شناسهٔ خبر: 54074751 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پاکدل در نشست خبری:

باید به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام بشویم/ سال سختی داریم

رئیس فدراسیون هندبال می گوید تکلیف این فدراسیون برای اعزام تیم ملی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی مشخص نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در نشست خبری سرمربی تیم ملی هندبال مردان در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا در عربستان که منجر به کسب سهمیه جهانی بعد از ۸ سال شد، قراردادمان با مانوئل به پایان رسید و با وسلین وویوویچ مذاکره کردیم. وی در باشگاه‌ها و تیم‌های بزرگ دنیا حضور داشته و تیم اسلوونی را به مقام سوم جهان رساند.

وی در ادامه تصریح کرد: مذاکرات با وی به جمع بندی رسید و قرار داد منعقد شد. هدف ما این بود که در بازی‌های هانگژو روی سکو برویم، ولی انصراف چین از میزبانی و تعویق آن، برنامه را تغییر داد. برنامه ما مسابقات قهرمانی جهان است و ما برای دومین بار در آن شرکت می‌کنیم.

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در مسابقات قهرمانی جهان حضور متفاوت و آبرومندی داشته باشیم و مسیری که برای هندبال ترسیم شده را ادامه دهیم. ۶ سهمیه جهانی کسب کردیم که در آسیا هیچ‌کشوری نتوانسته به این جایگاه برسد. هندبال ایران مسیر خود را پیدا کرده و دنیا هندبال ما را می‌شناسند. امیدوارم با برنامه‌های سرمربی در جهان نتایج خوبی بگیریم.

پاکدل در خصوص قرار داد وسلین وویوویچ عنوان کرد: تا پایان مسابقات جهانی قرارداد داریم و اگر طرفین توافق کنند، بعد از آن هم ادامه خواهد داشت.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص کمک وسلین به سایر تیم‌های ملی گفت: روحیه او به شکلی است که هرگاه سرمربیان دیگر تیم‌ها از وی کمک و نظر خواستند، دریغ نکرده است. هر جا لازم باشد، از نظرات وی استفاده خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا قرارداد با مربیان خارجی کوتاه مدت است؟ یادآور شد: بحث مسائل مالی و ارزی در کشور ما وجود دارد.

رئیس فدراسیون هندبال کشورمان در خصوص لزوم حمایت مالی از هندبال گفت: به دلیل تعدد اعزام‌های جهانی، سال سختی را در هندبال داریم. تیم‌های دختران نوجوانان و جوانان مسابقات جهانی را دارند و همچنین مسابقات ساحلی جهانی در رده بزرگسالان و جوانان را نیز در پیش داریم. مسابقات قهرمانی جهان در لهستان-سوئد نیز دیگر برنامه مهم ما است. ما بیش از پیش به حمایت کمیته المپیک و وزارت ورزش نیاز داریم.

وی ادامه داد: نه کمیته و نه وزارت، عدد بودجه فدراسیون‌ها را مشخص نکرده اند. امیدوارم آنها اهمیت موضوع را درک کنند. اگر هندبال در این مسیر است، مشکلات زیادی داشته است‌. روز اول بدهی، مشکلات و بی‌ثباتی مدیریت وجود داشت، اما الان برنامه‌ها به بار نشسته است. ظرف هندبال نباید کوچک دیده شود. ضمن اینکه هزینه‌ها هم متفاوت و بیشتر شده و امیدوارم حمایت‌ها بیشتر شود. بالغ بر ۴۰ میلیارد در سال جاری نیاز داریم. بخشی را خودمان تأمین می‌کنیم، ولی کمیته و وزارت هم باید حمایت کنند.

پاکدل در ادامه در خصوص اینکه چرا حضور هندبال در بازی‌های کشورهای اسلامی قطعی نیست؟ هم گفت: دو ماه قبل در ستاد بازی‌های کشورهای اسلامی حاضر شدیم و اعلام کردند تیم هندبال آقایان قطعاً در آن رویداد حاضر می‌شود و ما هم این مسئله را به سرمربی گفتیم و وی بر اساس همان مسئله برنامه ریزی کرده است. شاید حضور در این مسابقات قبل از مسابقات جهانی محک خوبی برای بازیکنان باشد و به شناخت سرمربی از بازیکنان در هر پست کمک کند. دو هفته پیش دوباره گفتند مشخص نیست بانوان و آقایان اعزام شوند و باید تصمیم‌گیری شود. سرمربی تیم ملی ناراضی است، چون برنامه‌های وی یکی پس از دیگری دچار مشکل می‌شود. با صالحی امیری در این خصوص امروز جلسه دارم‌. حضور ما در کشورهای اسلامی اتفاق مهمی است و مصر، تونس و قطر حضور دارند. باید میلیاردها تومان هزینه کنیم تا این بازی‌ها انجام شود.

وی ادامه داد: دوستان اعلام می‌کنند که این تصمیم ستاد بازی‌های ایران نیست و ستاد بازی‌های کشورهای اسلامی این تصمیم را گرفته است. رحیمی گفته که تا ۱۰ یا ۲۰ روز آینده نتیجه مشخص می‌شود. ما اعلام کردیم که مربی خارجی جذب کرده‌ایم و باید از این مسابقات استفاده کنیم. با ترکیه هم دوست و همسایه هستیم و قطعاً کار مشکلی نخواهد بود. می‌توان رایزنی کرد و حضور تیم ملی ایران را در این مسابقات نهایی کنند. باید ببینیم در نهایت چه تصمیمی گرفته می‌شود.

نظر شما