شناسهٔ خبر: 54059933 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سیار: کتاب‌های حوزه شعر و داستان بیش‌ترین استقبال را در نمایشگاه دارند

محمدمهدی سیار گفت: حضور در نمایشگاه برای دیدن کتاب‌ها، جلد آن‌ها، زحمتی که برای آن کشیده شده است و دیدن نویسنده کتاب‌ها، تجربه متفاوت و مهمی است و شور و نشاط و جنبش تازه‌ای را در مردم و خصوصاً مخاطبان جدی کتاب برمی‌انگیزد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی سیار شاعر و ترانه سرا در ارتباط با برگزاری نمایشگاه حضوری کتاب پس از غیبت دوساله گفت: حقیقتاً اهالی ادبیات و کتاب بسیار برای این برگزاری مجدد و دیدار تازه کردن خوشحال هستند. برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب فرصتی است برای دیدن کارهای تازه، هرچند در این دوسال در بستر مجازی فرصت‌های تازه‌ای ایجاد شد و کتاب صوتی و الکترونیکی رونق گرفت، کما اینکه صرف حضور در نمایشگاه برای دیدن کتاب‌ها و جلد آن‌ها و زحمتی که برای آن کشیده شده اتفاق متفاوت و مهمی است.

نمایشگاه کتاب، نمایشگاه ادبیات است

وی با بیان اینکه نمایشگاه حضوری کتاب شور و نشاط و جنبش تازه‌ای را در بین مردم، خصوصاً مخاطبان جدی کتاب برمی‌انگیزد، افزود: شخصاً، نمایشگاه کتاب را نمایشگاه ادبیات می‌دانم و فکر می‌کنم بیشترین استقبال از کتاب‌های حوزه شعر و داستان در نمایشگاه صورت می‌گیرد، چرا که حرف تازه را اینجا می‌توان یافت. فکر می‌کنم، غرفه‌های ادبی رونق مجددی به نمایشگاه بدهند و امیدوارم روز به روز بیشتر شود. نکته مهمی که در مقایسه چیدمان امسال با سال‌های گذشته مشهود است اینکه غرفه‌ها کمی بازتر از سال‌های پیش است و راهروها عریض‌تر شده که این خود بسیار کمک کننده است.

سیار در ارتباط با همزمانی برگزاری نمایشگاه حضوری و مجازی اظهار داشت: شکل نمایشگاه مجازی برای مخاطبان مناطق دورافتاده که امکان حضور و خرید در تهران را ندارند، کمک‌کننده و مفید است. از طرفی از آنجایی که بخش غالب تخفیف‌ها را در بخش مجازی نمایشگاه داریم، از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولویتم در نمایشگاه خرید آثار ادبیات و تاریخ و شعرهای تازه چاپ است

وی در خصوص اولویت خرید از نمایشگاه گفت: همیشه اولویت خرید من از نمایشگاه ادبیات و تاریخ و شعرهای تازه چاپ است.

انتهای پیام/

نظر شما