شناسهٔ خبر: 54065700 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مدیرعامل شرکت مطرح کرد:

آمادگی "ذوب" برای حضور در مزایده واگذاری معادن / تبعات کمبود مواد اولیه

مدیرعامل ذوب آهن با اشاره به نقش کمبود مواد اولیه با کیفیت و نحوه تامین و اختصاص در بهره‌وری شرکت‌ های فولادی از آمادگی برای سرمایه‌گذاری و حضور در مزایده واگذاری معادن خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ایرج رخصتی با اشاره به بازدید مدیر کل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت از خطوط تولید ذوب‌آهن و بررسی راهکارهای تقویت و ارتقاء سطح تعاملات گفت: وزارت صنعت به عنوان متولی معادن و مواد اولیه مورد نیاز صنایع محسوب می شود. نقش ترکیب مواد اولیه در تولید محصولات جدید و باکیفیت حایز اهمیت است. کمبود مواد اولیه مانند سنگ آهن و زغال‌سنگ با کیفیت و نحوه تامین و اختصاص، بهره‌وری شرکت‌های فولادی به ویژه ذوب‌آهن را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی افزود: ذوب‌آهن سنگ آهن معادن داخلی را به بهای روز خریداری می‌کند و در پرداخت قیمت آن نیز مشکلی ندارد. این شرکت آماده است تمام زغال سنگ تولید داخل را در فرایند منطقی خریداری کند تا نیازی به صادرات آن نباشد. ذوب‌آهن برای سرمایه‌گذاری و حضور در مزایده واگذاری معادن آمادگی لازم را دارد و انتظار می رود برای داشتن معدن و تامین پایدار مواد اولیه مورد نیاز، متولیان امر نیز از این شرکت بزرگ حمایت کنند.

سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت نیز گفت: پویایی خطوط تولید کارخانه نشان روند رو به رشد و آرامش منطقی حاکم دارد. ذوب آهن با اشتغال نزدیک به ۲۰ هزار نفر، لازم است تولیدی پایدار و مداوم داشته باشد و وزارت صنعت نیز در این راستا حمایت لازم را می‌کند که در این رابطه مذاکرات مثبتی نیز در حال انجام است.

وی از نقش و تاثیر ذوب آهن در حفظ آرامش بازار با عرضه محصولات متنوع و باکیفیت قدردانی کرد و افزود: مدیران پیشین برای ذوب‌آهن گام‌های مناسبی برداشتند و با توجه به رویکرد و نگاه مدیریت جدید، چشم‌انداز و افق‌های روشنی برای حل ریشه‌ای مسائل و مشکلات وجود دارد. سطح همکاری و تعاملات ذوب آهن با وزارت صنعت بسیار مناسب است و برنامه‌هایی که برای سال جاری تدوین کرده در چشم‌انداز ۵ ساله به اهداف مورد نظر خواهد رسید. ضمن اینکه با رویکرد جدید برای تعاملات ذوب‌آهن با وزارت صنعت، دورنمای امیدبخشی را می‌توان متصور بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما