شناسهٔ خبر: 54064811 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آفتاب | لینک خبر

۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات جنوبی گلستان پیدا شدند

خبرگزاری ایرنا

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: ۲ کوهنورد مفقود در ارتفاعات جنوبی این استان واقع در منطقه برفی گاوشان، با تلاش تیم‌های تخصصی پیدا شدند.

صاحب‌خبر -
آفتاب‌‌نیوز :

قاسم غریب‌آبادی اظهار داشت: پس از دریافت گزارش مفقودی این ۲ کوهنورد، تیم ۶ نفره کوهستان هلال احمر مرکز استان به منطقه اعزام شد.

وی بیان کرد: البته گزارش مفقودی این ۲ کوهنورد از مرکز EOC (ندای امداد) استان سمنان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر گلستان انتقال داده شده بود.

غریب آبادی افزود: در شب اول عملیات جست وجو، به علت تاریکی هوا، بارش برف و کولاک در منطقه، عملیات به حالت تعلیق در آمد و با روشن شدن و مساعد شدن شرایط جوی، عملیات جست وجو مجدد آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گفت: در این حادثه که ۲ حادثه دیده داشت که نوع آن گمشدگی کوهستان ثبت شده و در کنار ۶ امدادگر کوهستان گلستانی و سمنانی، یک خودرو امداد و نحات بکارگیری شد.

غریب‌آبادی یادآور شد: در حالیکه عملیات جست وجو برای مفقودین در ارتفاعات پوشیده از برف در حوالی شب گذشته ادامه داشت، ۲ کوهنورد مفقودی در تماس تلفنی با مسوول عملیات شهرستان گرگان، رهاسازی و راهیابی به منطقه امن را اعلام کردند.

وی افزود: پس از بررسی صحت خبر و یافتن مسیر راه، توسط ۲ کوهنورد، پایان و لغو عملیات اعلام و تیم‌ها به محل خدمت خود بازگشتند.

نظر شما