شناسهٔ خبر: 54068673 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قطر مطرح کرد؛

ناشران قطری سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کنند

فاطمه میرزا جعفری

رئیس نمایشگاه کتاب بین المللی قطر در دیدار با رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: ناشران بزرگ قطری سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، هومان حسن‌پور رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه قطر حاضر شد و با میهمان ویژه این دوره از نمایشگاه درباره تفاوت و نحوه فعالیت حوزه نشر در قطر گفتگو کرد.

هومان حسن‌پور در این دیدار از نحوه دریافت مجوز ناشران قطری، تعداد انتشارات فعال در این کشور، تیراژ سالانه هر انتشارات، انواع نشرها و حق کپی‌رایت در کشور قطر از میهمانان وزارت فرهنگ و ارشاد قطری پرسید.

جاسم ابوالعینین رئیس نمایشگاه کتاب بین المللی قطر نیز در پاسخ به سوالات حسن‌پور گفت: مجموع ناشران و توزیع‌کنندگان قطری به ۱۵ عدد می‌رسد که در خلال حضورمان در نمایشگاه بین‌المللی تهران نشر دارنبجه ناشر تخصصی کودک و نوجوان نیز حضور دارد. همچنین ناشران بزرگ قطری سالانه ۳۰۰ عنوان کتاب چاپ می‌کنند. البته تیراژ این عناوین بستگی به تعداد عرضه آن‌ها در بازار دارد و متناسب با تقاضای بازار چاپ می‌شود.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی دوحه افزود: اتحادیه ناشران قطری عمری ۵ ساله دارد و مدافع حقوق ناشران است و سعی دارد بازار نشر قطر را بهبود ببخشد.

وی همچنین درباره حق کپی رایت و نحوه دریافت مجوز چاپ کتاب توسط ناشران قطری عنوان کرد: اداره کپی‌رایت ما، سازمانی جدا از وزارت فرهنگ است، اما دریافت مجوز چاپ کتاب توسط وزارت فرهنگ ما صورت می‌گیرد.

در پایان رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران به میهمانان قطری پیشنهاد تبادل و انتقال تجربه برای بهبود فعالیت اتحادیه ناشران این کشور را داد.

نظر شما