شناسهٔ خبر: 54072956 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ستاره‌صبح | لینک خبر

قیمت پایه تورهای جام جهانی قطر چقدر است؟

صاحب‌خبر -

یکی از فعالان گردشگری که برای برگزاری تورهای جام جهانی اقدام کرده است با اشاره به نرخ قیمت تورهای سفر به قطر در ایام جام جهانی ۲۰۲۲ گفت: قیمت تورهای جام جهانی قطر از ۷۰ میلیون تومان شروع می‌شود و شروع قیمت بسته‌های سفر هواپیمایی قطر برای جام جهانی از ۴ هزار دلار است.
به گزارش ایلنا، پرویز بگ زاده با اشاره به اینکه عموماً این‌گونه است که در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال، تمام مراکز اقامتی و هتل‌ها یا حداقل ۹۰ درصد آن‌ها در کشور برگزارکننده جام جهانی در اختیار فیفا قرار می‌گیرد، گفت: تا زمانی که فیفا اتاق‌های اقامتی را آزاد نکند، هتل‌ها امکان فروش در بازه زمانی برگزاری جام جهانی را ندارند. این مهم در خصوص قطر نیز صدق می‌کند. البته تنها بخشی که حق فروش تعدادی از واحدهای اقامتی قطر را دارد و فیفا این اجازه را به آن داده، قطر ایرلاین است که یکی از اسپانسرهای اصلی جام جهانی قطر ۲۰۲۲ به‌حساب می‌آید.
او یادآور شد: در حال حاضر هواپیمایی قطر بسته‌های سفر به قطر برای جام جهانی را با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رساند. در حال حاضر قیمت این بسته‌های سفر که شامل بلیت بازی‌ها، محل اقامت، ترانسفر و… است در چندین بسته متفاوت ارائه شده که قیمت آن از ۴ هزار دلار شروع می‌شود. تاکنون هواپیمایی قطر نمایندگی در ایران برای فروش بسته‌های سفر جام جهانی معرفی نکرده است؛ اما این احتمال وجود دارد که آژانسی با آژانس‌داران قطری همکاری و تعامل داشته باشد و درصدد فروش این بسته‌های سفر برآید. به گفته وی، هر آژانسی که در حال حاضر مطرح کند که تور و بسته اقامتی در قطر برای جام جهانی را برای فروش دارد، خلاف واقعیت صحبت کرده و چنین چیزی در شرایط فعلی امکان ندارد. بعد از انجام قرعه‌کشی بلیت شرکت در مسابقات، هتل‌ها توسط فیفا تقسیم‌بندی و بعد از مشخص شدن هتل تیم‌های فوتبال، سایر مراکز اقامتی آزادسازی شده و به نسبت درخواست‌هایی که از کشورهای مختلف ارائه شده، درصدد سنجش و ارائه مراکز اقامتی برای بسته‌های سفرهای کشورهای مختلف برمی‌آید. به گفته بگ زاده، بسته سفر هر ایرانی در ایام جام جهانی به قطر با در نظر گرفتن پرواز، ۱۱ روز اقامت برای دیدن ۳ بازی ایران، با احتساب نرخ پرواز که در حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است، با اقامت در ارزان‌ترین مراکز که همان کمپ‌های اقامتی و آپارتمان‌هاست، در حدود ۷۰ میلیون تومان می‌شود. دیدن یک بازی حدود ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.

 

برچسب‌ها:

نظر شما