شناسهٔ خبر: 54073591 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جهاد کشاورزی: روزانه ۱۲۰ تن گوشت مرغ در استان کرمانشاه توزیع می‌شود

کرمانشاه - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه روزانه به طور میانگین ۱۲۰ تن گوشت مرغ در استان مصرف می‌شود، گفت: هم اکنون روزانه ۱۲۰ تن مرغ در کرمانشاه توزیع می‌شود و برای تامین این کالای اساسی با هیچ مشکلی مواجه نیستیم.

صاحب‌خبر -

« شهریار قاسمی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در استان کرمانشاه از ذخیره خوبی برای عرضه گوشت مرغ در بازار برخوردار هستیم.

وی بیان داشت: در استان کرمانشاه علاوه بر توزیع روزانه ۱۲۰ تن گوشت مرغ، حدود ۲۰ تن نیز ذخیره سازی می شود.

قاسمی در خصوص سایر اقلام اساسی که به تازگی ارز آنها آزاد شده است نیز گفت: در استان کرمانشاه در زمینه هیچ یک از کالاهای اساسی با کمبود مواجهه نیستیم و ذخیره این کالاها به اندازه کافی در انبارها موجود است.

ستاد تنظیم بازار مورخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ نرخ حداکثری فروش انواع لبنیات، روغن، مرغ و تخم‌مرغ برای مصرف کننده در سراسر کشور را اعلام کرد.

بر این اساس قیمت مصرف‌کننده هر کیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی درب دامداری ۱۲۰ هزار ریال، قیمت مصرف‌کننده شیر نایلونی ۹۰۰‌ گرمی کم چرب ۱۵۰ هزار ریال و قیمت مصرف‌کننده شیر پاستوریزه بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰ هزارریال اعلام شد.

همچنین قیمت مصرف‌کننده ماست دبه‌ای ۲.۵ کیلویی کم چرب ۴۹۸ هزار ریال، قیمت مصرف‌کننده پنیر UF نسبتا چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷۰ هزار ریال،  قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰ هزار ریال و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی۶۲۰ هزار ریال است.

قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم مرغ گرم ۵۹۸ هزار ریال و قیمت مصرف کننده هر کیلوگرم تخم‌مرغ ۳۹۸ هزار ریال خواهد بود.

هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت های مصوب در همه شبکه های توزیع اعم از زنجیره ای، صنفی و مجازی، تخلف گران‌فروشی محسوب شده و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

به گزارش ایرنا، در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.

در این استان همچنین ۲۴ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و بیش از ۳۰۹ هزار کلنی زنبور عسل و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد.

در کرمانشاه سالانه بیش از ۴۵۱ هزار تن انواع محصولات دامی شامل ۳۳۶ هزار تن شیرخام، ۳۶ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز، ۶۳ هزار و ۸۰۰ تن گوشت طیور، ۱۱ هزار و ۱۰۰ تن تخم مرغ و چهار هزار و ۸۳ تن عسل تولید می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

نظر شما