شناسهٔ خبر: 54063888 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هلدینگ خلیج فارس در ۳ میدان نفت و گاز کشور سرمایه‌گذاری می‌ک...

اقتصاد ایران: مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس گفت: برای سرمایه‌گذاری در عرصه بالادستی نفت به میدان آمدیم و می‌خواهیم در سه میدان نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکرات آنها در حال انجام است و امروز یکی از آنها به نتیجه رسیده است.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالعلی علی عسگری، مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در مراسم امضای پنج تفاهم‌نامه میان هلدینگ‌های پتروشیمی و شرکت ملی نفت ایران اظهار داشت: امسال 20 میلیون و 500 هزار تن محصول پتروشیمی تولید می‌کنیم که 11 میلیون تن از این مقدار، محصول داخلی و بیش از 9 میلیون و 500 هزار تن فروش خارجی است.

وی افزود: به این ترتیب حدود 5.5 میلیارد دلار ارزش فروش محصولات خارجی و حدود 7 میلیارد دلار ارزش فروش محصولات داخلی خواهد بود؛ همچنین مجموع فروش محصولات خلیج فارس در سال جاری به بیش از 13 میلیون و 500 هزار دلار می‌رسد.

علی عسگری با بیان اینکه "افزایش تولید از واحدهای موجود یکی از مهمترین برنامه‌های هلدینگ خلیج فارس است"، گفت: امسال هم 9 درصد رشد تولید را شاهد بوده‌ایم؛ همچنین اجرای هشت پروژه میان‌دست پتروشیمی نیز در دستور کار قرار دارد. 

وی ادامه داد: ارزش سهام هلدینگ خلیج فارس در بورس 16 میلیارد دلار است که با محاسبه شرکت‌های پتروشیمی زیرمجموعه به 35 میلیارد دلار می رسد. 

مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس تصریح کرد: تسریع در پیاده شدن 21 طرح جاری هلدینگ خلیج فارس یکی از مهمترین برنامه‌هاست که از این میان ، 14 طرح بزرگ و مگاپروژه به ارزش 15 میلیارد دلار است که هم‌اکنون سرمایه‌گذاری فعال دارند. 

وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در بخش پایین‌دستی می‌تواند زمینه اشتغال و ارتباط مستقیم با بخش‌های دانش بنیان را فراهم کند که در این زمینه مطالعه‌ای را روی پارک‌های فناوری کشورهای دیگر انجام داده‌ایم و در تلاش هستیم تا مقدمات راه‌اندازی چند پارک علم و فناوری پتروشیمی را فراهم کنیم.

علی عسگری خاطرنشان کرد: اکنون مقدمات و مذاکرتی برای ایجاد پارک فناوری پتروشیمی در عسلویه با شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده و تعدادی دیگر هم در حال مطالعه و بررسی هستند. 

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه تازه با شرکت ملی نفت برای مطالعه توسعه مخزن مارون خامی و جمع‌آوری گازهای مشعل دارخوین و غرب کارون، گفت: برای سرمایه‌گذاری در این عرصه به میدان آمدیم و می‌خواهیم در سه میدان نفت و گاز سرمایه‌گذاری کنیم که مذاکرات آنها در حال انجام است و امروز یکی از آنها به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما