شناسهٔ خبر: 54059557 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

اولین نمونه مودم 5G شرکت موج آینده فرافن رونمایی شد

صاحب‌خبر -
 
 اولین نمونه مودم 5G شرکت دانش بنیان موج آینده فرافن رونمایی شد. این مودم در شبکه همراه اول تست و سرعت دانلود آن ٩٠٠ مگابیت در ثانیه ثبت شده است.
 
به گزارش روابط عمومی موج آینده فرافن، اولین نمونه مودم 5G این شرکت با حضور دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و معاون فناوری و نوآوری وزارت ICT رونمایی شد.
 
واحد تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان موج آینده فرافن با اتمام مراحل طراحی و تولید و تست آزمایشگاهی، اولین نمونه مودم 5G این شرکت را در دومین‌ نمایشگاه بین المللی ارتباطات و فناوری اطلاعات کیش (کیتکس ۱۴۰۱) با حضور ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی و محمدامین آقامیری، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات رونمایی کردند.
 
مودم طراحی شده با قابلیت پشتیانی از شبکه 5G به صورت SA و NSA و امکان ارائه سرویس LTE CAT 12 به صورت FDD و TDD منطبق با باندهای تخصیص یافته در ایران، امکان ارائه سرویس و گذار شبکه اپراتور به نسل پنجم را فراهم می‌کند. با توجه به کاربردهای متنوع در نظر گرفته شده برای نسل پنجم، با طراحی کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مودم 5G، قابلیت سفارشی‌سازی دامنه‌ای از محصولات برای کاربردهای مختلف و پاسخگویی به نیاز مشترکین برای اپراتور نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

نظر شما