مختلف برای مقاومت در برابر لغزش و سایش است.

وقتی برای خرید پارکت آرتا می‌روید فروشنده به شما در خصوص ضریب سایش این کفپوش اطلاعاتی می‌دهد. این عدد بسیار مهمی است که باید به آن توجه کنید. چون یکی از شاخص‌هایی که عمر مفید کفپوش‌ها را تعیین می‌کند همین ضریب سایش است.

از مزایای پارکت آرتا می‌توان به این نکته اشاره کرد که این محصول ضریب سایش بالایی دارد. پس اگر می‌خواهید پارکت یا پارکت لمینت انتخابی شما عمر مفید طولانی‌تری داشته باشد محصولی را بخرید که ضریب سایش بالایی داشته باشد.

ابعاد و ضخامت پارکت مهم است

بدیهی است که در انتخاب کفپوش مناسب منزل یا محل کار خود باید موضوع ابعاد و ضخامت پارکت لمینت را نیز در نظر داشته باشید. این موضوع روی قیمت نهایی کفپوش شما اثر دارد. پس در انتخاب خود دقت کنید.

رنگ پارکت متناسب با سلیقه شما باشد

بهترین کار این است که قبل از سفارش نهایی، چند رنگ از کفپوش منتخب خود را روی زمینی که می‌خواهید آن را کفپوش کنید بچینید. چیزی در حدود یک متر مربع. سپس ترکیب رنگ آن را با محیط بسنجید. در صورتی که همه چیز مورد پسندتان بود می‌توانید رنگ مورد نظر خود را سفارش دهید.

میزان رفت و آمد فضایی که می‌خواهید کفپوش آن را پارکت یا لمینت کنید در نظر بگیرید

کفپوش‌های لمینت برای محیط‌هایی مانند اداره‌های پر رفت و آمد انتخاب خوبی نیستند. در حالی که همین جنس کفپوش برای خانه‌ها بسیار عالی است. پس در زمان انتخاب کفپوش به میزان رفت و آمد محیط نیز توجه داشته باشید تا بعد از مدتی مجبور به صرف هزینه مجدد نباشید.

به جنس کلیک‌های لمینت دقت کنید

ساختار پارکت لمینت‌ها زیاد پیچیده نیست. مهم‌ترین قسمت در این نوع کفپوش همین کلیک‌های آن‌هاست. در هنگام خرید به بخش کلیک پارکت لمینت مورد نظر خود دقت کنید. کلیک‌ها باید به راحتی در هم جا بیفتند. همچنین باید به راحتی از هم جدا شوند.

زیبایی کفپوش‌ها موضوع مهمی است

این موضوع که کفپوش زیر پاست و دیده نمی‌شود اصلاً صحت ندارد. کفپوش هرچه که باشد در زیبایی محیط بسیار اثر دارد. پس چیزی را انتخاب کنید که از نظر ظاهری آن را دوست دارید و رنگ و طرح آن از هر نظر مطابق سلیقه شماست.

4

بهترین کفپوش را از کجا بخریم؟

کفپوش آرتا یکی از بهترین و خوش‌نام‌ترین کف‌پوش‌هایی است که در ایران وجود دارد. گروه آرتا فعالیت جدی خود را در زمینه تولید و نصب انواع کفپوش‌ها از سال 1359 آغاز کرده است. همین سابقه طولانی و خوش نامی همیشگی نشان می‌دهد که آرتا یکی از مورد اعتمادترین برندهایی است که می‌توانید برای خرید انواع کفپوش به آن اعتماد کنید.

کیفیت پارکت و پارکت لمینت‌های آرتا مثال زدنی است. بنابراین نباید در انتخاب این برند تردید کنید. آرتا معتقد است که انتخاب و خرید یک کفپوش مناسب نه تنها هزینه نیست که به نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. سرمایه گذاری روی سلامتی پاها، زیبایی منزل یا محل کار و جلوگیری از صرف هزینه‌های بی دلیل و اضافی.

پارکت آرتا کفپوشی که تمام مشخصات یک پارکت لمینت خوب را دارد

به جرات می توان گفت که پارکت لمینت آرتا که در استان اردیبل تولید می شود یکی از بهترین محصولات مجود در بار حال حاضر ایران است چرا که علاوه بر کیفیت ساخت بسیار خوب خود، دارای تنوعی گسترده در طرح و رنگ است که باعث می شود دل هر خریداری را بدست آورد.

انواع محصولات پارکت آرتا عبارتند از:

  • پارکت لمینت آرتا که در واقع نوع معمولی پارکت لمینت بحساب می آید اما تنوع رنگ بسیار بالایی دارد
  • پارکت لمینت طرح برجسته یا امباس که تداعی گر پارکت های چوبی و ایجاد کننده حس طبیعی است
  • پارکت لمینت طرح سنگ و بتن که ظاهری سخت و در عین حال مدرن و جذاب را ایجاد می کند

 

 

مشخصات عمومی لمینت آرتا

محصولات آرتا بصورت عمومی دارای مشخصات زیر هستند اما هر یک از محصولات دارای مشخصات اختصاصی خود نیز هستند که این مشخصات به شرح جدول زیر است.

ضخامت

8 میلیمتر

جنس

HDF

استاندارد

AC4 و AC5

گارانتی

کاربرد خانگی 10 سال و کاربرد تجاری، اداری 5 سال

 

 

 

 

 

 

خرید از بهترین نمایندگی پارکت آرتا

برای خرید پارکت پیش از هر چیز مزایا و معایب پارکت آرتا را بررسی کنید. بعد از آنکه جنس و مدل مورد نظر خود را انتخاب کردید می‌توانید از نمایندگی پارکت آرتا در تهران سفارش خود را ثبت و اقدام به خرید کنید.

 

برچسب‌ها:

نظر شما