شناسهٔ خبر: 54068716 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بعد از انصراف چین؛

اولویت میزبانی جام ملت‌های آسیا با شرق است!

مهر

یک روزنامه عربستانی اعلام کرد این کشور تصمیمی برای گرفتن میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا ندارد و کشورهای شرق قاره از جمله کره جنوبی و ژاپن در اولویت هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، بعد از انصراف چین از میزبانی مسابقات فوتبال جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا، شایعات زیادی درباره انتخاب میزبان بعدی این رقابت‌ها به جای چین شکل گرفته است.

در حالی که از کشورهای قطر و عربستان به عنوان گزینه‌های جدی میزبانی این رقابت‌ها یاد می‌شود، روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد کشور عربستان تصمیمی برای میزبانی این مسابقات ندارد و تمرکزش را روی گرفتن میزبانی دوره ۲۰۲۷ گذاشته است.

طبق ادعای الشرق الاوسط، تاریخ برگزاری مسابقات سال ۲۰۲۳ یعنی ماه ژوئن یکی از عواملی است که باعث می‌شود کشورهای غرب آسیا به دلیل گرما و رطوبت زیاد قادر به میزبانی جام ملت‌ها نباشند.

البته کشور قطر به دلیل داشتن استادیوم‌هایی با سیستم خنک کننده می‌توانند میزبانی را بر عهده بگیرند اما به نوشته روزنامه عربستانی، سهمیه میزبانی این دوره از مسابقات جام ملت‌ها برای شرق آسیا است و کشورهایی نظیر ژاپن و کره جنوبی در اولویت هستند؛ البته در صورتی که خودشان تمایلی به این کار داشته باشند.

به گفته منابع خبری الشرق الاوسط، قطر به دلیل داشتن استادیوم‌های مجهز به سیستم خنک کننده می‌تواند گزینه جدی میزبانی به جای چین باشد اما این موضوع به چند عامل بستگی دارد که مهمترین آن عدم تمایل کشورهای شرق به میزبانی و همچنین تمایل خود قطر برای انجام این امر است.

البته در این صورت، قطر باید از میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ آسیا انصراف بدهد؛ جایی که عربستان، ایران و هندوستان هم مدارک خود را برای گرفتن میزبانی این دوره از بازی‌ها به AFC ارسال کرده‌اند.

علاوه بر این، انتظار می‌رود تیم ملی چین که به واسطه میزبانی جام ملت‌های آسیا سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورده بود، در مسابقات مقدماتی و انتخابی جام ملت‌ها شرکت کند.

نظر شما