شناسهٔ خبر: 54071623 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

خیرآبادی: ایران شهریور ماه میزبان مسابقات جهانی کشتی ناشنوایان است/ اجازه حضورمان در جام تختی را ندادند

سرمربی پیشین تیم ملی فرنگی آذربایجان گفت که ایران شهریور ماه امسال در تهران یا سنندج، مسابقات جهانی کشتی آزاد و فرنگی ناشنوایان را برگزار خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

جمشید خیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در مورد حضور تیم ناشنوایان ایران در مسابقات المپیک برزیل اظهار داشت: سطح مسابقات از جهانی خیلی بالاتر بود، چه به لحاظ کمی و چه کیفی. این رقابت‌ها هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و تیم فرنگی ایران در دوره گذشته موفق به کسب تنها سه مدال برنز شده بود، اما اینجا تیم ما در 8 وزن 6 مدال گرفت و با 4 طلا و یک نقره و یک برنز به کارش خاتمه داد. چه به لحاظ مدالی و چه امتیازی، تیم فرنگی ایران با اقتدار قهرمان مسابقات المپیک ناشنوایان شد.

مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی ناشنوایان ادامه داد: بعد از 4 طلای کشتی فرنگی، کاروان ایران در برزیل که در رده ششمی قرار داشت، به جایگاه سومی رسید.

عضو سابق تیم ملی فرنگی بزرگسالان درمورد اینکه آیا پیش از اعزام به المپیک اردو و تمرین مشترکی با تیم فرنگی داشته‌اند، تصریح کرد: چند بار درخواست دادیم اما دوستان موافقت نکردند. حتی پیشنهاد دادیم یک تیم در جام تختی شرکت دهیم تا محک بخورند که با این موضوع هم مخالفت شد.

خیرآبادی با تاکید بر ادامه برنامه‌های ناشنوایان گفت: المپیک که تازه تمام شده، مسابقات آسیایی هم برگزار می‌شود و ایران میزبان مسابقات جهانی 2022 خواهد بود. المپیک ناشنوایان در سال‌های فرد برگزار می‌شود اما سال گذشته به خاطر کرونا مسابقات به انجام نرسید و به سال 2022 موکول شد. حالا مسابقات جهانی نیز شهریور ماه به میزبانی ایران برگزار می‌شود. احتمالا تهران یا سنندج میزبان مسابقات خواهد بود.

سرمربی سابق تیم ملی امید همچنین در مورد میزبانی سنندج از مسابقات نونهالان تاکید کرد: رقابت‌های نونهالان قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی طی روزهای آینده در سالن 6 هزار نفری سنندج و روی 5 تخته تشک برگزار خواهد شد. ما میزبان نزدیک به 1300 نفر در دو رده سنی هستیم.

خیرآبادی در مورد اینکه آیا کردستان امسال نیز در لیگ فرنگی حضور خواهد داشت، گفت: با حضور در سازمان لیگ برای شرکت در لیگ دسته اول اعلام آمادگی کردیم، اما در خصوص حضور در لیگ برتر دنبال اسپانسر هستیم که اگر مهیا شد مثل سال‌های گذشته در لیگ تیمداری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما