شناسهٔ خبر: 54075260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صالحی: ۱۳۰ مدیر با پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برکنار شده‌اند

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درخصوص اقدامات این مرکز توضیحاتی ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام احمد صالحی رئیس مرکز ارتاطات مردمی ریاست جمهوری در نشست خبری خود با خبرنگاران که پیش از ظهر امروز در محل خبرگزاری ایرنا برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دولت مردمی آیت‌الله رئیسی همان‌طور که خود ایشان بر این موضوع تأکید دارند، باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور بر اطلاع‌رسانی دقیق افزود: اطلاع‌رسانیِ به‌موقع و بیان موقعیت‌های انجام‌شده و در حال انجام در باب جنگ رسانه‌ای می‌تواند فضای با نشاطی در جامعه ایجاد کرده و فضای اعتمادِ از بین‌رفته‌ی گذشته را بازسازی کند. در مرکز ارتاطات مردمی، نام مبارک «مردم» بر تارک آن نقش بسته و منظور ما از مردم از هر رنگ و نژاد و طیف است و هر کسی که دغدغه کشور را داشته و برای اعتلای آن خدمت می‌کند، برای ما ارزشمند است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: در مدت ده‌ماهه‌ه گذشته 401 مدیر از مدیران دستگاه‌ها ارزیابی شده‌اند و 130 مدیر ناکارآمد شناسایی و از کار خود برکنار شده‌اند و این نشان‌دهنده‌ی عزم راسخ این مرکز در پیگیری امور است. نماینده تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و نهادها برای رفع مشکلات و با نگاه حمایت از مردم در استان‌ها مستقر هستند و  38 هزار مراجعات مردمی و دیدار چهره‌به‌چهره انجام گرفته است.

صالحی با بیان اینکه روزانه حدود 4 الی 5 هزار مراجعه مردمی در روز داریم، تصریح کرد: خدماتی که ارائه می‌دهیم با نگاه حل مسائل مردم و مراجعین است. بیش از 944 هزار درخواست مردمی در سامانه سامد ثبت شده که 82 درصد نتیجه ارجاعات ما به نهادها بوده است.

با اشاره به تجمعات مقابل استانداری‌ها در ایام گذشته و آسیب شناسی دقیق این موضوع گفت: از سفر ششم رئیس جمهور قرار شد یک ماه قبل از سفر بیشتر تجمعات و مطالبات مردم استان، مورد شناسایی قرار گرفت و ملاحظات با نگاه حل مسأله و رفع حل موضوع مطالبات دسته بندی شود که به موجب آن دیگر تجمع مقابل استانداری وجود ندارد و در راستای تکریم ارباب رجوع اقداماتی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: نمایندگانی از وزارتخانه‌های مختلف در استان مورد نظر مستقر می‌شوند و بر اساس دسته‌بندی موضوعی مردم به آنها مراجعه می‌کنند و میانگین 6 تا 8 هزار مراجعه چهره به چهره مردمی قابل تحقق است و در سامانه سامد قابل رصد و ارزیابی است.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه حجم درخواست‌ها و مطالبات مردم در ابتدای تشکیل دولت ١٩ برابر دولت‌های قبل بود و این نگاه اعتماد و امید مردم به دولت را نشان می‌دهد. مدیران در خط مقدم مراجعات مردمی و همه آن‌ها موظف هستند در سفرهای استانی حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند. ما خود را بدهکار مردم و آنان را مطالبه‌گر می‌دانیم.

صالحی هم‌چنین در ادامه توضیح داد: مواردی که بعضا برخی مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع می‌کنند، خیلی کمتر شده و اکثرا درباره دولت نیست و بسیاری از موضوعات درباره قوای دیگر است و مواردی که به قوه مجریه مرتبط است، همان‌روز با مدیرکل مربوطه‌ی مرکز دیدار دارند و درخواست‌شان پیگیری شده و غالبا همان‌روز پاسخ داده می‌شود. ما روزهای تعطیل و حتی شب نیز در مرکز پاسخگوی مردم هستیم و ارتباط‌مان با مردم را هیچ‌وقت قطع نمی‌کنیم.

وی درباره ابهامات پیرامون موضوع یارانه‌ها نیز بیان کرد: در این‌باره برای مردم ابهاماتی وجود داشت و تماس‌ها افزایش داشته و ما وظیفه داریم پاسخ بدهیم؛ تاکنون روزانه 30 هزار سوال و ابهام در این موضوع طرح می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی گفت: تمامی نامه‌ها و درخواست‌های مردم را به اطلاع رئیس‌جمهور می‌رسانیم و امانت‌داری را برای خود یک شأن می‌دانیم تا امانت‌دار درخواست‌های مردم باشیم. ضمن اینکه مردم از طرق مختلف از جمله سایت ریاست جمهوری و سامانه سامد درخواست‌های خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما