شناسهٔ خبر: 54075853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

دستگیری ۲ حفار حین حفاری غیرمجاز در یکی از تپه‌های تاریخی ایوانکی

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در ایوانکی خبر داد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایسنا : سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در ایوانکی خبر داد.

محمد عوض‌زاده ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر اظهار کرد: این حفاران غیرمجاز با تلاش نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان گرمسار و همکاری نیروی انتظامی، هنگام حفاری غیرمجاز در یکی از تپه‌های تاریخی شهر ایوانکی دستگیر و با تشکیل پرونده، تحویل مقامات قضایی شدند.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمسار افزود: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

وی ادامه داد: حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می‌شود و حمل و نگهداری و استفاده از انواع دستگاه‌های فلزیاب نیز فقط با مجوز میراث‌فرهنگی امکان‌پذیر است.

هم‌وطنان و دوستداران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود در خصوص تعرض یا تخریب آثار تاریخی استان را از طریق تماس با سامانه خبری به شماره تلفن ۳۱۷۰۵ اعلام کنند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما