شناسهٔ خبر: 54086837 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش: احیای اخلاق و فتوت جوانمردی در جامعه ماموریت و وظیفه اصلی ما است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش گفت: زنده نگاه داشتن و احیا اخلاق و فتوت جوانمردی در جامعه ماموریت و وظیفه اصلی ما است که از طریق دوره های اخلاق حرفه ای و مربیان فرهنگی در تمامی فدراسیون ها و هیات های ورزشی مورد پیگیری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سینا کلهر با تاکید بر اهمیت حوزه فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در نشست نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم این ۲ حوزه را مورد اهمیت قرار دهند.

وی با اشاره به ۳ اصل مهم مورد بررسی در حوزه فرهنگی و توسعه ورزش همگانی گفت: زنده نگاه داشتن و احیا اخلاق و فتوت جوانمردی در جامعه ماموریت و وظیفه اصلی ما است که از طریق دوره های اخلاق حرفه ای و مربیان فرهنگی در تمامی فدراسیون ها و هیات های ورزشی مورد پیگیری است که قرار است در مراسم رسم جوانمردی در هفته آینده که در استان ها برگزار میشود از ورزشکار و پهلوان اخلاقی استان شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان ادامه داد : حوزه چهره های ورزشی و نامداران ورزشی از دیگر مسائل مورد اهمیت این حوزه می باشد که در این راستا کانون چهره های ورزشی جهت تحلیل و بزرگداست مقام ورزشکاران شناخته شده در جامعه تشکیل شده است.

همچنین پیگیری مسائل فرهنگی ورزش از پناهندگی ورزشکاران تا دوپینگ و ..... از دیگر موارد مورد اهمیت است که جهت پیشبرد آن ذیل موارد سفیران و سکوهای فرهنگی طرح های اجرایی و عملیاتی ای در نظر گرفته شده است.

کلهر یاداوری کرد ورود بانوان به ورزشگاه ها یکی از مهم ترین مسائل است که در بازیهای ملی شاهد عملی شدن این اتفاق بوده ایم و بدلیل فقدان زیر ساخت ها در ورزشگاه ها، با ورود بانوان به ورزشگاه ها در بازیهای داخلی و باشگاهی با چالش مواجه هستیم که برای رفع آن نیازمند حمایت های نمایندگاه محترم مجلس هستیم.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی با اشاره به تاثیر ورزش در سلامت و نشاط اجتماعی گفت: متاسفانه آمار ورزش همگانی در جامعه ما ۲۵ درصد است و نزدیک به ۷۵ درصد جامعه ورزش نمی‌کنند و با فقر حرکتی مواجه هستیم که رفع آن نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه به فدراسیون ورزش همگانی است.

وی با اشاره به ۶۵ انجمن فعال در فدراسیون ورزش همگانی افزود: در راستا توسعه ورزش همگانی ۳ طرح ملی همیاران ورزشی، احیا و احداث جاده های تندرستی و بازی راه ها در حال اجرا است.

 کلهر در پایان به اهمیت ورزش روستایی و عشایری، خانه های ورزش روستایی و جشنواره های نوروزی که نیازمند حمایت های مالی نمایندگان هستند، اشاره کرد و گفت: در این حوزه برای اولین بار دوره رقابت ورزشی جام پرچم را برگزار کردیم که از ۳۷ هزار روستای دارای دهیار ۳۰ هزار تیم در سامانه مینی فوتبال که ۳۶۰ هزار ورزشکار هستند، ثبت نام کردند و از تیرماه مسابقات مینی فوتبال در یکهزار و ۷۰ بخش کشور آغاز می‌شود و بعنوان بزرگترین رویداد ورزشی سازماندهی شده است

نظر شما