شناسهٔ خبر: 54089613 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یاری: اختلاف در فدراسیون سرمربیگری تیم ملی فوتسال را از من گرفت

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتسال زنان عراق گفت: به دلیل اختلاف نظر میان مسوولان فدراسیون، شرایط حضور در تیم ملی فوتسال زنان کشورم برایم مهیا نشد.

صاحب‌خبر -

شهناز یاری روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با ایرنا در خصوص قبول پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی فوتسال بانوان عراق اظهار داشت: به دلیل اختلاف بین مسوولان فدراسیون فوتبال، شرایط حضور در تیم ملی فوتسال زنان کشورم برایم مهیا نشد و پس از آن پیشنهادهایی از تیم‌های باشگاهی و پیش از عید نوروز از فدراسیون فوتبال عراق داشتم. پس از بررسی گزینه‌ها تصمیم گرفتم تا این چالش جدید را با تیم ملی فوتسال عراق تجربه کنم.

وی افزود: پس از مطرح شدن شرایط ۲ طرف، به همراه همکارانم راهی عراق شدم و قرارداد بستم و چند روزی است که تمرینات را در این کشور آغاز کردیم و در حال تست‌گیری از بازیکنان هستیم. تنها مشکل این است که زمان زیادی برای حضور در بازی‌های غرب آسیا در عربستان نداریم و فوتسالیست‌ها باید در کمتر از یک ماه خود را برای این بازی‌ها آماده کنند؛ بیشتر بازیکنان تیم ملی فتسال زنان عراق محصل و دانشجو هستند و در دوران امتحانات به سر می‌برند و در این زمینه به مشکل برخوردیم و این موضوع کار ما را دشوار می‌کند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال زنان با اشاره به اینکه مسوولیت سختی را پذیرفتم، گفت: با توجه به پیشنهاداتی که داشتم ترجیح دادم تا چالش جدیدی را تجربه و به بازیکنان عراقی منتقل کنم. آنها نسبت به بازیکنان ایران از نظر سطح تکنیکی در شرایط پایین‌تری قرار دارند؛ اما از نظر قدرت بدنی و فیزیکی بازیکنان جنگنده و محکمی هستند و استعداد خوبی دارند، ولی باید با برنامه‌ریزی بلندمدت و برگزاری دیدارهای دوستانه ضعف تاکتیکی‌شان را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: باید شاگردانم را در شرایطی قرار دهیم تا دیدارهای دوستانه را تجربه کنند و این امکان در کشور خودمان فراهم است. به دلیل آنکه تیم‌های خوب و زیادی داریم، بنابراین ایران را انتخاب کردیم تا بازیکنان عراق را در این شرایط محک بزنیم. تیم ملی فوتسال زنان عراق فاصله زیادی با تیم ملی فوتسال بانوان ایران دارد و آنها در ابتدای راه هستند.

یاری یادآور شد: بازیکنان عراقی سال‌های زیادی است که در تیم‌های باشگاهی فوتسال بازی می‌کنند اما تیم ملی زنان آنها به صورت رسمی شکل نگرفته بود و اولین بار است که این اتفاق رخ داده و به طور قطع ایرادها و اشکالاتی در شروع کار وجود دارد و با توجه به تجربیاتی که طی سال‌ها کار کردن به دست آوردیم، می‌توانیم ساختار فوتسال این کشور را شکل دهیم. کمیته فوتسال و وزارت ورزش این کشور که وزیر فوتبالی دارد، حامی تیم ملی هستند و به طور حتم فوتسال این کشور رشد خواهد کرد.

نظر شما