شناسهٔ خبر: 54094646 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تنبیه دانش‌آموز هرندی پیگیری می‌شود

اقتصاد ایران: رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از پیگیری تخلف معلمی که دانش‌آموزی را در شهر هرند مورد تنبیه قرار داده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -

مصطفی درستکار رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد کلیپ منتشر شده در فضای مجازی از تنبیه دانش‌آموزی در هرند توسط معلم اظهار کرد: این دانش‌آموز تا بهمن‌ماه در یکی از شهرستان‌های استان اصفهان مشغول به تحصیل بوده است و بعد از آن، این دانش‌آموز به شهر هرند منتقل می‌شود و در دبیرستان متوسطه اول شهید صفارهرندی ثبت‌نام می‌کند.

وی در ادامه عنوان کرد: در مدت حضور دانش‌آموز در این مدرسه با توجه به شرایطی که داشته است، مدرسه هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی به وی کمک می‌کند.

درستکار افزود: روز یکشنبه این دانش‌آموز در کلاس شیطنت‌هایی انجام می‌دهد و  متأسفانه معلم دانش‌آموز را تنبیه می‌کند؛ روز دوشنبه معاون اداره و مسؤول بازرسی ما به صورت میدانی از مدرسه بازدید کردند و در این بازدید موضوع صورت‌جلسه شد.

مصطفی درستکار رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه این معلم هیچ سابقه‌ منفی در گذشته در این زمینه ندارد، گفت: مقرر شد ولی دانش‌آموز به مدرسه مراجعه کرده و این معلم که البته معلم زحمت‌کشی است، از خانواده و دانش‌آموز عذرخواهی کند.

وی با تأکید بر اینکه این مورد طبق قانون و مقررات پیگیری می‌شود، مطرح کرد: جامعه معلمان مانند پدر و مادر دلسوز دانش‌آموزان هستند و این موارد نیز گوشزد خواهد شد و امید داریم دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

عذرخواهی معلم از ولی دانش‌آموز

مصطفی قاسم‌زاده رئیس آموزش‌وپرورش شهرستان هرند نیز در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: این دانش‌آموز در اواسط سال به این مدرسه منتقل شده بود که البته مشکلاتی در مدرسه داشته است.

وی با اشاره به شیطنت‌های مکرر این دانش‌آموز که موجب عصبانیت معلم شده است، گفت:  این موضوع توسط مدیر مدرسه پیگیری شد و همچنین از اداره آموزش‌وپرورش گروه‌هایی برای پیگیری موضوع در مدرسه حضور یافتند و مادر دانش‌آموز نیز به مدرسه دعوت شد.

قاسم‌زاده با اشاره به کمک‌های مادی و معنوی این مدرسه که برای این دانش‌آموز انجام شده است، عنوان کرد: در این جلسه معلم از مادر دانش‌آموز عذرخواهی کرده و مادر نیز اعلام رضایت کرده است و از نظر شخص ولی دانش‌آموز و اقوام آن مشکلی دیگر وجود ندارد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان هرند خاطرنشان کرد: البته این تخلف پیگیری خواهد شد و این معلم به هیأت تخلفات معرفی تا روال قانونی انجام شود.

قاسم‌زاده در پایان ابراز کرد: البته آوردن تلفن همراه در مدارس مجاز نبوده و با دانش‌آموزی که اقدام به آوردن تلفن همراه در کلاس کرده است نیز برخورد قانونی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۲/آ/ی

برچسب‌ها:

نظر شما